Foto: Kristijan Iličić privatna arhiva

Hrvat koji je oduševio snimkama konobara iz Niša: ‘Neki su mislili da se igram životom’

Autor: T. Š.

Najpoznatiji domaći bloger Kristijan Iličić pobijedio je na Vlogfestu 2024, prestižnom međunarodnom događaju koji okuplja najbolje digitalne kreatore sadržaja iz cijelog svijeta. Ovaj svjetski putnik i avanturist proglašen je najboljim u jakoj konkurenciji influencera iz Velike Britanije, SAD-a, Austrije i Italije te osvojio prestižnu nagradu za najbolji video destinacije kojem je cilj bila promocija Hrvatske.

“Iznimno sam počašćen što sam primio ovu nagradu. Vlogfest je važna međunarodna platforma za digitalne kreatore i biti priznat između toliko talentiranih pojedinaca je zaista ogroman uspjeh. Zahvalan sam svojim vjernim pratiteljima koji su bili sa mnom i na ovom putovanju”, kazao je Kristijan, koji je dosad posjetio 194 zemlje svijeta.

Danas je Kristijan suvlasnik putničke agencije, postao je zanimljiv lokalnim vlastima koje ga zovu kako bi upravo njihovu destinaciju pokazao svijetu na svoj način, a i bliži se svom cilju, putovanju kroz 197 država. Na tom putu događale su mu se prekrasne stvari, ali i neke za život vrlo opasne situacije, posebno njegovoj supruzi Andrei Trgovčević Iličić, omiljenoj Kristijanovoj suputnici na brojnim putovanjima, koja je također prava miljenica Instagrama.

Foto: Kristijan Iličić privatna arhiva

Opasna putovanja

U ranijem razgovoru otkrio nam je brojne zanimljive detalje sa svojih putovanja, a otkrio nam je i detalje putovanja koje mu se najviše urezalo u sjećanje. “Prvi odlazak u Afganistan potpuno me je promijenio. Prije svega zato što sam zašao iza jedne zavjese koju su stvarali mediji o toj zemlji kao o “najopasnijoj državi na svijetu”. Kad sam odlučio poći, neki su mislili da se igram životom. Malo sam podlegao cijeloj toj priči, pa kad sam sletio u Kabul, jedva sam disao od uzbuđenja, a i od činjenice da sam odmah na aerodromu ugledao vojnike s dugim cijevima. Ipak, sve se to vrlo brzo rasplinulo i uvidio sam koliko malo znamo o toj zemlji i ljudima. Upoznao sam nevjerojatno drage, dobre ljude, čista srca, ljude koje je sudbina smjestila u zemlju u kojoj neprekidno desetljećima bjesni rat, zemlju o koju su se mnogi i sa zapada jako ogriješili. Uvidio sam golemu razliku između priča i realnosti na terenu. Daleko od toga da ondje nema vrlo problematičnih stvari, ali priča o Afganistanu ni na koji način nije crno-bijela. Zaboravlja se na ljude, na ljudskost. U zapadnim medijima sve je nekakav crno-bijeli film, mi dobri, oni zli. Ali daleko je to sve od tamošnje realnosti. Zemlja ima mnoge neprepoznate prirodne i ljudske ljepote. Bio sam ondje već tri puta, a uskoro ću i četvrti”, rekao je Kristijan kojega smo upitali i je li ikada strahovao sa svoju suprugu na njihovim putovanjima.

“Da, dosta sam zaštitnički nastrojen prema njoj premda je ona doista veliki pustolov. Prošla je sa mnom mnoga mjesta na koja se mnoge žene ili ne bi usudile ili im ne bi bilo komforno. Prošli smo zajedno džungle, pustinje, Cestu smrti u Boliviji, vulkane, najduži i najteži vlak u Mauritaniji… U neke je države nisam vodio sa sobom jer su doista jako opasne i jednostavno ne bih bio miran, drugačije je kad si sam i kad se možeš po potrebi posvađati, potući ili pobjeći, a drugačije je kad se brineš za nekoga koga voliš. Tako sam odlučio i za Afganistan jer nisam znao kamo idem i kako će ta priča na kraju ispasti. No kad sam treći put posjećivao tu državu, poveo sam Andreu sa sobom. Bilo je nekih opasnih situacija – talibani su repetirali kalašnjikov na Andreu, ali smo izašli na kraj s time. Morate jednu stvar prihvatiti: kad putujete u druge zemlje, trebate se prilagoditi. Kad žena putuje u konzervativne islamske države, mora prihvatiti da će morati nositi maramu na glavi i ponašati se u skladu sa zakonima te zemlje. Mnoge afričke države jako su zeznute za solo ženu i moja je preporuka da putuju s prijateljima…”, pojasnio je.

Od svih putovanja koja je prošao i uvjeta u kojima je boravio, otkrio je kako mu je najteže bilo iskustvo iz Pakistana. “Iskustvo iz Pakistana, kad nam je cestu presjekla lavina i ostao sam zatočen tri dana. Zajedno smo svi čekali da očiste cestu i da možemo dalje. Ali nisam to doživio kao nešto jako teško, više kao pustolovni izazov. Jednako tako nisam stvarao problem kad sam u Južnom Sudanu spavao na zemlji u straćari u kojoj je očito netko urinirao, jer mogu u glavi posložiti gdje sam, zašto sam tu, koji su uvjeti, zašto to radim… Puno su mi teže padale psihološke igrice koje sam doživljavao na granicama, najčešće po Africi. I sva ta silna čekanja, papirologija, traženje mita… To su stvari koje sam teže primao”, rekao nam je bloger koji je nerijetko našao u dosta opasnim situacijama.

Hrvat o zastrašujućem putovanju: Talibani su repetirali kalašnjikov na moju ženu

“Za prvog boravka u Afganistanu, dok talibani još nisu bili na vlasti, zatekao sam se u njihovoj blizini s punom sviješću da, ako me otkriju, mogu biti otet ili ubijen, i ne, nije mi bilo svejedno. Bio sam i na ničijoj zemlji na granici Malija gdje se trguje ljudima, drogom, čime god, i to je bilo moje najopasnije putovanje – nisam ga dosad objavio na storijima ni bilo gdje drugdje, a planiram to učiniti u svojoj pretplatničkoj sekciji na Instagramu. Erupcija vulkana u Kongu bila je ono što na engleskom vole reći “close call”. Mogao je erumpirati i dok sam bio na vrhu, no taman sam se bio spustio, a lava je stigla do grada kad sam ja taman odletio. Zamalo”, ispričao nam je Kristijan Iličić koji ne nedavno javnosti oduševio objavama snimki simpatičnog konobara iz Niša, kojeg je u konačnici obilato nagradio napojnicama, ali i otkrio kako mladić svojim poslom uzdržava baku kod koje živi od smrti majke.

Autor:T. Š.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.