fbpx
Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

‘ORAŠAR’ ZA KRAJ GODINE: Najpopularniji balet na daskama riječkog HNK-a

Autor: Dnevno.hr/M.T.

Riječko Hrvatsko narodno kazalište’”Ivana pl. Zajca” i krajem ove izazovne godine svojoj publici osigurava mogućnost da u prosinačke dane uoči božićnih blagdana uživa u jedinstvenom ozračju blistavog “Orašara”, baletnog obiteljskog klasika Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Maura de Candije, bez kojeg je teško zamisliti blagdansko vrijeme.

A blagdanski ugođaj već je ispunio riječku kazališnu zgradu, jednu od rijetkih pravih adventskih oaza u posve sigurnom okruženju.

Pravi božićni ugođaj uz izvedbu najljepše božićne bajke, baleta „Orašar“ publika može doživjeti 16., 17., 18., 19., 21. ili 22. prosinca 2020. Sve izvedbe počinju u 19.30 sati, osim one u subotu, 19. prosinca, čiji je početak u 18 sati.


Jedan od najomiljenijih baleta, temeljen na fantastičnoj bajci E. T. A. Hoffmanna „Orašar i kralj miševa”, i danas oduševljava publiku svih generacija. Posljednji od tri velika baleta Petra Iljiča Čajkovskog, kojim se godinu prije smrti vratio u čarobni svijet djetinjstva i bajki, brzo je nakon praizvedbe 1892. godine u Sankt Petersburgu postao omiljenim obiteljskim klasikom u blagdansko vrijeme i jednim od najpopularnijih baleta uopće.

Mauro de Candia svojom verzijom „Orašara” u elegantnim scenografskim i kostimografskim rješenjima, uz dozu humora, pruža novi pogled na ovu bajku. Prema originalnom Hoffmannovom književnom djelu i glazbi Čajkovskoga, de Candia stvara novi svijet između stvarnosti i sna u kojem je sveprisutna čarolija. Premijerno je izveden prošle godine, a kritika ga je ocijenila „vrhunskim baletnim spektaklom u svakom smislu“.

Verzija riječkog Baleta pokazuje upravo bezvremenost ovog baleta, kao i univerzalnost njegove čarolije, vraćajući se originalu i bajci E. T. A. Hoffmanna. Stvaranjem priče obogaćene brojnim detaljima iz originalne bajke, Candia je nastojao “osmisliti verziju koja bi dovela cijele obitelji u kazalište, dakle, koja bi u jednakoj mjeri privlačila djecu, mlade i odrasle.” Dramaturgija i koreografija, koncentrirani na istraživanje skrivenih čarolija u originalnoj bajci, čine riječkog “Orašara” posebnijim i suvremenijim, no ništa manje magičnim i snovitim, već pomalo nalik diznijevskoj bajci.

Scenografkinja i kostimografkinja je Margrit Flagner, oblikovatelji svjetla su Mauro de Candia i Dalibor Fugošić, a dramaturginja je Patricia Stöckemann.

Autor:Dnevno.hr/M.T.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.