Končar gradi 12 niskopodnih vlakova za HŽ, a na jesen i tramvaje za Latviju

Autor: Dnevno

Hrvatske željeznice naručile su od Končarove tvrtke – Električna vozila – 12 novih vlakova za  prigradski i međugradski promet, javlja HRT.

Riječ je o ulaganju vrijednom 465 milijuna kuna. Dio je to investicijskog ciklusa modernizacije željeznica koji se realizira inozemnim zajmovima i novcem iz europskih fondova. Novih 12 modernih vlakova u prometu bi trebalo biti za dvije godine.

“Riječ je o niskopodnim vlakovima prilagođenim za lakši ulazak osobama sa smanjenom pokretljivošću, vozila su opremljena sustavom informiranja putnika, video nadzora bežičnim pristupom internetu, putnici imaju prostor za bicikle i dodatnu prtljagu”, govori Josip Ninić, predsjednik Uprave Končar-Električna vozila.
Visokotehnološki proizvod razvili su Končarovi stručnjaci uz domaće kooperante.

“Takav vlak je vrlo skup, njegova je najniža cijena oko 40 milijuna kuna. U njemu ima niz sofisticirane opreme, softverskih rješenja i sve je to namjenski razvijeno u Končaru. Vlak je napravljen po svim svjetskim standardima i mi smo jedan već prodali u Bosnu i Hercegovinu”, naglašava Ivan Bahun, član Uprave Končara.

Nada se Končar i novim poslovima za našu željeznicu koja je raspisala natječaj za nabavu još 21 vlaka koji bi se financirao europskim novcem. HŽ bi tako do kraja godine ugovorio 37 novih vlakova.

“Ti vlakovi će već iduće godine voziti na novoobnovljenim dionicama pruga do Zaboka do Križevaca i dionicu do Vinkovaca. Podignut ćemo  kvalitetu, učestalost i frekvenciju prijevoza, smanjiti operativne troškove i promijenit će se percepcija o željeznici”, govori Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ-a.

Modernu, brzu i točnu željeznicu priželjkuju građani i naš proizvođač električnih vozila.

Osim vlakova za hrvatske željeznice, u Končaru se sve vrijeme epidemije vrijedno radilo i na remontu inozemnih lokomotiva, ali i prvom tramvaju za stranog kupca.
Prvi od šest ugovorenih tramvaja prema dalekoj Latviji trebao bi krenuti na jesen.

Autor:Dnevno
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.