Foto: Promo

Tko su influenceri i što rade, Lucija Lugomer: ‘Kod psihologa sam shvatila koliko je ovo bitno’

Autor: I.D.

U zagrebačkom Z CENTRU održava se konferencija “INFLU-FEED 2024”, u organizaciji Motus Medije i i Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj, HTZ-a, Veleučilišta Bernays i Logobox.agency kao partnera.

Konferencija će ugostiti velik broj inluencera: Ellu Dvornik, Andreu Andrassy, Niku Ilčić, Luciju Lugomer, Anu Radišić, Lorenu Farkač, Luciana Plazibata, Niku Čuturića – Ko je Niko, Maju Jalšovec, Tomislava Pancirova i brojne druge, koji će, uz moderiranje Nevene Rendeli, Antonie Ćosić i Marka Kovačića na programskim panelima raspravljati o aktualnim trendovima i inovacijama na tržištu te izazovima i očekivanjima za nadolazeće razdoblje.

Panel GEN Z – TKO STE ZAPRAVO VI? pod moderiranjem Marka Kovačića, prodekana za znanost i međunarodnu suradnju Bernays, pokušat će dati viđenje svijeta generacije Z: panel istražuje kako pripadnici „gen Z“ percipiraju svijet oko sebe a to uključuje njihove stavove o društvenim pitanjima, politici, kulturi itd.

Marko kaže da je publici najvažnija autentičnost

“Koliko vam je bitno znati kakva je vaša publika”, pitao je influencere Marko. Niko kaže da trenutno sadržaj temelji na videima o svojoj mami te da hejterske komentare zaobilazi. Luciano je zadovoljan kako mu ide, ne zamara se hejterskim komentarima.

“Mislim da ako ideš s nečim za što misliš da je zanimljivo, često pogriješiš. Publici bude često zanimljivo baš ono što mislim da im neće biti zanimljivo”, kaže Lada.

Marko kaže da je publici najvažnija autentičnost. “Kada biramo influencere po nekoj jedinstvenosti dogodi se suprotno. Ali kad biramo influencera koji je neposredan, ima dobar utjecaj”, kaže Ivana.




Nives Celzijus na dan svog vjenčanja dokazala da nije kao ostale: Frapirala i mladoženju

‘Mi smo stalno na mobitelima i objavljujemo pa se ljudi povezuju s nama’

Na pitanje koliko influenceri odgovorno djeluju, Lada je rekla kako objavljuje ono što je ona. “U subotu sam objavila podršku Prideu, ali to podržavam. Izgubila sam puno followera, ali to je tako”, rekla je Lada.




“Ljudi imaju potrebu napisati “razočarao si me”. A kad smo se mi povezali”, komentira Niko. “Mi smo stalno na mobitelima i objavljujemo pa se ljudi povezuju s nama. Ali mi njih ne poznajemo”, kaže Niko.

Niko je progovorio ranije o temi bulinga. Marko ga je pitao je li to radio zbog sebe ili jer nitko to ne radi. “Ja sam to doživio, to je iza mene. Želio sam pričati o tome jer mislim da je bitno. Puno mi se ljudi javilo nakon što sam dao intervju na tu temu”, rekao je Niko.

Foto: Promo

‘Ljudi odlaze u ekstreme, pokušavaju se istaknuti’

Na pitanje može li brend samo živjeti na društvenim mrežama, Ivana kaže da može jednim idjelom. “Znam puno ljudi koji naše kampanje ne vide na društvenim mrežama, ali ih vide na plakatima dok se voze po gradu. Mora biti neki miks. Kad se influenceri provuku kroz konvencionalne medije i društvene mreže onda je to hit”, kaže Ivana.

Influenceri kažu da ih prati puno mama te da im je omiljena društvena mreža TikTok. Što je kul danas, pitao ih je Marko. “Kul je normala danas. Ljudi odlaze u ekstreme, pokušavaju se istaknuti. Kul je normala”, kaže Ivana. “Kul mi je Lada”, kaže Niko. “Mislim da je normala kul. I svi veliki influenceri se snimaju u svakodnevnom izdanju, to je kul, opuštenost”, kaže Lada.

