Brat i sestra upali u čestu zamku nasljedstva: Odvjetnik im ponudio tri rješenja
U Hrvatskoj se gotovo polovina klijenata banaka koristi internetskim ili mobilnim bankarstvom
U Hrvatskoj se 46 posto klijenata banaka koristi internetskim i/ili mobilnim bankarstvom.
Prema podacima ankete stručnjaka Hrvatske narodne banke (HNB), u EU je prosjek 58 posto. Važno je napomenuti kako je ta anketa provedena 2019., prije pandemije koronavirusa.
Direktor direkcije supervizije informacijskih sustava HNB-a Slaven Smojver i savjetnica u direkciji za bonitetnu regulativu i krizno upravljanje HNB-a Ivana Jolić objavili su rad “Digitalizacija – rezultati ankete hrvatskih banaka u 2019.”
Autori tako u sažetku rada zamjećuju da je pandemija bolesti Covid-19 banke dodatno usmjerila ka inovaciji, digitalizaciji i traženju kreativnih i održivih rješenja.
“Reakcije banaka na potrebu ograničavanja i izbjegavanja bliskoga fizičkog kontakta u prvom su redu usmjerene na povećanje korištenja digitalnih kanala (mobilno i internetsko bankarstvo i bankomati) te promoviranje udaljenog rada. Ti postupci sugeriraju da će se dosadašnje digitalizacijske inicijative dodatno ubrzati i znatno proširiti”, navode Smojver i Jolić u proširenom sažetku rada koji je središnja banka objavila u srijedu.
Njihov se rad odnosi na rezultate ankete kojom su prošle godine bile obuhvaćene sve banke s ciljem procjene razloga, opsega, izazova i utjecaja digitalizacije te digitalne transformacije banaka na njihovo poslovanje.
Ta anketa, navode autori, pokazuje da se razmjerno malo klijenata banaka u Hrvatskoj, njih 46 posto, koristi internetskim i/ili mobilnim bankarstvom, u odnosu na 58 posto koliko je prosjek EU-a, dok u Danskoj, Finskoj i Nizozemskoj to čini više od 90 posto građana.
Istraživanje pokazuje da su banke, u kontekstu vrsta usluga koje pružaju klijentima, usredotočene na digitalizaciju postojećih, jednostavnijih, proizvoda poput gotovinskih kredita, iako uvode i nove proizvode poput digitalnih novčanika.
Digitalizacija dovodi i do repozicioniranja organizacijskih jedinica zaduženih za informacijske tehnologije (IT) koje od podrške poslovanju postaju integralni dio poslovnog modela i generator zarade banaka.
Također, analiza je pokazala i značajno raslojavanje između manjih i većih banaka.
Naime, veće banke puno ekstenzivnije digitaliziraju svoje poslovanje. Veće banke implementirale su ili planiraju implementirati značajno veći opseg tehnoloških inovacija u odnosu s krajnjim korisnicima, više se koriste ili se planiraju koristiti inovativnim tehnologijama i veći se udio njihovih klijenata koristi internetskim i mobilnim bankarstvom. Manje banke, s druge strane, percipiraju veće prepreke u digitalizaciji poslovanja i više se oslanjaju na vanjske suradnike u procesu programskog razvoja, navode Smojver i Jolić.
Na tržišno natjecanje u segmentu mobilnog bankarstva, uz nova očekivanja klijenata, značajno pridonose “fintech” tvrtke koje sve više ulaze i u Hrvatsku te regulatorne promjene, prije svega druga direktiva o platnim uslugama (PSD2 Regulation), ističu uz ostalo autori.
ZADNJE VIJESTI
Kupiti ili unajmiti stan: U jednoj zemlji situacija se mijenja, evo kako je u Hrvatskoj
Posjetili Dolac uoči Uskrsa i provjerili cijene: ‘Dobijem napadaje bijesa, lažu’
Država prevarila umirovljenike: Zbog ovoga su dobili manji dodatak