Screenshot/Youtube

Amerikanac postavio novi svjetski rekord u čučnjevima: Brojka zvuči nadrealno

Autor: Zlatko Govedić

Amerikanac Tony Piraino iz Decatura (Illinois, SAD) prošlog je tjedna ušao u povijest kada je postavio novi svjetski rekord za najveći broj napravljenih čučnjeva u 24 sata. Svoj odvažni pokušaj postavljanja rekorda počeo je u 5 sati 5. travnja i završio ga u isto vrijeme sljedeći dan.

Namjeravao je napraviti 26.000 čučnjeva tijekom tog intervala, čime bi oborio svjetski rekord Joea Reverdesa iz Rhode Islanda (SAD) 2020. za čak 1000 čučnjeva. Kako bi osigurao da ima izdržljivosti i energije da ispuni svoj cilj, Piraino je uzimao pauze od 30 sekundi nakon svaka 22 čučnja i pobrinuo se za nekoliko duljih pauza tijekom dana.

Uzimao je i energetske napitke i grickalice bogate ugljikohidratima, a unatoč tome što je novinarima rekao da se umorio na pola pokušaja, uspio je nadmašiti vlastita očekivanja. Ne samo što je potukao prethodni rekord od 25.000 čučnjeva, već i svoj postavljeni cilj od 26.000 čučnjeva. Na koncu je napravio 26.100 čučnjeva.

Trud do krajnjih granica

Njegov rekord još mora potvrditi Guinnessova knjiga rekorda, ali sportaš iz Illinoisa uvjeren je da će pokušaj će biti ovjeren.

Piraino je rekao lokalnim novinarima da ga je inspirirao atletičar David Hoggins, koji je 2013. godine postavio svjetski rekord napravivši 4030 zgibova u 17 sati i 45 minuta. Od tada je pročitao Gogginsovu knjigu, Can’t Hurt Me, i odlučio se potruditi do krajnjih granica.

Čučnjevi su vježba koja se izvodi tako da osoba stoji uspravno, a zatim se savija u koljenima dok kukovi idu prema natrag, kao da sjedi u nevidljivu stolicu, te se zatim vraća u uspravni položaj. Ta vježba angažira različite mišićne skupine, uključujući kvadriceps, stražnjicu, listove, trbušne mišiće i leđa. Postoji više razloga zašto su čučnjevi korisni za zdravlje.




Čučnjevi su izvrsna vježba za jačanje mišića nogu, uključujući kvadriceps, gluteuse, biceps femoris i aduktore. Osim toga, aktiviraju i mišiće trbuha i leđa, što pomaže u održavanju stabilnosti tijekom pokreta.

Budući da su čučnjevi pokret koji se koristi u svakodnevnim aktivnostima poput sjedenja i ustajanja, jačanje tih mišića može poboljšati funkcionalnost tijela u svakodnevnim situacijama.

Muškarac pati od bizarnog poremećaja: Snimka pokazuje snažne napadaje smijeha




Korisna vježba

Redovito izvođenje čučnjeva može poboljšati izdržljivost mišića nogu, što može koristiti u aktivnostima poput trčanja, hodanja ili dizanja teških predmeta.

Čučnjevi su dinamična vježba koja angažira više mišićnih skupina istovremeno, što može pomoći u sagorijevanju kalorija i poboljšanju metabolizma.

Čučnjevi zahtijevaju ravnotežu i koordinaciju kako bi se pravilno izvodili, što može pomoći u poboljšanju propriocepcije i sprječavanju ozljeda.

Vježbe poput čučnjeva opterećuju kosti i zglobove, što može pomoći u održavanju njihove snage i gustoće, kao i u prevenciji osteoporoze.

Uz pravilnu tehniku izvođenja i postupno povećanje opterećenja, čučnjevi mogu biti iznimno korisna vježba za poboljšanje ukupnog zdravlja i kondicije tijela.

Autor:Zlatko Govedić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.