
JOŠ JEDAN ‘VIKEND LOV’ NA JAGODE Vozači, smirite živce i ne trubite ljudima – pa oni ulažu u poljoprivredu!
Kaže mi neki dan poznanica: “Nevjerojatno kako je ovo školovanje od doma utjecalo različito na moje dvoje djece. Ono lijeno za učenje se popravilo u školi, a ono odlično je postalo problem…”.
I zaista zvuči nevjerojatno. Jer ono dijete koje je bilo lijeno za učenje, sada dobiva same pohvale, doslovno je procvjetalo. Sad je među najboljim učenicima. Svoje obveze izvršava na vrijeme, nema više “kuknjave” oko školskih zadataka, dobiva čak i pohvale od razrednice.
A ono dijete koje je u standardnom sustavu bilo odlično u školi i roditelji ga kod kuće nisu morali tjerati na izvršavanje zadataka, sad je pak postalo problem. Zaboravlja napraviti zadaću, pola toga ne zapamti tijekom online nastave s učiteljicom, nervozno je i razdražljivo zbog svega. Srećom je niži razred pa neće dobivati ocjene, ali pitanje je hoće li išta naučiti putem ovog školovanja od kuće, zabrinuta je njegova majka.
I naravno, to drugo dijete jedva čeka vratiti se u školske klupe jer mu ovaj sustav nikako ne odgovara. Dok ovaj prvi uživa u slobodi, samopouzdanje mu je na vrhuncu, pohvale stižu sa svih strana.
I taman kad pomislim da je ovo izolirani slučaj, dobijem slične informacije od još nekih majki koje imaju tako različitu djecu. Sve mi pričaju upravo tu situaciju – ono dobro školsko dijete sad je postalo problematično i zaboravljivo, dok je ono problematično napokon procvjetalo.
Pišem ovo samo s jednim ciljem. Da školski pedagozi i psiholozi, učitelji i profesori, iz ove korona krize izvuku neke dojmove i zaključke pa kad im se ta “problematična” djeca vrate u školske klupe, da imaju na umu kako možda trebaju promijeniti nešto u svojem pristupu kako bi ta djeca uspješnije gazila kroz kruti školski sustav.
Možda trebaju prilagoditi neke svoje metode prema njima, možda ih trebaju dodatno motivirati, možda trebaju iznaći neko treće rješenje što su, vjerujem, kao prosvjetni radnici sposobni učiniti.
Jer ta djeca, kao što vidimo, imaju kapaciteta za uspješnost i marljivost. Ovaj online sustav školovanja to je i pokazao. Hoćemo li, kad sve prestane, evoluirati i postati pametniji, naučiti nešto iz svega ovoga… ili ćemo se samo vratiti na staro i sve one koji se nisu dovoljno prilagodili sustavu, smatrati neuspješnima i neprilagođenima.
Doduše, ova posljednja rečenica dala bi se pretočiti i na ostala područja našeg društva. Ali, o tome neki drugi put…
JOŠ JEDAN ‘VIKEND LOV’ NA JAGODE Vozači, smirite živce i ne trubite ljudima – pa oni ulažu u poljoprivredu!
UPALIO MI SE ‘KLIKER’ Nakon izjave koja me iznenadila, shvatila sam zašto frizeri nisu preplavili ‘burzu’
HOĆEMO LI IZ SVEGA OVOGA NEŠTO I NAUČITI? Poznanica me iznenadila izjavama o svojoj djeci
‘NIŠTA MASKA, HA?’ Susjed nas je iz nebodera ispratio prezrivog pogleda! Pa gdje je to ljudski rod zapeo?!