Foto: Zeljko Puhovski / CROPIX/Ilustracija

Vegeta skuplja u Hrvatskoj nego u Irskoj! ‘Šefovima se hvale svojim rezultatima’: Stručnjak upire prstom u glavne krivce

Autor: Ivana Jurišić

Da je život u Hrvatskoj iz dana u dan sve skuplji, znaju već i vrapci na grani. Svaki posjet trgovini novi je udar na džep građana koji su već počeli pažljivo brojiti cente u novčaniku imaju li za kruh i mlijeko. Kruha više gotovo da i nema ispod 1,20 eura, jaja su 3,20 eura, a za litru svježeg mlijeka ćete morati izdvojiti 1,26 eura ili po starome 9,49 kuna. U međuvremenu, iako plaće u Hrvatskoj nominalno rastu, realno padaju, jer iz mjeseca u mjesec za isti iznos možete kupiti sve manje toga.

Stoga nije nikakvo čudo da naši građani koji su se preselili u inozemstvo ostaju u šoku kada vide kako su cijene hrvatskih proizvoda u inozemnim trgovinama puno jeftinije nego u hrvatskim.

Skupi ajvar i pašteta

Tako u irskoj trgovini Croatianstore možete kupiti 500 grama Vegete za 3,49 eura, dok u Hrvatskoj ta ista Vegeta dođe 3,85 eura. Razlika je još veća kada je riječ o Vegeti od 1 kilograma. U Irskoj je ona 5,99 eura, u Hrvatskoj 6,77.

I Krašov Bananko je u Irskoj 0,39 eura, u Hrvatskoj 0,49. Argeta paštetu ćete također kupiti jeftinije u irskom dućanu nego u Hrvatskoj. Tako je Argeta tuna pate 95 grama u Irskoj 1,49 eura, a u Hrvatskoj je čak 1,86.

I Podravkin blagi ajvar u pakovanju od 690 grama ćete skuplje platiti u Hrvatskoj nego u Irskoj. U Hrvatskoj je 3,58 eura, u Irskoj 3,39.

Ipak, nije sve jeftinije u Irskoj nego u Hrvatskoj. Tako je Krašova Domaćica od 300 grama u Irskoj 3,49, a u Hrvatskoj je 2,52 eura, što je skoro jedan euro jeftinije.

Zbog čega su brojni hrvatski proizvodi jeftiniji u Irskoj nego u Hrvatskoj pitali smo ekonomskog analitičara Petra Vuškovića koji nam je rekao kako je problem u trgovačkim lancima.




Trgovački lanci sami određuju politiku cijena

“Oni samostalno vode svoju politiku određivanja cijena, a ne na razini korporacija. Svaki trgovački lanac u pojedinoj zemlji neovisan u definiranju cijena proizvoda i usluga. Ne smijemo zaboraviti da je Hrvatska upravo uvela euro, kako je i inflacija u Hrvatskoj nešto viša od prosjeka EU, a i troškovi prijevoza su viši. Sve su to razlozi zbog kojih su cijene nekih hrvatskih proizvoda skuplje u Hrvatskoj nego na inozemnom tržištu”, objašnjava Vušković.

Ekonomist ističe kako trgovački lanci u Hrvatskoj sami određuju politiku cijena, a njihova uspješnost se mjera maržama koje ostvaruju na tržištu.

“Da bi se pohvalili oko rezultata koji su ostvarili u Hrvatskoj, oni često ciljaju svoje neto profitne marže i uspoređuju se po državama. Država koja ima neto profitnu maržu veću od prosjeka ona je uspješnija i takvi direktori se nagrađuju”, kaže.




Vušković smatra kako su jedini koji mogu utjecati na pad cijena sami građani.

“Jedino što može smanjiti cijene je pad potražnje od strane građana, odnosno kupci su u mnogočemu krivci za ovu inflaciju jer ne kažnjavaju trgovce koji su neopravdano povećali cijene svojih proizvoda”, zaključuje analitičar.

 

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.