
Nina Obuljen Koržinek najavila prvi javni pozivi za obnovu Zagreba
Riječko Hrvatsko narodno kazalište’”Ivana pl. Zajca” i krajem ove izazovne godine svojoj publici osigurava mogućnost da u prosinačke dane uoči božićnih blagdana uživa u jedinstvenom ozračju blistavog “Orašara”, baletnog obiteljskog klasika Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Maura de Candije, bez kojeg je teško zamisliti blagdansko vrijeme.
A blagdanski ugođaj već je ispunio riječku kazališnu zgradu, jednu od rijetkih pravih adventskih oaza u posve sigurnom okruženju.
Pravi božićni ugođaj uz izvedbu najljepše božićne bajke, baleta „Orašar“ publika može doživjeti 16., 17., 18., 19., 21. ili 22. prosinca 2020. Sve izvedbe počinju u 19.30 sati, osim one u subotu, 19. prosinca, čiji je početak u 18 sati.
Jedan od najomiljenijih baleta, temeljen na fantastičnoj bajci E. T. A. Hoffmanna „Orašar i kralj miševa”, i danas oduševljava publiku svih generacija. Posljednji od tri velika baleta Petra Iljiča Čajkovskog, kojim se godinu prije smrti vratio u čarobni svijet djetinjstva i bajki, brzo je nakon praizvedbe 1892. godine u Sankt Petersburgu postao omiljenim obiteljskim klasikom u blagdansko vrijeme i jednim od najpopularnijih baleta uopće.
Mauro de Candia svojom verzijom „Orašara” u elegantnim scenografskim i kostimografskim rješenjima, uz dozu humora, pruža novi pogled na ovu bajku. Prema originalnom Hoffmannovom književnom djelu i glazbi Čajkovskoga, de Candia stvara novi svijet između stvarnosti i sna u kojem je sveprisutna čarolija. Premijerno je izveden prošle godine, a kritika ga je ocijenila „vrhunskim baletnim spektaklom u svakom smislu“.
Verzija riječkog Baleta pokazuje upravo bezvremenost ovog baleta, kao i univerzalnost njegove čarolije, vraćajući se originalu i bajci E. T. A. Hoffmanna. Stvaranjem priče obogaćene brojnim detaljima iz originalne bajke, Candia je nastojao “osmisliti verziju koja bi dovela cijele obitelji u kazalište, dakle, koja bi u jednakoj mjeri privlačila djecu, mlade i odrasle.” Dramaturgija i koreografija, koncentrirani na istraživanje skrivenih čarolija u originalnoj bajci, čine riječkog “Orašara” posebnijim i suvremenijim, no ništa manje magičnim i snovitim, već pomalo nalik diznijevskoj bajci.
Scenografkinja i kostimografkinja je Margrit Flagner, oblikovatelji svjetla su Mauro de Candia i Dalibor Fugošić, a dramaturginja je Patricia Stöckemann.
Nina Obuljen Koržinek najavila prvi javni pozivi za obnovu Zagreba
Psihološki krimić Lucy Clarke ‘Kuća na hridi’ prevedena na hrvatski jezik
V.B.Z. objavio roman ‘Grad djevojaka’ svjetski poznate književnice
Film Pjera Žalice na onDemand platformi kina Meeting Point