flickr

Petina Hrvata bojkotira najvažniji dnevni obrok

Autor: hina

Prema rezulatatima istraživanja, oko 50 posto građana dnevno konzumira tri obroka, 25 posto ima tek dva dnevna obroka, 15-tak posto do četiri obroka, oko šest posto pet obroka na dan, a gotovo petina ispitanika uopće ne doručkuje.

Gotovo petina od ukupno tisuću anketiranih građana, koje je agencija GfK ispitivala o prehrambenim navikama, uopće ne doručkuje, četvrtina njih ima tek dva obroka dnevno, a samo polovica ih kuha svaki ili gotovo svaki dan.

Prema rezulatatima istraživanja, oko 50 posto građana dnevno konzumira tri obroka, 25 posto ima tek dva dnevna obroka, 15-tak posto do četiri obroka, oko šest posto pet obroka na dan, a gotovo petina ispitanika uopće ne doručkuje.

Svakodnevno topli ručak u toku radnog tjedna objeduje 84 posto ispitanika (94 posto tijekom vikenda), toplu večeru svaki dan konzumira njih 28 posto (vikendom 37 posto), a hladnu 35 posto ispitanih.

Oko 40 posto obitelji uvijek zajedno jede, a 38 posto najčešće zajedno.

Prosječno se 80 posto obroka jede kod kuće – dnevno ili tjedno najčešće se neki obrok kupi u pekarnici (37 posto), 20 posto ispitanih koristi kantinu na poslu ili u školi, a po 10-tak posto kupuje obroke u “fast foodu” ili restoranu, odnosno piceriji.

Od stranih kuhinja građani najviše preferiraju talijansku, i to bilo da se spravlja i konzumira kod kuće (43 posto) ili konzumira, odnosno naručuje iz restorana (31 posto), a slijede francuska, meksička pa kineska kuhinja.

Za pripremu obroka ispitanici najčešće koristi suncokretovo ulje, a slijedi maslinovo ulje, mast životinjskog podrijetla, maslac i margarin.

Velika većina ispitanih (oko 90 posto) konzumira sve vrste mesa, polovica njih kuha svaki ili gotovo svaki dan, a oko 20 posto rijetko. Najpopularniji obroci sastavljeni su od povrća i mesa.

Bijeli kruh ili pecivo svakodnevno konzumira više od polovice ispitanih, crni ili tamnije kombinacije kruha njih oko 30 posto, a integralne pekarske proizvode tek 19 posto.

Više od polovice ispitanih kolače i slatke kekse konzumira na dnevoj ili tjednoj “bazi”, a gotovo 60 posto to čini s čokoladom i sličnim proizvodima.

Kavu svakodnevno konzumira 80 posto anketiranih, mlijeko 64 posto, obični jogurt 33 posto, a sir 30 posto.

Građanima je kao osnovna karakteristika hrane na prvom mjestu dobra kvaliteta i okus namirnica, a slijede niske cijene, domaće podrijetlo, da je hrana bez umjetnih boja i aroma, konzervansa i smanjenih masnoća, a bitno im je i da je od poznatog proizvođača ili marke te organskog podrijetla. Kao dvije najmanje važne karakteristike navode stranog proizvođača i atraktivno pakiranje.

GfK ističe i da su iz istraživanja vidljive i neke promjene u prehrambenim navikama ispitanika – jede se više voća i povrća, manje masna i suha hrana te “fast food”, a pije se više tekućine. Oko 15-tak posto ispitanih navodi da uglavnom jede zdravije, redovitije, da konzumira manje kaloričnu i manje slađu hranu, jede manje kruha, pije manje gaziranih pića, piva i drugih alkoholnih pića.

Autor:hina
loading...
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.