fbpx
Instagram

Pierre Cardin, otac modnog brendiranja, umro u 98. godini! Njegova životna priča i način na koji je stekao silno bogatstvo uistinu je inspirativna!

Autor: Iva Hanzen

Francuski modni dizajner Pierre Cardin, koji se proslavio prodajom dizajnerske odjeće masama, a bogatstvo stekao time što je prvi iskoristio svoje ime kao marku za prodaju apsolutno svega, od automobila do parfema, umro je u utorak u dobi od 98 godina.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FashionST (@fashionst.global)




U karijeri dugoj više od 60 godina, Cardin je izazvao prezir i divljenje kolega modnih dizajnera zbog svog drskog poslovnog osjećaja. Tvrdio je da je izgradio svoje poslovno carstvo, a da nikada nije tražio zajam od banke.

Cardin je bio prvi dizajner koji je prodavao kolekcije odjeće u robnim kućama potkraj 1950-ih, a prvi je počeo prodavati parfeme, modne dodatke pak čak i hranu pod svojim imenom, što danas predstavlja najveći izvor dobiti mnogih modnih kuća. ‘Sve mi je isto, radim li rukave za haljine ili noge stola’, izjavio je.

 




View this post on Instagram

 

A post shared by Punto C Corso Umberto I (@puntoccorsoumberto)

Koliko god je to bilo teško zamisliti desetljećima prije, danas se Armani čokolade, hoteli Bulgari i sunčane naočale Gucci temelje na Cardinovoj spoznaji da glamur svakog modnog brenda ima beskrajan potencijal za prodaju. Naime, danas najveći i najluksuzniji modni brendovi najviše zarađuju na svojim modnim dodacima, a ne na odjeći jer iako su skupi, ipak su dostupniji široj publici, a svaka modno osviještena žena zadovoljit će se bar maskicom za mobitel, remenom ili torbom nekog luksuznog brenda, ako već nije u stanju priuštiti si odjeću tog brenda.




Tijekom godina Cardinovo je ime utisnuto na oštrice žileta, kućanske potrepštine i razne dodatke – čak i na jeftine bokserske hlačice pa ne čudi da je jednom rekao da mu neće smetati da njegove inicijale, urežu i u kolutove toaletnog papira.

Njegovi klevetnici optužili su ga da je uništio vrijednost svoje marke i općenito pojam luksuza, ali čini se da ga kritike uglavnom nisu pogađale. ‘Imao sam smisla za marketing svog imena’, rekao je Cardin njemačkim novinama Sueddeutsche Zeitung 2007. ‘Kvari li novac nečije ideje? Ipak ne sanjam novac, ali dok sanjam, zarađujem novac. Nikad se nije radilo o novcu’, dodao je.

Cardin je rođen u blizini Venecije 2. srpnja 1922. godine od strane francuskih roditelja talijanskog podrijetla, a školovao se u ne baš glamuroznom francuskom gradu Saint Etienneu. Otišao je raditi za krojača u obližnji Vichy sa 17 godina i sanjao je da će neko vrijeme postati glumac, baviti se nekim poslom na pozornici, a profesionalno se baviti manekenstvom i plesom.

Kad je 1945. godine došao u Pariz, napravio je kazališne maske i kostime za film Jeana Cocteaua ‘Ljepotica i zvijer’, a godinu dana kasnije pridružio se tada nepoznatom Christianu Dioru.

Njegov prvi veliki komercijalni pothvat, kada se udružio s robnom kućom Printemps krajem pedesetih godina prošlog stoljeća, doveo je do toga da je nakratko izbačen iz ratificiranog ceha francuskih modnih dizajnera, Chambre Syndicale de la Couture. Dizajnerima u tom klubu, u to je vrijeme bilo zabranjeno izlaganje izvan njihovih pariških salona, ​​a kamoli u robnim kućama.

Također je pronašao svoj put izvan Francuske mnogo prije nego što su druge modne multinacionalke tragale za novim tržištima. Kolekciju je predstavio u komunističkoj Kini 1979. godine kada je još uvijek bila uglavnom zatvorena za vanjski svijet,  a samo dvije godine nakon pada Berlinskog zida, 1991. godine, Cardinova revija na moskovskom Crvenom trgu privukla je 200 000 ljudi.

Cardin se također proširio na nova poduzeća, kupujući nevjerojatni pariški restoran Maxim’s 1980-ih i otvarajući prodajna mjesta po cijelom svijetu. Dalje je poticao svoje novčane investicije lansirajući Minim’s, lanac otmjenih fast food restorana koji su reproducirali dekor Belle Epoque i odavali atmosferu originalne ekskluzivne pariške blagovaonice.

Njegovo carstvo danas obuhvaća parfeme, hranu, industrijski dizajn, nekretnine, zabavu, pa čak i svježe cvijeće. Vjeran svom ukusu za futuristički dizajn, Cardin je također posjedovao Palais des Bulles ili Palaču mjehurića, rezidenciju u kojoj su održavane neke od najspektakularnijih zabava, te snimani neki od najskupljih filmova, a koja je sagrađena na jednim od najljepših stijena Francuske rivijere. Nedaleko se nalazi i dvorac u selu Lacoste koji je nekoć pripadao markizu de Sadeu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FABIEN (@abfabgram)

Za svoj posljednji pothvat u veljači ove godine udružio se sa sedam desetljeća mlađim dizajnerom. 27- godišnji Pierre Courtial predstavio je kolekciju u Cardinovom studiju na pariškoj šik ulici Rue Saint-Honore.

Cardin je rekao da je originalnost  uvijek ocijenio iznad svega. ‘Uvijek sam se trudio biti drugačiji, biti svoj’, rekao je Cardin za Reuters. ‘Sviđalo se to ljudima ili ne, to nije važno’, dodao je.

Autor:Iva Hanzen
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.