FOTO: YouTube Screenshot

Producent Svećenikove djece priznao: ‘Bilo je prijedloga i da se film najavi križem s kondomima’

Autor: Barbara Grgić

“Svećenikova djeca” kultni je film Vinka Brešana iz 2013. godine o mladom svećeniku koji dolazi u fiktivni otočni gradić i započinje bušiti prezervative kako bi povećao natalitet na otoku.

Snimljen je prema istoimenom dramskom predlošku autora Mate Matišića, a glavne uloge u njemu su ostvarili Krešimir Mikić, Nikša Butijer, Dražen Kühn, Marija Škaričić, Goran Bogdan i Jadranka Đokić.



Foto: Goran Mehkek / CROPIX

Već u prvom vikendu oborio rekorde

Film je u službenu kino distribuciju u Hrvatskoj krenuo 3. siječnja 2013. godine. Odmah u prvom vikendu prikazivanja pogledalo ga je rekordnih 33.759 gledatelja što do tada nije uspjelo ni jednom drugom domaćem filmu od osamostaljenja Hrvatske.

Iako se “Svećenikova djeca” rado gledaju i dan danas, mnogi i dalje ne znaju brojne detalje koje je o ovom filmu u jednom intervjuu otkrio producent Ivan Maloča.


Foto: Srdjan Vrancic / CROPIX

“Film ili seriju možemo podijeliti na dva osnovna načina. Je li nešto dobro ili nije i je li gledano ili nije. “Svećenikova djeca” su gledana. Nije nužno nešto što je gledano i dobro. Ali teško da će nešto što je loše biti i jako gledano. Sad se približavamo brojki od 100.000 gledatelja “Svećenikove djece”. Da nije bilo snježnog nevremena, već bismo je dosegnuli. Kad prijeđemo sto tisuća, bit će to treći najgledaniji hrvatski film”, rekao je Maloča još 2013. godine.

Gorana Bogdana zanimale su samo umjetnice: Ljubio je i zvijezdu 90-ih, a ona je danas uzgajivačica pasa

Film je prvotno trebao biti najavljen križem s kondomima

U istom je intervjuu dodao da je bilo prijedloga i da se film najavi križem s kondomima, međutim objasnio je i zbog čega taj prijedlog nije prihvaćen.

“Imali smo kreativni tim koji je imao razne prijedloge, među njima je bio svećenik s križem oko kojeg su kondomi. Naš odgovor je bio: ‘Ne želimo se igrati s križem jer je on simbol vjere’. Bilo je sedam – osam varijanti plakata i odlučili smo se za svećenika s balonima. U prvoj varijanti bio je svećenik s kondomom i iglom”, izjavio je Maloča.




Osvrnuo se i na filmski plakat za “Fine mrtve djevojke” te objasnio zbog čega dolazi do jaza između umjetnika i redova crkve.

“Umjetnost uvijek mora ići korak dalje, a Crkva je tradicionalna pa dolazi do sukoba. Ali mislim da spomenuti plakat nije provokacija koja je prevršila mjeru i da nije riječ o neukusu. Da umjetnost ne evoluira, ostali bismo u kamenom dobu, u pećini Lascaux s nacrtanim bikovima i konjima”, dodao je.

Iznenadio je i priznanjem da su i za “Svećenikovu djecu” imali zabranu snimanja u crkvi.




“U više crkava u Zagrebu, pitali smo više svećenika. Ali kad bi pročitali scenarij, odbili bi nas. Ne mogu reći da nam je to Crkva kao institucija zabranila, nego taj svećenik koji je bio tamo i procijenio je da ne može. Na kraju smo ipak našli jednog koji je dopustio snimanje, ali nismo otkrili u kojoj je to crkvi bilo. Rekao je: ‘Snimajte, brate, zašto ne!'”, rekao je.

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.