
Preobraćenik Stole ruši rekorde kontroverznom predstavom o ovisniku kojeg je spasio Bog
U utorak 7. studenog 2023. u 19 sati u Galeriji AMZ (Pavla Hatza 6, Zagreb) otvara se samostalna izložba armenske likovne umjetnice Aline Gishyan pod nazivom “Nova keramička baština – Spoj glagoljice i armenskog stila”. Izložba se održava pod visokim pokroviteljstvom Veleposlanika Republike Armenije.
Alina Gishyan armenska je likovna umjetnica koja posljednjih šest godina živi i radi u Hrvatskoj. Dolazi iz ugledne armenske obitelji koja je 1972. godine razvila posebnu armensku ornamentalnu tehniku oblikovanja keramike.
Umjetnica će se predstaviti selekcijom djela oblikovanih u mediju keramike od dekorativnih do uporabnih predmeta inspiriranih rodnom Armenijom, ali i Hrvatskom u kojoj živi duži niz godina.
Već punih 16 godina Alina Gishyan njeguje obiteljsku tradiciju usavršavajući se u mediju keramike pri čemu je razvila vlastiti stil jedinstvene funkcionalne keramike prvenstveno vođena mišlju stvaranja održive umjetnosti koja istovremeno posjeduje funkcionalnost i naglašenu umjetničku vrijednost.
Obiteljska tehnika izrade keramike sastoji se od nekoliko faza. Prvo se izrađuje model umjetničkog djela, nakon čega Alina urezuje ornamente na glini dok je još mekana. Nakon toga se keramika suši prirodnim putem, a kada je potpuno suha, stavlja se u peć na prvo pečenje (1000-1020C). Nakon prvog pečenja/paljenja nanosi se glazura i ponovno se peče. Kod posebnih radova koji sadrže zlato postoji faza i trećeg pečenja/paljenja gdje se umjetnička djela premazuju s 10% zlata i ponovno peku, nakon čega je rad spreman za izlaganje javnosti.
O izložbi “Nova keramička baština – Spoj glagoljice i armenskog stila” kustosica izložbe Sonja Švec Španjol zapisala je:
Jedan od glavnih motiva prisutan u opusu Aline Gishyan je svakako nar – simbol Armenije i drevna umjetnička forma koju je obitelj Gishyan pomno njegovala ručnom izradom uz upotrebu lokalnih prirodnih materijala održavajući pritom njegov izvorni stil i boje. Alina drevni simbol zdravlja, plodnosti i vječnog života oživljava i osuvremenjuje, kako sama kaže, umjetničkim procesom u kojem je vođena primarno intuicijom pri čemu formi nara daje slobodu da sama manifestira vlastiti izgled bez ranije definiranih skica i planova.
Dolazak u Hrvatsku za Alinu Gishyan značio je susret i upoznavanje s posve novom kulturom, baštinom i naslijeđem unutar kojih je otkrila i pronašla mnoge sličnosti s vlastitom zemljom. Inspirirana bogatstvom, prirodnim ljepotama i raznolikošću obiju zemalja, umjetnica je odlučila sjediniti vrijednosti koje njegujemo kao kulturno naslijeđe i baštinu svojih naroda, interpretirati ih na vlastiti način i utjeloviti u jedinstvena umjetnička djela. Tako je nastao cijeli ciklus radova unutar kojih Alina oblikuje hrvatsku glagoljicu koristeći posebni armenski stil slova u formi ptica. Bogatstvo izričaja i umijeće oblikovanja Aline Gishyan očituje se i u nizu raznih dekorativnih formi, ali i posuda i vaza koje imaju uporabnu namjenu. Pažnja i preciznost prilikom oblikovanja i ukrašavanja formi je i dalje prisutna te objedinjuje sva izložena djela u jednu smislenu cjelinu. U bogatom opusu tanjura i vaza pronalazimo primjerke inspirirane hrvatskom obalom, prvenstveno Jadranskim morem utjelovljenim i interpretiranim kroz dominantno bogatstvo intenzivnih nijansi tirkizne boje.
Izložba ostaje otvorenja do 17. studenog 2023.
Preobraćenik Stole ruši rekorde kontroverznom predstavom o ovisniku kojeg je spasio Bog
Likovne radionice i edukativni sadržaj uz izložbu Retrospektiva Ivana Meštrovića
Preminula je poznata hrvatska balerina: ‘Nakon tatine smrti prestala je ići u kazalište’
Umrla je Gorjana Raunig, solistica Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu: ‘Posljednje zbogom’