Znanstvenici otkrili ‘sveti gral’ koji bi mogao stvoriti cjepivo protiv svih vrsta virusa!

Autor: Dnevno.hr

Znanstvenici američke bolnice u Massachusettsu tvrde kako su otkrili ‘ahilovu petu’ većine virusa od kojih obolijeva čovječanstvo te kako bi uskoro mogli razviti univerzalno cjepivo.

Istraživanje, razvoj i testiranje cjepiva je oduvijek bio dugotrajan proces, kao što je pokazala i najnovija borba s koronavirusom, a to je zbog činjenice što znanstvenici u borbi protiv virusa troše vrijeme na upoznavanje s njegovim karakteristikama i pronalaze za svaki od njih posebne načine borbe. No, sada su znanstvenici iz Massachusettsa otkrili moguću prekretnicu u vječnoj borbi ljudi s virusima.

“Želimo razumjeti kako funkcionira naš imunosni sustav da bismo mogli stvoriti cjepiva koja bi djelovala na različite tipove virusa, a ne samo protiv jednog”, rekla je voditeljica studije, Kate Jeffrey.

Takozvana ‘ahilova peta’ odnosno slaba točka većine virusa je zapravo samo jednostavan protein AG04, za kojega se pokazalo da ima jedinstvene antivirusne učinke u stanicama sisavaca.

Tijekom pokusa na miševima, znanstvenici su otkrili da su samo stanice s manjkom proteina AG04 bile preosjetljive na infekcije poput virusa gripe. Zaključili su kako virusi više neće imati šansu protiv ljudi u trenutku kada doznamo kako povećati količinu ovog proteina u našem organizmu.

“Sljedeći je korak utvrditi opseg djelovanja ovog proteina za bilo koju vrstu virusa”, rekla je Jeffrey. “Zatim trebamo shvatiti kako povećati aktivnost AG04 i tako se zaštititi od virusnih infekcija.”

Iako je potrebno obaviti još puno istraživanja o ovoj temi, nedvojbeno je kako se radi o uzbudljivom koraku prema univerzalnom cjepivu i potencijalnom liječenju nekih od najsmrtonosnijih virusa na svijetu.

Autor:Dnevno.hr