Koliko vam je vaše obrazovanje grafičkog dizajna pomoglo da imate dobre videe, pitao ih je Marko. Niko kaže da mu to ništa ne znači dok Lada kaže kako joj je to sigurno pomoglo. Oko toga koliko vremena potroše na Instagram i TikTok, Luciano kaže da je u prosjeku tri i pol sata na mobitelu, dok Lada kaže da je njoj tri i pol sata bez mobitela.

Jolu odala supruga nakon gotovo 20 godina braka: ‘Nekad prekrdaši u tome’

‘Ljudi pišu smiješne komentare na TikToku’

Marko ih je pitao koliko im je humor važan. “Što je influencer humorističniji nama je zanimljiviji, pogotovo kad vidimo da njegov humor privlači veliku publiku. To je važan segment prilikom odabira influencera”, kaže Ivana.

“Ljudi pišu smiješne komentare na TikToku. Meni moja videa nisu smiješna”, rekla je Niko. Na pitanje iz publike vide li se u mirovini u ovom poslu. “Ja plešem pa režiram. Sada radim na Novoj TV. Ali sad da želim odustati od društvenih mreža imam poslove od kojih dobivam novac”, kaže Luciano.

Niko kaže da mu treba plan B, ne zna što će raditi. “Imam svoju struku, ali ne znam što ču raditi”, kaže Niko. Lana također ne zna što će raditi osimo ovoga, iako je po struci diplomirani grafički dizajner.

Foto: Promo

Drugi panel “Digitalni zatvor vs Offline stvarnost”

Na drugom panelu “Digitalni zatvor vs Offline stvarnost” sudjeluju Ana Radišić, Tomislav Pancirov i Andrea Andrassy. Moderatorica je Antonia Ćosić s HRT-a. Pokrovitelj panela je Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj. Maja Ljubić Kutnjak, vršiteljica dužnosti voditelja Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj napravila je uvod u drugi panel i pozvala sve da uzađu na Europske izbore.

Na pitanje što je na njihovom feedu, influenceri kažu da su stvari u koje vjeruju i koje prate. Andrea je rekla da se nađu i stvari koje ne podržava, ali koje se nađu jer je algoritam isporučio. Tomislav kaže da postoji mogućnost resetiranja algoritma. Na pitanje Antonije koliko su godina na društvenim mrežama. Ana kaže da je desetak godina na mrežama, Tomislav kaže da je zadnjih desetak godina kroz stvaranje sadržaja, Andrea 12 godina.

“Mislim da su se društvene mreže na neki način promijenile na bolje, ali i na gore po pitanju lošeg sadržaja”, kaže Andrea. “Hejt komentari su postojali oduvijek. Dobar savjet koji sam dobila je da ne čitam komentare. Jasna mi je razlika između konstruktivne kritike i hejta nečije isfrustriranosti. Ne toleriram nikakav hejt, to ignoriram”, kaže Ana.

“Biramo sadržaj koji želimo konzumirati. Algoritam tako odlučuje koliko nam je neki sadržaj važan. Nekad nećemo javno podijeliti nešto, nego poslati privatno prijateljima, algoritam tada toj osobi nudi više tog sadržaja. Tako je ta osoba bombardirana tim jednoličnim sadržajem i prikovana u jednom svijetu za sebe”, kaže Tomislav.

Foto: Promo

‘Kod mlađih generacija je jasno da manje guglaju’

“Ljude treba naučiti da pušu na hladno i da se informiraju, da provjeravaju informacije na koje naiđu na mrežama”, kaže Andrea. “Kod mlađih generacija je jasno da manje guglaju, a više pretražuju na TikToku”, kaže Pancirov. “Meni je normalno da budem odgovorna. Želim odgovorno prenositi vrijednosti koje živim. Ne mogu komentirati što drugi rade”, kaže Ana.

