Foto: Hervis

7 razloga zašto je rolanje bolje od trčanja!

Autor: Dnevno

Rolanje ili trčanje – vječna tema onih koje žele svoje tijelo dovesti u formu prije odlaska na plažu. Donosimo vam odgovore zašto je “trčanje na osam kotačića” bolje od onog na dvije noge.

Iako su prve koturaljke nastale još u 18. stoljeću, svoju su pravu primjenu u sportu i popularnost doživjele 1980-ih godina kada su ih američki fitness entuzijasti proglasili izvrsnim oblikom tjelesne aktivnosti. U Hrvatskoj se svaka deseta osoba redovito bavi rolanjem, najčešće u slobodno vrijeme na posebnim stazama u sportskim parkovima ili na nekoj drugoj asfaltiranoj površini. Većina ih to čini iz razonode i želje za rekreacijom kako bi svoje tijelo doveli u formu, smatrajući ujedno da je rolanje zdravije i efektnije u postizanju rezultata od trčanja. Evo i dokaza!

Oblikuje cijelo tijelo

Premda se mnogim promatračima ne čini tako, rolanje zaista aktivira sve mišiće tijela – ono definitivno oblikuje noge i glutealnu regiju, ali također učvršćuje trbuh, leđa i ruke te okolne zglobove, ligamente i tetive. S obzirom na to da se sportaš cijelo vrijeme odguruje rolama u polučučnju, a noge se pomiču u stranu, jačaju se i bočni mišići nogu koje trkači vjerojatno nikada neće aktivirati.

Poboljšava izdržljivost i ravnotežu

Tijekom rolanja je vrlo važno mišićima trbuha, donjeg dijela leđa i ruku održavati ravnotežu. Dok zamahujete rukama i nogama, čini vam se kao da se tijelo samo namjerno tjera da duže vrijeme ostane uspravno, a to će vam zapravo itekako pomoći u svakodnevnim aktivnostima poput hodanja ili dugog sjedenja. S vremenom se povećava i vaša snaga i izdržljivost. Priznajte, rolati se možete satima bez da se umorite, dok taj osjećaj ne postoji kod trčanja, zar ne?

Zglobovi ne trpe jake udarce

Rolanje je dinamična tjelovježba klizanja po površini ujednačenim pokretima koji ne stvaraju pritisak na zglobove. Istraživanja su pokazala da klizanje na kotačićima opterećuje koljeno i skočni zglob 50% manje u usporedbi s trčanjem, što znači da su i dvostruko manje šanse za ozljede kao što su iščašenja i kronične boli u koljenima, mišiću lista ili pak probleme s Ahilovom tetivom.

Čuva srce i sprječava pojavu dijabetesa

Rolanje je, kao i trčanje, odličan kardio trening koji pomaže tijelu da bolje koristi i kontrolira inzulin. Samo pola sata boravka na rolama ojačati kardiovaskularni i respiratorni sustav te povećati broj otkucaja na oko 148 otkucaja u minuti.

Sagorijeva više kalorija

Osoba teška oko 65 kg će u samo pola sata rolanja pri brzini od 15 km/h izgubiti oko 560 kalorija. Međutim, većina rekreativnih rolera ne vozi brže od 10 km/h, što sagorijeva tek oko 300-tinjak kalorija. Želite li postići bolje rezultate i stesati figuru, koturajte se barem dva puta tjedno po sat vremena, a svakim danom sve duže i duže.

Rolanje je zabavnije…

Mnogi trčanje smatraju monotonom i dosadnom aktivnošću. Trčati možeš bilo kad i bilo gdje, u parku, u naselju, pa čak i na traci u teretani ili kod kuće. Rolanje vas jednostavno prisiljava da neko vrijeme provedete u prirodi. Boravak na svježem zraku, mir i prirodni zvukovi podižu raspoloženje, što uzrokuje redukciju razine loših hormona i lučenje hormona sreće. Stvara li se i vama osmjeh na licu kad izvodite akrobacije na rolama?

… i jeftinije od trčanja!

Iskusni trkači tvrde da se tenisice za trčanje moraju zamijeniti novima nakon što pretrče oko 800 kilometara. Kad jednom kupite role, tek ćete za par godina morati promijeniti kotačiće i eventualno kočnicu – a ništa od navedenog ne košta više od jednih dobrih trkaćih tenisica!

Nisu li ovo dovoljno dobri razlozi da trknete u najbližu Hervis trgovinu po svoje nove role? Pregledajte Hervisov web shop koji nudi atraktivne i vrlo udobne modele koturaljki poznatih proizvođača sportske opreme i započnite novi, zdraviji život.

Autor:Dnevno
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.