SPOR, ALI SNAŽAN RAST: U deset mjeseci 2019. izvoz namještaja porastao za 7,2%

Autor: Dnevno

Hrvatska proizvodnja namještaja (C31) je u porastu tijekom prvih deset mjeseci, potvrđuju to objavljeni podaci Državnog zavoda za statistiku. Ostvaren je rast od 7,2% u periodu I-X 2019. u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dok je proizvodnja u listopadu bila veća za 9,9% u odnosu na lanjski listopad. Proizvodnja namještaja je u rujnu bila čak 20,2% veća nego prije godinu dana, a većina namještaja završi na izvoznim tržištima. Nakon nekoliko promjenjivih godina i proizvodnih oscilacija uzrokovanih velikim tržišnim pritiscima proizvodnja se tijekom 2019. uistinu konsolidirala, stoga europski analitičari ovom sektoru pripisuju obilježje ”sporog, ali snažnog rasta”. 

Izvoz je glavno tržište Treba vrlo ozbiljno uzeti u obzir učestale najave o sektorskom usporavanju, što posljednjih mjeseci dolaze s glavnih izvoznih europskih tržišta, prije svega iz Italije i Njemačke gdje završi glavnina hrvatskog namještaja. Prema podacima EUROSTAT-a cijene namještaja u Hrvatskoj predstavljaju oko 74,8% prosječnih EU cijena, s time da najniže cijene namještaja u Europi bilježe Bugarska s razinom 49% i Rumunjska s 69% europskih cijena. Izvoz hrvatskog namještaja se nadovezuje na važne postavke EU trendova jer europski proizvođači namještaja postavljaju i određuju svjetske trendove. Oko 12% dizajna registriranog u Uredu za intelektualno vlasništvo EU- a odnosi se upravo na namještaj, a EU proizvodi podrazumijevaju segment vrhunskog tržišta. EU je svjetski lider u segmentu vrhunskog namještaja jer se gotovo dva od svaka tri proizvoda vrhunskog namještaja koji se prodaju u svijetu proizvode u EU. 

Usporavanje u sektoru prerade drva S druge strane, unatoč pozitivnim statistikama kod proizvodnje namještaja, postoji doza rezerve u cijelom na šumi baziranom sektorom u RH. Preostali dio hrvatske drvne industrije – prerada drva, proizvodnja podova, prozora, vrata, drvenih kuća itd. (C16) bilježi pad proizvodnje od 1,8% u prvih deset ovogodišnjih mjeseci, što se i poklapa s prognozama sektorskih analitičara koji očekuju vrlo neizvjestan razvoj tržišnih trendova početkom 2020. Postoje i optimističnija očekivanja kako bi siječanjski namještajski sajmovi (IMM Koeln, Maison Objet Paris, January Furniture Show Birmingham itd.) mogli nagovijestiti nove trendove i pozitivan razvoj događaja za ovu važnu industrijsku granu koja u EU zapošljava oko milijun radnika u 130 tisuća tvrtki, generirajući godišnji promet od oko 96 mlrd. EUR. 

Rast prodaje namještaja u Sjevernoj Americi Unatoč određenom oprezu s razvojem tržišta u Europi, kao i uslijed snažnog utjecaja trgovinskog rata s Kinom, sjevernoamerički trgovci namještajem i stručni mediji najavljuju dobru poslovnu 2020. godinu s rastom od 2,7% (prognoze časopisa Furniture Today) do 4% (prognoze veletrgovaca namještajem). Naime, predviđa se, kako će primjerice promet uredskim namještajem u SAD-u dosegnuti 13,86 mlrd. EUR, u Kanadi 2,16 mlrd. EUR te u Meksiku 1,54 mlrd. EUR, što će doprinijeti rastu globalnog tržišta od 6,4% do 2023. kada će promet tom vrstom namještaja dosegnuti 75,96 mlrd. EUR. Očekuje se kako će tržište svih vrsta namještaja uključujući i industriju madraca u SAD završiti 2019. godinu s ukupnim prihodom od 103,05 mlrd. EUR.




Autor:Dnevno
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.