Foto: Luka Matulić

ISČITAVANJE INDUSTRIJSKE PROŠLOSTI I LJUDSKE NEBRIGE: ‘Cinični pejzaš’ intrigira sa samo jednom sirovinom

Autor: Dnevno.hr/ T. Š.

Neologizam, fiktivni pojam, konotacija i ideja. Tako muzejska kustosica Mihaela Zajec opisuje riječ PolyMor inače izložbu Luke Matulića, omiškog umjetnika sa zagrebačkom adresom.

Riječ je o ambijentalnoj instalaciji koja postavlja plastiku kao svjedoka povijesti, a ovaj kako je opisan, “cinični pejzaš”, moći će se pogledati 9. rujna u 20 sati, u dvorištu Ilice 37, u garaži Kamba.

“On je ambijentalna instalacija dvojakih značenja. Odjekuje polimerom, morem i mrijenjem. Miriše na toplinu ljeta i zimu krutog. Odijeva se danim i ostavljenim. Zvuči na kulisu tankoćutnog balansiranja kanala. Budno bdije nad sanjarenjem. Nad fikcijom nestaloga svijeta, a naslijeđenih posljedica. Spekulativna ideja sada možda uhvatljivije od stvarnosti progovara. Plaža, nekoć mjesto ugode, mira i spoznaje, počela je prostor ustupati svjedočenju i bilježenju. Ne onom tipičnih morskih priča, već njena čitanja kao
svjedoka ljudskog čina. Društva što otkriva plastiku i prepušta se čarima konzumerizma”, navodi Zajec u svome predgovoru izložbi.

Foto: Luka Matulić

Druga perspektiva

Kroz spajanje sintetičkih i prirodnih tvari, izložba traži drugu perspektivu ljudskog čina.

“Industrijska se prošlost (a i ljudska nebriga) iščitava iz vrećica propalih postrojenja, neprobavljene ambalaže i odbačenih neznanih ulomaka. Sa sobom oni nose i nešto nalik storytellingu, a hoće li tko, ako i kada propadnemo znati razlučiti njena svojstva i namjene? Hoćemo li joj se, neki budući mi, čuditi, diviti i klanjati? Izdvajajući je već sada kao muzejske artefakte možemo li uvidjeti što nova? Ipak, kako bi ova što ju je Matulić pronašao plastika, uspješno poživjela bez da dalje šteti, on ju preuzima razumjevši je kao referencu trenutka u povijesti. Gradeći od nje, ventilacijski se sustav pretvara u hladnu, višeslojnu kompoziciju. Gradeći iz nje, a pokrivajući je snopovima konoplje razvija se središnja skulptura, formom bliska svetom. U sukobu dvaju polimera, prirodnih i sintetskih, potonji valja promatrati i kao odraz popularne kulture, čudi li stoga što on proviruje kao
cinizam?”, pita se Zajec predstavljajući izložbu.

 Grad Zagreb, Ministarstvo Kulture i medija Republike Hrvatske i Zaklade ”Kultura Nova”, dali su financijsku podrđku za izložbu koju također podržava i Pivovara Medvedgrad.  te uz podršku Pivovare Medvedgrad.

Luka Matulić (Omiš, 1988.), mahom je skulptor  s interesom usmjerenim u proučavanje alternativnih materijala, ali s namjerom širenja svog istraživanja u multimedijalnom karakteru. Odrastao je u središnjoj Dalmaciji, a na Splitu stekao titulu magistra edukacije likovne kulture i povijesti umjetnosti pri UMAS-u (Umjetnička akademija Split).




 Polymor je njegova treća samostalna izložba i danas živi i radi u Zagrebu.  Prije je radio i kao kustoski pripravnik.

Autor:Dnevno.hr/ T. Š.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.