Foto: CROPIX/ Sasa Buric

Redatelj progovorio o bivšoj glumici i našoj najpoznatijoj karmelićanki: ‘Još smo uvijek u duhovnom kontaktu’

Autor: Dnevno.hr/T. Š.

Edita Majić, nekadašnja kazališna i filmska glumica, prekinula je karijeru i ušla u zatvoreni samostan bosonogih karmelićanki i time šokirala javnost još 2004. godine. Bivša glumica jedna je od onih časnih sestara koje nemaju grijanje ni  toplu vodu, a život su posvetile siromaštvu i molitvi.

Prije nekoliko godina doznalo se kako je još radikalnije odlučila služiti Bogu na način da živi na pustom i nenaseljenom mjestu. Njezina majka Jadranka za Bitno.net tad je potvrdila da njezina živi kao pustinjakinja.

“Već dugi niz godina ona je osjećala da je Bog zove na drugačiji i radikalniji način življenja. Od samog početka znala je i koji je to način. Bilo je to pustinjaštvo. Živi izvan samostana na pustom i osamljenom mjestu, nenaseljenom i u samoći”, rekla je Jadranka Kanajet.

“Bog nije odustao od namjere da ga Edita slijedi. I zbilo se prije tri mjeseca. Edita je pristala na suradnju s Gospodinom. Odlučila je postati Njegovom pustinjakinjom”, dodala je njezina majka za Bitno.net.

Od te 2017. godine do danas o Editinom životu gotovo ništa nije bilo poznato, a sada je o njoj za Večernji list progovorio redatelj Krešimir Dolenčić koju je Editu uveo u ansambl Gavelle. S Editom je, kaže, još uvijek u duhovnom kontaktu.

“Jako sam vezan uz red karmelićanki. Poslala mi je jedan križić na dar. Editu sam doveo u ansambl iz Splita jer je to svojim talentom zaslužila. Zanimljivo, posljednja uloga koju je igrala u Gavelli bila je uloga časne sestre u Vitezovom “Kroatenlageru”.




Foto: Damir Krajac / CROPIX

Puno sam mislio o Editi kada sam režirao operu “Razgovori karmelićanki” Francisa Poulenca u HNK Zagreb, u Houstonu, Londonu i Mariboru. To mi je jedna od omiljenih režija jer je opera nastala prema istinitom događaju”, istaknuo je redatelj.

Podsjetimo, 2015. godine književnica Mani Gotovac je izjavila da je Edita otišla u samostan najstrožeg reda u Katoličkoj crkvi zbog nesretne ljubavi i ovisnosti o heroinu, što je bivša glumica snažno demantirala.

Posredstvom odvjetničkog ureda, uputila je tada pismo redakciji tportala, koje je potpisala s Bosonoga Karmelićanka Edita Marija od Križa, a u njemu je navela stvarne razloge odlaska u Avilu.




“Edita Majić (Sestra Bosonoga Karmelićanka Edita Marija od Križa) kao glumica je prvu važniju ulogu odigrala 1993. na Splitskom ljetu: ulogu Salome u predstavi “Saloma” Miroslava Krleže, u režiji Nenni Delmestre. Prije uloge u “Gorkom, gorkom mjesecu” već je bila odigrala i zapaženu glavnu ulogu u Pirandellovoj drami “Kakvu me hoćeš” u režiji Ivice Kunčevića, u produkciji Kazališta Gavella. Godine 1994. već je bila i dvostruko nagrađena za ulogu Susie Schwartz u Cabaretu “Crni Mačak” (Gavella); za najbolju žensku ulogu na Festivalu malih scena u Rijeci te nagradom Zlatni smijeh na Danima satire u Zagrebu, a iste je godine odigrala i glavnu žensku ulogu u filmu “Putovanje tamnom polutkom” redatelja Davora Žmegača.

Stoga nije točno da je prije no što joj je Mani Gotovac dala ulogu u “Gorkom, gorkom mjesecu” 1995. godine bila epizodistica koju nitko nije primjećivao , a niti je ta uloga bila presudna za njezin uspjeh. O samoubojstvu nikada nije razmišljala, ni u najtežim životnim trenucima, pa ni zbog nesretne ljubavi. Napominjemo kako čak ni tvrdnja gospođe Mani Gotovac da je u vrijeme rada na predstavi “Gorki, gorki mjesec” Edita paralelno živjela jednu nesretnu ljubav, nije istinita – bila je tada u sretnoj vezi. Nikada nije bila ovisnica o heroinu, a niti bi ovisnost mogla biti razlogom da život posveti redovničkom zvanju – navodi se u pismu nekad slavne Edite. Nadodala je kako je s Mani Gotovac imala profesionalan odnos, a ne dubok prijateljski odnos pun povjerenja. –  Dakle, jedini i isključivi razlog njezina odlaska u samostan jest Božji poziv, a nijedan drugi razlog do Božje ljubavi ne bi je mogao zadržati unutar najstrože klauzure”, zaključila je u pismu bivša glumica.

Autor:Dnevno.hr/T. Š.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.