Foto: Nera Simic / CROPIX/ilustracija

Zagrepčanin opisao neugodno iskustvo s Hrvatskom poštom: ‘Imaju uvjerljivo najgoru uslugu’

Autor: Milan Dalmacija

“Hrvatska pošta ima uvjerljivo najgoru uslugu u Hrvatskoj ili barem jednu od najgorih… Mislim da gore usluge od HP-ove dostave u Hrvatskoj nema”, javio nam se u redakciju čitatelj nezadovoljan uslugama najveće domaće poštarske i kurirske kompanije.

Oni su se u svom izvješću o poslovanju za 2023. godinu pohvalili s 13,6 milijuna eura dobiti, što je čak 1270 posto više nego pretprošle godine. Prihodi su im porasli za 270 milijuna eura, odnosno 11 posto više nego godinu prije. No, ako se pita našeg čitatelja i brojne Hrvate nezadovoljne uslugama, takvo što nije realno.

“Paket s platforme About You sam naručio početkom mjeseca i on je, kako je stajalo u njihovoj poruci, uistinu stigao za tri dana u Hrvatsku i zaprimljen je. Međutim, onda je ‘ležao’ u Hrvatskoj pošti sljedeća dva tjedna. No, kako naručujem često navikao sam da HP ne isporučuje pakete u realnim okvirima od tri do pet dana, već da se uglavnom sve otegne na više od tjedan dana”, govori nam Zagrepčanin.

Foto: Dragan Matic / CROPIX

Jedan paket, sto problema

Unatoč tomu što je navikao na lošu uslugu, odlučio se požaliti putem interneta i tu je naišao na pravu zavrzlamu. Tu je pak nastao drugi problem, jer je i slanje prigovora posao za koji treba vremena, ali i živaca.

“U jednom trenutku došao sam do točke da pišem prigovor pošti i onda ‘naletio’ na njihov sistem prijave problema. Bilo je potrebno jedno 50 klikova da dođem do opcije u kojoj ću opisati svoj problem i kada sam vidio da imam samo 500 znakova da opišem u čemu je problem, odustao sam. U sljedećim danima me već bilo čak i briga za paket, da ne kažem da sam na njega i zaboravio”, govori nam čitatelj.

Uskoro, odnosno kako kaže za nekih tjedan dana, mu je ipak došla poruka da će mu paket biti isporučen između 17:20 i 20 sati. Čekao je Zagrepčanin kod kuće, ali paket nije dostavljen. Pokušao je nazvati dostavljača, no mobitel mu je bio isključen.

Foto: Ranko Suvar / CROPIX/Ilustracija

Neuspio pokušaj

“Potom idem na online praćenje paketa, piše da je izvršen pokušaj dostave paketa… A nije, jer sam bio kod kuće i čekao čovjeka da pozvoni ili nazove. Drugi dan opet dolazi poruka: ‘Vaš paket bit će isporučen danas od 14 do 17’, ali bez broja telefona dostavljača. I naravno gađa se dostava točno onda kad nema nikog doma”, nastavlja ogorčeni Zagrepčanin.




Naposljetku ga je dostavljač nazvao i rekao mu da će dostaviti paket u 15 sati, dok našeg čitatelja nije bilo kod kuće. Potom mu je ponudio opciju ostavljanja paketa u paketomatu. “Rekao mi je da će mi ostaviti paket u paketomatu, pritom promrmljajući lokaciju gdje. Rekoh odmah da ne može i pitam ga gdje je bio jučer i zašto mi ga jučer nije dao, na što nije imao odgovor. Rezolutno sam odbio ostavljanje pošiljke na paketomatu i rekao mu da je ostavi u mojoj matičnoj pošti na kvartu. Na što on veli da mu to nije usput i da to neće napraviti danas, i kao da može eventualno sutra (u subotu). Paket je onda dostavio tamo u subotu, dan kasnije i to valjda 20 minuta prije nego što sam ga došao podići”, ogorčen je naš čitatelj.

I nije jedini! Brojni su građani ostali bez svojih paketa, pisama i pošiljaka, za koje su uredno platili. Prije nekoliko mjeseci, u emisiji Provjereno je otkriveno da sve pošiljke koje nisu dostavljene, u HP-u čuvaju u posebnom uredu, a zatim ih prodaju na dražbi na kojoj mogu sudjelovati samo njihovi zaposlenici. Iz HP-a su tad rekli da je riječ o pet do 10 posto ukupnog broja pošiljki, no radi se zapravo o između šest i 12 milijuna pisama, paketa i ostalog.

Radnica Hrvatske pošte uhvaćena na djelu: Sada je jasno zašto vam ne stižu pošiljke




Zbog toga plaćaju i penale

Zbog toga su u proteklih pet godina morali platiti 6,6 milijuna eura za kazne, penale, naknade štete i sudske sporove. Ali, to nije sve. Prošle su godine odlučili poskupjeti svoje usluge. Konkretno, usluge poštarine su poskupjele ovisno o masi i odredištu pisma ili paketa. Od početka ove godine promijenile su se i cijene usluga paketomata.

S druge strane, kronično im nedostaje radnika, zbog čega su ponekad prisiljeni zapošljavati strance, čak i bez znanja hrvatskog jezika. Hrvatska je pošta, naime, lani imala oko 8300 zaposlenih, što je za 430 poštara manje nego 2022. godine. S obzirom na to da se vole pohvaliti svojim uslugama HP Express i Paket24, možda bi trebali poraditi na njihovoj realizaciji.

“Da, prihvaćamo kritiku, ali ono što želim reći je da, evo, s današnjim danom kvaliteta se doista vratila na onu razinu na koju smo navikli naše korisnike i mogu očekivati da će im sada gotovo sve pošiljke doći na vrijeme. Ne mogu reći sve jer nikada neće to biti sto posto”, rekao je medijima Krešimir Domjančić iz Hrvatske pošte još u rujnu prošle godine. No, sudeći prema priči našeg čitatelja, stanje se u međuvremenu nije popravilo.

Nevjerojatno što Hrvatska pošta radi s nedostavljenim paketima: ‘Dobio sam mobitel besplatno’

Autor:Milan Dalmacija
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.