fbpx
Ilustracija, Foto: Screenshot

FESTIVAL OPERE: Prepustite se senzualnoj i strastvenoj ‘Tosci’ u drevnom rimskom amfiteatru

Autor: M.T.

S početkom u 21 sat u srijedu, 7. srpnja u Areni opera “Tosca” Giacoma Puccinija otvara ovogodišnji, 3. Summer Classics/Ljetnu klasiku, festival Opere riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca u pulskoj Areni.

Tom će prigodom, koja će ponuditi vrhunski ljetni doživljaj i nezaboravno iskustvo pod zvjezdanim nebom, drevni rimski amfiteatar postati poprištem pravog opernog trilera, jedne od najpoznatijih i najizvođenijih opera u svijetu svih vremena.

Intenzivna priča

Pod dirigentskim vodstvom maestra Philippa von Steinaeckera, a u režiji Marina Blaževića, ova će opera na fascinantnu pozornicu Arene donijeti intenzivnu priču prepunu snažnih emocija, pravi vrtlog u kojem se prepliću političke intrige, bijeg i potjera, ljubomora, izdaja, fatalna požuda, nemoralna ponuda, ali iznad svega ipak vjera u umjetnost, ljubav i – slobodu.

U režiji Marina Blaževića “Tosca” postaje i predstavom u čijem “svakom od tri čina, publika gleda tri različita načina njezine moguće inscenacije: od opernog historicizam čija vizualnost počiva na ljepoti kazališnog slikarstva i “autentičnim” kostimima, preko “aktualizacije” operne priče do operne režije svedene na neophodno: glazbu, dramu, glas, glumu, osobnost izvođača i intenzitet doživljaja.

“Tosca” uvijek oduzima dah, a vječne arije kao što su “Vissi d’arte”, “E lucevan le stelle”, “Te Deum” te duet Tosce i Cavaradossija iz 3. čina zasigurno će posebno zazvučati među zidinama drevnog zdanja, a pod otvorenim ljetnim nebom.

Još je Puccini rekao da za je za razliku od njegovih ranijih opera, atmosfera opere “Tosca” senzualna i strastvena. A teško da za ovu napetu bezvremensku priču, istodobno ljubavnu melodramu i politički triler, postoji prikladnija scenografija od rimskog zdanja koje je nekoć bilo gladijatorsko borilište.

Velika ljubav operne dive Florije Tosce i revolucionara, slikara Cavaradossija konfrontirana je s principima političkih i moralnih uvjerenja.

U naslovnoj će ulozi nastupiti glasovita njemačka sopranistica, počasna članica riječke Opere Maida Hundeling. Uvijek fascinantna i sugestivna solistica koja oduševljava publiku i kritiku diljem Europe, ove će godine spojiti pulsku i veronsku Arenu, gdje će također nastupiti u glavnim sopranskim ulogama.




Uz nju će ulogu Cavaradossija tumačiti mediteranski strastveni Dimitris Paksoglou, prvak Grčke nacionalne opere koji je veliki dio karijere ostvario u francuskim opernim kućama. U ulozi Scarpije će biti Giorgio Surian, koji se ovom ulogom proslavio na pozornicama diljem opernog svijeta.

Solističku ekipu čine i Luka Ortar kao Cesare Angelotti, Ivan Šimatović kao Crkvenjak, Filip Filipović u ulozi Spolette, Slavko Sekulić kao Sciarrone i Ključar te Vanja Zelčić kao Glas pastira.

U izvedbi sudjeluju Riječki simfonijski orkestar i zbor Opere HNK-a Ivana pl. Zajca.

Kostimografiju potpisuje Sandra Dekanić, a scenografiju s Alanom Vukelićem supotpisuje Marin Blažević, kao i svjetlo s Daliborom Fugošićem.




Podsjetimo da je ova predstava riječke Opere, izvođena na pozornici “Zajca”, uvrštena među najbolje glazbene događaje u svijetu 2019. godine prema izboru uredništva specijaliziranog talijanskog web magazina Operaclick.com. Tako je 2020. godine na popis najboljih dospjela u konkurenciji s više od 400 svjetskih glazbenih događaja, zahvaljujući čemu se našla u društvu s produkcijama doista najboljih i najglasovitijih na svijetu kao što su primjerice milanska La Scala ili newyorška Metropolitan Opera.

Autor:M.T.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.