Pravobraniteljica priprema žalbu, B.a.b.e. pozivaju na bojkot Osječke pive

Autor: M.S.

Sanja Sarnavka, koordinatorica udruge B.a.b.e., govori da 'postoji privatna sfera u kojoj se psuje, pije i pjevaju bećarci, pa ako vam ne odgovara društvo naprosto odete'. Ipak, pošto je tu riječ o javnoj sferi, krši se Zakon o ravnopravnosti spolova, tvrdi.

‘Mala moja dobro si mi sjela, čim te uzmem orosiš se cijela’, ‘Kad sam kući zabijem u trenu, al’ slađe je na tuđem terenu’, ‘Mala moja prirodno se nosi, nikad svoju livadu ne kosi’ ili ‘Mojoj snaši bolji sam neg’ Messi, svako večer hat-trick mi se desi’, neki su od primjera dvosmislenih reklamnih slogana koje Osječka pivovara koristi kako bi promovirala svoje Osječko pivo.

Riječ je o sloganima u formi bećaraca, uratku agencije McCann i redatelja Dalibora Matanića. Kako piše Tportal, Osječka pivovara je na umu imala prikazivanje svog piva na nov i zabavan način, ističući baštinu Slavonije kroz duhoviti slavonski bećarac, a sve kako bi se probila na vrlo polariziranom tržištu.

Reagirala je i Višnja Ljubičić, pravobraniteljica za ravnopravnost spolova, rekavši da njen Ured upravo priprema upozorenja zbog kršenja odredbi Zakona o ravnopravnosti spolova koje će dostaviti oglašivaču, medijima, ali i uredima koji odobravaju postavljanje jumbo plakata na javne površine zbog seksističkog, uvredljivog i ponižavajućeg načina prikazivanja žena u reklami za Osječko pivo.

Ljubičić je i prije par tjedana upozorila Sabor, prilikom izvještaja o radu svog ureda, da seksizam i spolni stereotipi u našem društvu prevladavaju do te mjere da se javno reagiranje na svaki pojedinačni slučaj čini kao ‘kap u moru’.

Privatna i javna sfera

– Većina tiska i Internet portala preplavljena je seksističkim sadržajima, ženska tijela se i dalje eksploatiraju za skretanje pažnje na ili sa ‘važnijih’ tema – rekla je tada.

Sanja Sarnavka, koordinatorica udruge B.a.b.e., govori da ‘postoji privatna sfera u kojoj se psuje, pije i pjevaju bećarci, pa ako vam ne odgovara društvo naprosto odete’.




– Ali ovo je javna sfera i ovom agresivnom kampanjom jasno je prekršen zakon o ravnopravnosti spolova. Riječ je zapravo o vrlo siromašnoj ideji uvijek-će-on-nešto-raditi-njoj i napit-će-se-kao-životinja – kaže Sarnavka.

Također, poziva na bojkot proizvoda, jer to će poslati najsnažniju poruku pivovari

– Snaga je u potrošačima koji trebaju bojkotirati taj proizvod. Ima puno piva na tržištu, treba reagirati i odabrati marku pivo čija vas reklama ne vrijeđa – zaključuje.




Autor:M.S.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.