ZBOG UTJECAJA PANDEMIJE Novi standardi najma privatnog smještaja

Autor: Sanja Plješa/Dnevno

Croatia Luxury Rent, domaća turistička kompanija specijalizirana za najam luksuznog smještaja tijekom završene ljetne sezone zabilježila je promjene standarda i novih specifičnih zahtjeva gostiju prilikom rezervacije i tijekom boravka na lokacijama.

Prema do danas zabilježenim rezultatima, CLR je tijekom sezone ostvarila 12 posto više dolazaka u odnosu na ljetno razdoblje 2019. godine uz prosječnu popunjenost smještajnih kapaciteta od čak 86 posto.

Ovaj podatak potvrđuje kako je privatni smještaj bio ključan za ostvarenje solidnih, čak boljih nego se očekivalo rezultata domaće turističke sezone.

Da je sezona bila posebna i da se za svakog gosta vrijedilo “namučiti” ukazuju podaci ove agencije prema kojima je utjecaj pandemije uvelike utjecao na ponašanje, mjere opreza, ali i specifične zahtjeve koje su gosti imali tijekom rezerviranja i samog boravka u našoj zemlji.

Najviše su zahtjeva uputili strani klijenti, a oni su tražili smještajne jedinice na lokacijama bliže njihovom mjestu prebivališta kako bi skratili trajanje putovanja i doputovali vlastitim automobilima. Zbog navedenog zahtjeva koji se očigledno prelio na veliku većinu ovogodišnjih posjetitelja jadranske obale, najviše su prosperirali prvenstveno sjeverni, a u nešto manjoj mjeri i srednji Jadran s naglaskom na Istru, Kvarner i lokacije u okolici Zadra.




Gosti su nadalje inzistirali na smještaju u jedinicama na osami bez susjeda u neposrednoj blizini. Prilikom dolaska su tražili beskontaktnu primopredaju ključeva uz mogućnošću dostave hrane i namirnica, a zbog želje za poštivanjem zdravstvenih i sigurnosnih aspekata velik broj ih je tražio detaljnu dezinfekciju interijera, čestu izmjenu vode u bazenima, te svakodnevnu izmjenu ručnika.

Tražen je protokol ponašanja pri dolasku i odlasku uz naznačena pravila i restrikcije u državi povezane s mjerama zaštite od širenja COVID-a 19. Zanimale su ih informacije o pravilima ponašanja u mjestu u kojem se nalazi smještajna jedinica – nose li se maske, kako se ponaša lokalno stanovništvo i slično.

Većina se odlučivala za smještajne kapacitete koji nude kompletnu opremu poput saune, gyma, jacuzzija, igrališta za tenis, uz što više zabavnih sadržaja za djecu na posjedu s ciljem da se što manje napušta kuća.




Da je vrijeme u kojem živimo uistinu specifično potvrđuje podatak kako je velik broj posjetitelja inzistirao na brzini i stabilnosti internet veze zbog remote rada (bleisure odmor – business and leisure). Ovaj segment je dodatno produljio boravak gostiju na lokacijama.

Nešto manji broj posjetitelja je tražio usluge osobnog kuhara, opcije zabave i aktivnosti u mjestu boravka, detaljno radno vrijeme restorana, barova, lokalnih trgovina i pekara te organizaciju poludnevnih i dnevnih izleta privatnim brodom. Gosti koji su tražili usluge skipera na brodovima inzistirali su na liječničkim potvrdama kako isti nisu zaraženi COVID-om 19.




“Ova je sezona producirala nove turističke standarde koji bi se mogli pokazati standardnim i u sljedećim godinama. Evidentno kako je pandemija uzrokovala potrebu za detaljnijim informiranjem o standardima na lokaciji, ali i izraženim mjerama opreza. Iz podataka koje smo prikupili razvidno je kako su najtemeljitiji u planiranju i izbjegavanju neželjenih posljedica Nijemci, Švicarci, Skandinavci i Nizozemci, dok ih u nešto manjoj mjeri prate Austrijanci, Slovenci, Mađari, Poljaci, Slovaci i Česi“, ističe Josip Stulić iz Croatia Luxury Renta.

Autor:Sanja Plješa/Dnevno
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.