Photo: Vjeran Zganec-Rogulja/PIXSELL

Zašto Milena ne miriše na varivo? Dva prijatelja bili su si velika inspiracija, no njena je bila zadnja!

Autor: Dnevno

‘Bili smo veliki prijatelji, ali i konkurenti. I što je pokojni Arsen rekao, morali smo lažno sjediti i biti zajedno‘, opisao je svoj odnos s Rajkom Dujmićem Zrinko Tutić.

Dvije neprijeporne veličine hrvatske glazbene scene, Rajko Dujmić i Zrinko Tutić, upoznali su se davne 1974. na Boom festivalu u Ljubljani i “kliknuli” na prvu, a jedna od zanimljivijih priča o suradnji ovog dvojca je nastanak jednog velikog hita Novih fosila.

Nastala je 1983.godine, a mnoge generacije su slušale i vole čak i danas ovu pjesmu. Zašto Milena miriše na jabuke i živi k’o podstanar, a ne miriše na varivo i ne živi kod svekrve?

Tutić će reći kako njegove pjesme nastaju iz nutrine, jer skladateljski posao je nešto za što si „odabranik“.  “Nisi ti za to kriv, niti zaslužan, zapravo čuješ drugačije…toj potrebi koja nije u domeni racija”, ali nekad je za hit potreban i “vanjski touch”, bar kad je u pitanju ova pjesma.

Priča o Mileni počela je početkom osamdesetih u Herceg Novom. Bio je na ljetnoj turneji kad je jedne večeri 1978. godine, nakon koncerta, Rajko Dujmić upoznao Milenu, medicinsku sestru iz Nekotina na Vardaru u Makedoniji. “To je pjesma o tom jednom susretu i o svim medicinskim sestrama” – otkrio je Dujmić. Susreli su se tad i nikad više.

No, u prvoj verziji pjesma je imala stihove “miriše na varivo, živi kod svekrve”, a “krivac” zašto je taj dio promijenjen leži u Snježani, Dujmićevoj udovici.




Naime, ona mu je rekla da “nije lijepo, nitko ne želi mirisati na varivo”, a onda je Rajko nazvao Tutića i rekao da smatra kako taj stilski vokabular baš i nije za Nove fosile. Tutić je promislio i shvatio da je Rajko u pravu, pa je promijenio prvu verziju teksta pjesme.

Iako je prvotno tvrdio da je sam Rajko odbio to pjevati, kasnije su obojica kazali kako je upravo Snježana bila ta koja je primijetila “neobične stihove”.

Nedano je Tutić u HRT-ovoj glazbenoj emisiji A strana rekao kako je on napisao nešto što je realno, a u skladu s tadašnjim vremenom, no da je shvatio kako je njegov vokabular ipak bio pretjeran za Fosile.




Znalci govore kako je autorski najplodnije razdoblje Dujmićeva života bilo ono kad su se Tutić i on udružili s pokojnim Đorđem Novkovićem sredinom ’80-ih i osnovali firmu.

“Đorđe je najveći hitmejker bivše Jugoslavije i bio nam je kao stariji brat i nadslužba. I sto puta nam je rekao, “e vas dvojica komplicirate. Ti Zrinko najviše kompliciraš, a ti Rajko stalno u aranžmanima črčkaš nešto, oslobodi to, neka pjesma prodiše”. Onda smo osnovali trajnu radnu zajednicu samostalnih umjetnika Trio, ali zbog potpuno prozaičnih razloga, jer smo se i bez toga družili. To je, naime, bio jedini način da nam sve zarađeno ne ode na porez, nego da i mi nešto imamo od toga. Da, i mi kad idemo na put imamo pravo na dnevnice, putne troškove, jer to nismo imali ništa. Tako je bilo sve samostalnosti Hrvatske i dok nismo mogli pokrenuti svoje firme”, prisjetio se svojevremeno Tutić.

Njihov posljednji zajednički projekt bila je “Muzika zabavna”.

“Dvije godine me zbog njega Rajko naganjao kao kakvu curicu. “Ljubavi, moramo ti i ja na binu, sviramo naše pjesme i onda kada smo u Zagrebu idu s nama Novi fosili, tamo ide Doris, tamo Maja Blagdan, ako smo gore u Istri Massimo. Ima netko tko će s nama ozbiljno pjevati, tu su i back vokali, a nas dvojica ćemo probati reći kako izgleda to nulto čitanje pjesama”. I tako je on dvije godine mene pilao dok nisam popustio. A onda smo 2012. “Muziku zabavnu” izveli u Lisinskom, a nakon toga Rajku je krenulo nekako sve na ružno, iako smo imali namjeru obići s projektom Hrvatsku. Ozbiljno se razbolio, uslijedili drugi problemi i to je sve zamrlo….”, otkrio je Tutić.

Autor:Dnevno
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.