Pixabay

VELIKO ISTRAŽIVANJE KUPOVNIH NAVIKA HRVATA: Odlazimo li manje u trgovine zbog epidemije koronavirusa?

Autor: Dnevno

Poslovni FM donosi rezultate cjelovitog istraživanja o utjecaju koronavirusa i promjenama u kupovnim navikama, uključivo i u trgovačkim lancima, koje je od 10. do 14. travnja 2020. na uzorku od 600 ispitanika provela konzultantska i komunikacijska agencija EQUESTRIS, prenosi GIA.

U odnosu na vrijeme prije epidemije koronavirusa, hrvatski potrošači gotovo su prepolovili dnevnu kupovinu do 200 kn (sa 36 posto ispitanih prije epidemija na sadašnjih 18 posto) te ju udvostručili na tjednoj razini (sa 14 na 30 posto ispitanih). Kod kupovine iznad 200 kn ojačao je trend tjedne kupovine. Došlo je i do promjene izbora trgovine pri čemu ispitanici kao razloge najčešće navode daljinu trgovine i gužvu. Zanimljiv je podatak da je tijekom epidemije čak 30 posto ispitanika izravno naručivalo proizvode od OPG-ova, ističe u analizi direktor EQUESTRISA Sandro Baričević.

GIA/PoslovniFM

RAZLIKE IZMEĐU MALE I VELIKE KUPOVINE

Prema rezultatima istraživanja ispitanici veliku kupovinu iznad 200 kuna sada obavljaju jednom tjedno. Kod male kupovine ispod 200 kuna češće obavljaju jednom tjedno, a malo rjeđe svakodnevno ili nekoliko puta tjedno.

Također, prema odgovorima ispitanika, Konzum je pokazao veću stabilnost kod velike kupovine iznad 200 Kn i nije bilježio pad korisnika, kao što je to bio slučaj donekle kod Lidla, Kauflanda, Spara/Interspara i Plodina. Što se tiče male kupovine ispod 200 kn svi su trgovački lanci, uključujući i Konzum, bilježili pad korisnika.

Iako postoje razlike i specifičnosti za trgovine obuhvaćene u istraživanju, kao najvažniji elementi za odabir u kojoj trgovini će obavljati malu kupovinu ističu se blizina, dostupnost proizvoda i cijena, dok se za obavljanje velike kupovine ispitanicima ističu blizina, širina asortimana te omjer cijene i kvalitete.

GIA/PoslovniFM

Kao najčešće razloge prestanka kupovine u prijašnjim trgovinama ispitanici navode daljinu trgovine te gužvu u trgovini.

GIA/PoslovniFM

USPOREDBA POTROŠNJE PRILIKOM ONLINE I FIZIČKE TRGOVINE

Podaci također pokazuju da pri usporedbi potrošnje prilikom online kupovine i fizičke kupovine, 37% ispitanika troši više kada fizički obavljaju fizičku kupovinu, dok 29% ispitanika troši više kada obavlja online kupovinu.

Razlozi koje ispitanici navode kao pokretače za odluku na online kupovinu namirnica:

  • izbjegavanja gužve (54%)
  • jednostavnosti (49%)
  • praktičnosti (48%)
  • uštede vremena (40%)

Kao model preuzimanja naručenih proizvoda 73% online kupaca koristi Dostavu na vrata, daljnjih 15% Pick-up (Drive-in) i 11% kombinaciju dostave na vrata i pick-up (drive-in).

GIA/PoslovniFM

NARUČIVANJE NAMIRNICE OD OPG-A

Prema podacima 30% ispitanika je koristilo naručivanje namirnica od OPG-ova. Kriteriji odabira naručivanja namirnica od OPG-ova:

  • Kvaliteta proizvoda (78%)
  • Cijena proizvoda (54%)
  • Dostupnost proizvoda (49%)
  • Brzina dostave (26%)

Što su naručivali:

  • Svježe povrće (70%)
  • Svježe voće (44%)
  • Jaja (44%)
  • Mliječne proizvode (31%)
GIA/PoslovniFM
GIA/PoslovniFM

Komunikacijske poruke koje su potrošači ocijenili kao najučinkovitije za namjeru kupovine (Net Score Purchase Intent):

  • Cijene proizvoda nismo povećavali i nemamo namjeru povećavati (71)
  • Za još sigurniju kupnju, svi naši svježi pekarski proizvodi pakiraju se u pojedinačna pakiranja. (69)
  • Redovito održavamo higijenu svih kolica i košara za kupnju. (69)
  • Pozivamo na suradnju sve domaće proizvođače koji mogu i žele plasirati svoje poljoprivredne proizvode u našoj prodajnoj mreži. (68)
  • U svim našim trgovinama postavili smo sredstva za dezinfekciju ruku (63)
GIA/PoslovniFM

NAJVAŽNIJE MJERE PRILIKOM OBAVLJANJA FIZIČKE KUPOVINE

Ispitali smo koje su poduzete mjere ispitanicima najvažnije za osjećaj sigurnosti prilikom obavljanja fizičke kupovine:

  • propisan razmak među osobama koje kupuju (77%)
  • mogućnost dezinfekcije ruku (74%)
  • regulacija broja kupaca unutar trgovine (71%)
  • djelatnici koji koriste zaštitnu opremu (67%)
  • unaprijed posebno zapakirani proizvodi (54%)
  • zaštitno staklo na blagajnama (42%)
GIA/PoslovniFM

Čitavo istraživanje i prezentaciju možete pogledati i preuzeti na LINKU.

Autor:Dnevno
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.