Nijemci imaju zanimljivo pravilo koje bi mogli primijeniti i hrvatski vozači
Vremešni, smiješni, ozbiljni i nezaboravni!
Citroën klub Hrvatska povodom devedesete obljetnice proizvodnje prvog Citroënovog automobila izložit će oldtimere ispred muzeja Mimara.
Citroën klub Hrvatska će povodom devedesete obljetnice proizvodnje prvog Citroënovog automobila u subotu 23. svibnja u 11 sati ispred Muzeja Mimara izložiti 15 modela i na taj način obilježiti ovaj jubilej. Uz izložene modele posjetioci će moći razgledati i prigodnu stručnu literaturu te pogledati povijesne filmove vezane uz automobile i događaje marke Citroën.
U nekadašnjoj tvornici Quai de Javel u Parisu 1919. godine proizveden je prvi Citroën Tip A. André Citroën, inspiriran posjetom Americi i Henryjem Fordom, uvodi u tvornicumoderne metode industrije i udara temelje masovne proizvodnje u automobilističkoj industriji u Europi.
Tip A bio je prvi automobil Citroëna, što je ujedno i prvi automobil napravljen u Europi u serijskoj proizvodnji i istovremeno prvi koji je imao osvjetljenje i električni anlaser, poklopac motora, rezervni kotač i upravljač na lijevoj strani.
Krajem 1919. godine proizvodilo se 30 automobila dnevno, a njihova je cijena bila izuzetno niska za to vrijeme. Tip A proizveden je u 2.810 primjeraka, imao je motor s četiri cilindra, zapremninu od 1 327 ccm, bio je ekonomičan, s potrošnjom od 7,5 l na 100 km. Imao je snagu 18 Ks pri 2 100 o/min, mjenjač s tri brzine, a postizao je brzinu od 65 km/h . Od svibnja 1919. do prosinca 1921. godine proizvedeno je 24.093 primjeraka Tipa A.
Citroën je također jedina marka koja ima tri modela u top deset u povijesti auto industrije: Traction Avant, Citroën 2CV i Citroën DS.
ZADNJE VIJESTI
Zanimljiv prizor ispred Esplanade: Ne pamti se kad je ovaj kultni auto tamo zadnji put viđen
Auto na zebri naletio na hrvatskog vozača električnog romobila, epilog pokazao tko je kriv
Popularni portal iznenadio otkrićem o Hrvatskoj: ‘Tu je najteže doći do vozačke, evo zašto’