Na pitanje je li mjesto političarima na društvenim mrežama, Andrea kaže da misli da je. “Nedavno je bilo istraživanje gdje su pobrojali botove u političkim kampanjama. Pričala sam o tome s jednim prijateljem koji je u politici i rekao mi je da je njegov tata morao koristiti botove u kampanji iako nije htio”, dodala je.

“Svi ih koriste pa ako on ne koristi onda će ljudi vidjeti da ovaj ima samo tri komentara, a drugi na tisuće pa koliko god je mjesto politici na društveni mrežama treba paziti na botove i naučiti ljude da ih prepoznaju”, kaže Andrea. Tomislav Pancirov ističe kako ljudi nisu svjesni opasnosti algoritama jer nisu educirani jer su odrasli u svijetu na klik i gdje im se sve servira.

Foto: Promo

‘Ljudi su postali lijeni i nezainteresirani’

Ana smatra da Generaciju Z ne zanima mnogo toga što zanima milenijalce.”Neke osnovne stvari iz opće kulture, nemaju interesa. Mislim da se njih može pridobiti samo autentičnošću”, kaže Ana.

Fake news i deep fake videa su veliki problem na mrežama. “Imamo napredne modele umjetne inteligencije o kreiranju sadržaja. Chat GPT ima svoje alate za kreiranje sadržaja. Treba uvesti obvezu da se zna tko je kreirao određeni sadržaj, treba se uvesti oznaka da se zna čiji je sadržaj. Prema istraživanjima korisnicima je pažnja duga sedam sekundi. To nije dobro za oglašivače, a nije dobro ni za influencere”, kaže Pancirov.

“Nedavno sam se susrela s videom Kylie Jenner, ali odmah sam shvatila da je video deep fake. Treba staviti oznaku da je nešto napravila stvarna osoba. Ne vidim što bi to ljudima značilo. Ljudi su postali lijeni i nezainteresirani, o ničemu ne razmišljaju. Čak i kad im sve serviraš, ljudi i dalje to ne percipiraju” , nastavila je Andrea.

Foto: Promo

‘Trebalo bi raditi na kontinuiranoj edukaciji kritičkog mišljenja’

“Nisam sigurna koliko bi to pomoglo da je označeno da je stvarni korisnik. Mi uz porast umjetne inteligencije imamo porast neinteligencije. Rijetki se bave dodatnim istraživanjem. Dok ne napravimo generaciju ljudi da se informiraju, da provjeravaju informacije, nema napretka”, rekao je Pancirov.

“Trebalo bi raditi na kontinuiranoj edukaciji kritičkog mišljenja. Kad si naučio dijete da kritički razmišlja onda si napravio pola posla”, kaže Andrea. “Edukacija je važna. Ali prije edukacije je važna regulacija”, dodao je.

Andrea Čović Vidović iz Europske komisije kao uvod u treći panel održala je predavanje “INFLU EU – digitalna supermoć Europe”. Andrea je predstavila Uredbu o digitalnim uslugama i o tome kako je EU regulirala najpoznatije platforme na društvenim mrežama. Kazne su i do 35 milijuna eura ako se širi lažni sadržaj na određenim platformama.

Foto: Promo

Treći panel “Influ feed – svijet koji ima moć”

Nevena Rendeli Vejzović moderira panel pod nazivom INFLU FEED – SVIJET KOJI IMA MOĆ na kojem će influenceri raspraviti kako mogu koristiti svoj utjecaj u društvo na odgovoran način i kako se nositi s odgovornošću koja dolazi s velikim brojem pratitelja. Koji je utjecaj influencera na stavove, ponašanja i percepciju publike?

Na pitanje osjećaju li se moćno, Ella Dvornik je rekla da nije gledala društvene mreže kao moć. “Moj je sadržaj više humorističan, da ne pričam o stvarima koje ne razumije. Znam stvari koje neću nikada objaviti bez obzira na cijenu. Neke tvrtke su nudile influencerima super novce, ali nisam htjela s njima raditi. Javili su mi se na mail (op.a. lihvari) i rekla sam curi koja radi sa mnom ‘daj im neku bolesnu cijenu da se maknu’ i oni su pristali na to. Nismo im se javili nikada za suradnju. Ima i nekih ambasada koje zovu influencere kad se nešto dogodi što je njima u interesu. Postoje dvije strane svakog kolača. Osjećaš se glup svaki put kad pročitaš nešto. Sam si sa sobom razočaraj.”, rekla je Ella Dvornik.

