Photo: Josip Regovic/PIXSELL

U koronakrizi i pod uvjetima strožih epidemioloških mjera pozivaju se kupci na kupovinu domaćih proizvoda

Autor:

Ravnatelj Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ) Krunoslav Capak danas je najavio mogućnost produljenja i pooštravanja epidemioloških mjera i nakon 21. prosinca.

U uvjetima ionako smanjene predblagdanske potrošnje, nemogućnosti socijalnih kontakata i druženja s bliskim ljudima i prijateljima, time će se dodatno smanjiti potrošnja.

Zanimalo nas je kako će se to odraziti na trgovce, posebice male trgovce kao i na potrošnju građana.

Predblagdansko i blagdansko doba je idealno za kupovinu darova dragim ljudima te povećane potrošnje namirnica. No, hoće li to zaista biti tako, upitali smo Damira Aščića, predsjednika Saveza udruga malih trgovaca Republike Hrvatske.

“Vjerujem da će ovaj mjesec naši kupci biti oprezniji pri kupnji, da će u njihovoj košarici biti manje artikala, kao i više artikala robnih marki, nego u vremenima prije COVID-a. Nadamo se, da će se trend gdje su naši kupci prepoznavali svoju trgovinu u susjedstvu, a to su trgovine SUMT-a nastaviti, te na taj način možemo ostvariti pozitivan rezultat u ovim vremenima pandemije. Očekujem rezultat potrošnje kao i prošle godine uz dodatne prodajne aktivnosti naših članova kao i naših partnera dobavljača. Svakako želim naglasiti da naši članovi, imaju najveći udio hrvatskih proizvoda u svojim prodajnim mjestima, te pozivam kupce da kupuju u našim trgovinama naše proizvode”, rekao je Aščić.




Koliki je bio iznos potrošnje prošle godine u ovo doba i što se najviše kupovalo?

“Iznos potrošnje u SUMT–u, u odnosu na druge mjesece prošle godine je bio nešto veći ali naši kupci tradicionalno jedan dio veće kupovine obave u većim centrima ili prodajnim mjestima većih retailera. U prodajnim mjestima našim članova, prošle godine u ovo doba se osim uobičajenih artikala odvija i povećana kupnja manjih darova, Božićnih poklona, alkoholnih i bezalkoholnih pića, te artikala za pripremu kolača i slastica”, istaknuo je Aščić.

Dodao je kako je korona udar na potrošnju hrvatskih kućanstava već sada velik, a do kraja godine potrošnja kućanstava vrlo vjerojatno će se dodatno smanjiti. “Iako dio ljudi za blagdane troši iznad svojih mogućnosti, aktualna situacija i neizvjesnost, učinila je svoje, te su ljudi postali oprezniji u kupnji. Sve to nažalost, odrazit će se na ovogodišnju blagdansku potrošnju”, naglasio je.




Inače, Savez udruga malih trgovaca RH okuplja Udrugu malih trgovaca Slavonije i Baranje, Udrugu malih trgovaca Splitsko-dalmatinske županije, Udrugu malih trgovaca 051 Rijeka, Udrugu trgovaca Zagreb te Udrugu trgovaca Međimurja, a predstavlja gotovo 70 posto svih malih trgovaca u Republici Hrvatskoj, odnosno 360 pravnih subjekata. Čini ga mreža od 700 trgovina u 15 županija, s više od 2.500 zaposlenika i 150 tisuća kupaca dnevno, uz godišnji promet od 1,8 milijardi kuna. Savez i sve njegove članice, svih ovih godina od osnutka 2009. kontinuirano ulažu u rast i razvoj svojih tvrtki. Investicije se mjere u milijardama kuna, čime se izravno utječe i osigurava egzistencija ne samo 2500 zaposlenika, kumulativno njihovih obitelji, već i partnera proizvođača domaćih prehrambenih proizvoda, kojima je na taj način omogućeno zapošljavanje i očuvanje tisuća radnih mjesta.

“SUMT je kao takav važan faktor u neometanoj i redovnoj opskrbi robe, posebice u ovakvim trenucima”, zaključio je Aščić.

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.