Da sam vanzemaljac, ne bih nas želio sresti

Autor: A.Ba.

Nova dokumentarna serija Stephena Hawkinga zabavlja se najvećim misterijima svemira, a u njoj će biti riječi o postojanju izvanzemaljskog života ne samo na planetima, nego i u središtima zvijezda, pa čak i u međuplanetarnom beskraju, piše Times Online.

Hawking ističe kako postoji 100 milijardi galaksija od kojih svaka sadrži milijune zvijezda, pa jednostavna logika nalaže kako je malo vjerojatno da je Zemlja jedini planet na kojem je nastao život. Kako kaže, njegovom matematičkom mozgu sami su brojevi dostatni da bi opravdali razumnost tvrdnje da vanzemaljci doista postoje.

Pravi izazov je razraditi kakvi bi oni zapravo mogli biti. Hawking predlaže vanzemaljce koji bi bili ekvivalenti mikrobima ili manje razvijenim životinjama, odnosno životu kakav je dominirao većim dijelom Zemljine povijesti.

Samopromatranje

‘Svemir Stephena Hawkinga’ koji će se prikazivati na Discovery Channelu Hawking će iskoristiti kako bi doveo gledatelje do važnog zaključka, a taj je da neki od tih oblika života mogu biti inteligentni i stoga predstavljati opasnost za čovječanstvo. Tako kaže da je dovoljno promotriti svoju vrstu da bi zaključili da se inteligentan život može razviti u nešto što ne bismo željeli sresti. Zamišlja varijantu u kojoj su potrošili sve resurse na domaćim planetima, pa postali nomadi u potrazi za obližnjim planetima koje bi mogli kolonizirati.

Zato upozorava: ‘Ako nas vanzemaljci ikada posjete, mislim da će ishod biti vrlo nalik onom kada se Christopher Columbus prvi put iskrcao u Americi, što nije završilo dobro po izvorne Amerikance’.

Hawking je i prije predlagao postojanje života izvan Zemlje, a njegovi pogledi su razjašnjeni serijom znanstvenih pronalazaka kao što je onaj iz 1995. kada je otkriveno više od 450 planeta koji kruže oko udaljenih zvijezda, što je pokazalo da su planeti uobičajen fenomen. Drugo otkriće pokazalo je da su razni oblici života na Zemlji dokazali sposobnost prilagodbe najekstremnijim uvjetima.

Sve više znanstvenika vjeruje u mogućnost postojanja vanzemaljaca, pa ove tvrdnje Hawkinga stavljaju u dobro društvo.

– Kao što čimpanze ne mogu razumjeti kvantnu teoriju, moguće je da postoje aspekti stvarnosti koji su izvan kapaciteta naših mozgova – kaže o toj temi astronom Lord Rees.

Autor:A.Ba.