Foto: Damjan Tadic / CROPIX

Zašto u Hrvatskoj imamo najgore popuste u EU? Kriva je država, pogledajte ovaj zakon

Autor: Ivana Jurišić

Došao je Crni petak, dan za velike popuste kada božićne poklone možete kupiti u pola cijene. Dok se u većini zemalja EU sniženja kreću i do 70 posto, a 50 posto je neki prosjek, u Hrvatskoj je situacija posve drugačija.

“Vidimo da se popusti u Hrvatskoj kreću od 25 do 30 posto, eventualno 50 posto. Piše negdje 70 posto, ali kad se uđe u prodavaonicu onda su to artikli koje potrošači ne bi uzeli ni da im se nude za badava”, rekla je Ana Knežević iz Udruge potrošača za RTL.

‘Nisu iskoristili priliku’

Na pitanje zašto je to tako Knežević odgovara da naši trgovci nisu shvatili da je ovo prilika da snize svu robu, riješe se starih zaliha i nabave novu.

Foto: Marko Todorov / CROPIX

Situaciju s Crnim petkom u Hrvatskoj su komentirali na Facebook stranici “Halo inspektore” gdje se navodi da potrošač u Sjedinjenim Državama ostvari prosječnu uštedu od 37, u Velikoj Britaniji 41, Italiji 45, Njemačkoj 47, a u Hrvatskoj samo 22 posto.

Denis Ćupić, direktor trgovačkog centra Westgate, kaže da su u Hrvatskoj cijene kroz cijelu godinu niže nego u ostatku Europi.

Naviknuti na stalne popuste

“U Hrvatskoj imamo situaciju da je tržište već 12 godina naviknuto na stalne popuste. Ako usporedimo našu sa drugim zemljama EU, u njihovim trgovinama nećete vidjeti toliko privjesnica na različitim proizvodima na kojima piše akcija. U Hrvatskoj je to kontinuirano zato jer smo siromašnija zemlja, građani imaju nižu kupovnu moć i naš potrošač ima manje novaca od prosječnog zapadnog potrošača”, govori Ćupić ističući da Crni petak ovakav kakav je sad više nema nikakvog smisla.

“Akcije se nude od početka do kraja mjeseca pa je Crni petak izgubio na važnosti”, dodaje.




Komentirajući izjavu Ane Knežević da trgovci nisu shvatili da je ovo prilika da se riješe svih starih zaliha i da nabave novu robu, Ćupić odgovara kako u Hrvatskoj mi nemamo toliko zaliha kao što se to možda nekima čini.

Svi su stručnjaci za sve

“Kod nas je moderno da su svi stručnjaci za sve, pa ima tako brdo stručnjaka za trgovinu koji valjda u svom životu nisu prodali niti jednu rolu wc papira, pa tako ni u prvim tjednima korone. Onda su takvi  počeli prodavati razne dezinficijense pa kad nisu ni u tome uspjeli, onda su postali stručnjaci za trgovinu.

Najveća zamka Crnog petka: Na ovu foru s cijenama posebno obratite pažnju




Mislim da bi o trgovini trebali govoriti ljudi koji se bave tim poslom i demistificirati sve te velike teorije koje govore da postoje zalihe kojih se treba rješavati”, objašnjava Ćupić.

“Na kraju dana postoji i hrvatski porezni zakon koji jasno kaže po kojoj se cijeni smiju prodavati određeni artikli. Vi osim u određenim posebnim uvjetima ne smijete prodavati robu ispod nabavne cijene”, zaključuje Ćupić.

 

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.