Lucija Lugomer rekla je kako se osjeća odgovorno, a Maja da se ne osjeća moćno. Nika Ilčić, koja je odrastala u vritualnom svijetu, mogli su vidjeti kako odrasta. “Osjećam se moćno, ali i zahvalno jer pored svih strana u ovom poslu imam veliki pristup ljudima, mogu čuti razne stavove, volim nabosti neku tabu temu, slušati tiđa mišljenja. Uvjet mi je da poštujem svako mišljenje. Sve što sam loše napravila naučila sad lekcije. Naučila sam da se ne prijeti ljudima na internetu. Na teži način sam naučila, ali sam zahvalna. Naučila sam da se komunicira činjenicama i argumentima, a ne prijetnjama”, rekla je Nika Ilčić.

Foto: Promo

‘ Nosila sam se s mnogim problemima’

“Prije nego sam postala majka otvarala sam teme koje su bile osjetljive i one su mi donijele dosta pozitivnih učinaka. No kad sam postala mama onda sam počela drugačije gledati na stvari. Nosila sam se s mnogim problemima, posporođajnom depresijom, majčinstvom. Shvatila sam da sve što radim će gledati moje dijete pa sam prerezala jedan dio te odlučila pričati o nekim dubiozama nego ulaziti u neku dubinu nečega jer ni sama nisam sigurna u te tema. Shvatila sam da je život ne samo što se događa na društvenim mrežama nego i ovo sada što se upoznajemo”, kaže Lucija.

Nevena je Ellu pitala je li opreznija s godinama. “Ja sam se probudla i shvatila da nema smisla oko svađanja s ljudima na društvenim mrežama. Nije da se ne usudim nego mi se ne da”, kaže Ella. Maja je rekla kako je vokalna dosta u storijima i kad zagovara neki stav želi ga iznijeti. “Ne želim ići linijom manjeg otpora i stavljam se u ugrozu da ću prestati zarađivati. Mislim da treba pričati o važnim stvarima”, rekla je Maja.

Na pitanje jesu li influenceri licemjerni, Nika je rekla da jesu. “Mislim da je bitno pričati. Treba pričati o tim stvarima. Puno mi je bitnije da ostanem dosljedna sebi nego da radim licemjerne stvari”, rekla je Nika. Influencerima je postavljeno pitanje o hejterima.

Sjećate li se voditelja Večere za pet? Bio je zaštitno lice RTL-a, a evo što danas radi

“Cijelo moje influenciranje je krenulo od razgovora s psihologom. Dugo sam izbjegavala društvene mreže. Kod psihologa sam shvatila koliko je bitno da se povezujemo jedni s drugima i koliko nam to može pomoći. Krenula sam bez očekivanja, ljudi su se počeli pronalaziti u mojoj priči, u mojim stavovima. Vjerujem da sam osoba u kojoj se druge osobe mogu pronaći. Kod hejtera sam podvukla crtu davnih dana. Tko me želi pratiti neka me prati. Ja ne širim negativu. ne objavljujem svoju djecu na društvenim mrežama. Fascinantno mi je koliko drugi mogu mrziti moje tijelo, a ja ga ne mrzim. Ja sebe možda nisam znala čuvati, ali sam se s tim znala nositi”, kaže Lucija.

“Ja uvijek čekam novi komentar koji još nisam čula. Kad je krenuo razvod onda je krenulo svašta. Shvatila sam da je uvijek dobro okrenuti na zezanciju. Nitko mi još u facu nije došao reći. Dok me ne krenu gađati rajčicama po cesti onda je ok”, rekla je Ella o hejterima.

Autor:I.D.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.