Foto: Marijo Basic / CROPIX

HUB: Zahtjev za moratorijem na kredite podnijelo 30 tisuća građana i 9,5 tisuća tvrtki

Autor: dnevno

Gotovo 30 tisuća građana i 9,5 tisuća pravnih osoba do sada je podnijelo zahtjev za moratorijem na otplatu kreditnih obveza, uslijed negativnih posljedica koronavirusa na njihove prihode i poslovanje, izvijestila je u četvrtak Hrvatska udruga banaka (HUB).

“Banke u Hrvatskoj aktivno provode gospodarske mjere u cilju pomoći građanima i tvrtkama. U ovom trenutku 29.926 građana i 9.436 poduzetnika podnijelo je zahtjev za mjeru odgoda plaćanja kredita”, ističe se u priopćenju HUB-a.

Pritom navode kako se najveći broj zahtjeva odnosi na nenamjenske kredite, a manji je udio zahtjeva na stambene kredite.

Direktor HUB-a Zdenko Adrović kaže da su banke pokazale spremnost pomoći građanima i poduzećima te su proaktivno djelovale i ranije nego što je slučaj u većini europskih država.

“U ovom trenutku za mjere odgode plaćanja prijavilo se gotovo 40 tisuća građana i poduzetnika, a s obzirom na to da su procedure za podnošenje zahtjeva nedavno pokrenute, očekujemo da će ta brojka znatnije rasti. Banke u skladu s postojećim modelom imaju mogućnost pojedinačno pristupati svakom zahtjevu i vjerujem da će pronaći zadovoljavajuća rješenja za klijente koji su najviše pogođeni ovom krizom”, izjavio je Adrović.

Iz HUB-a ističu da je model odgode plaćanja kreditnih obveza u trajanju do šest mjeseci fleksibilan i u skladu s najboljim praksama EU-a. Za najugroženije sektore poput turizma, mogućnost trajanja moratorija proširena je do sljedeće turističke sezone, što predstavlja i veću razinu pomoći od predloženih 12 mjeseci odgode plaćanja, navode iz HUB-a.

Pojašnjavaju da moratorij koji banke provode nije standardan iz razloga što je ta mogućnost ponuđena velikom broju klijenata, a tijekom moratorija klijentima se ne naplaćuje glavnica i kamata, već se obračunava isključivo redovna kamata bez zateznih kamata i ostalih troškova koji se pojavljuju prilikom redovitog ugovaranja moratorija na kreditne obveze.




Kada je, pak, riječ o solemnizaciji ugovora, iz HUB-a poručuju da ona postoji s vrlo jasnim razlogom, a to je pojašnjavanje smisla i posljedice dodatka ugovora koji se potpisuje s bankom. “Dakle, solemnizacija je jedan od instrumenata informiranja i pravne zaštite potrošača, a ne samo trošak. Trošak solemnizacije nije u nadležnosti banaka te banke od tog troška ne zarađuju. Kako bismo pomogli građanima i u tom području, HUB je pozvao nadležne institucije da razmotre mogućnosti smanjivanja troškova solemnizacije, a vjerujemo da će to i poduzeti kako bi umanjili trošak za građane”, podsjećaju iz HUB-a.

PODUZETNICI PREDLAŽU I DUŽI PERIOD MORATORIJA: Bujas za Dnevno objasnio zašto je njihov model najprihvatljivije rješenje




Adrović u priopćenju podsjeća da je osnovna uloga banaka upravljanje novcem građana i poduzeća koji svoju štednju ulažu u banke, pri čemu naglašava da treba sagledati sveukupnost situacije te ekonomskoj sferi i bankama, kao krvotoku svakog gospodarstva, treba pristupati pažljivo, uvijek vodeći računa o očuvanju njihove stabilnosti.

“Destabiliziran financijski sustav ne bi mogao osigurati podršku izlasku iz krize niti bi imao kapacitet za pomoć onima kojima je to najpotrebnije u ovoj situaciji“, poručuje Adrović.

Autor:dnevno
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.