Upute za početnike: Kako natjerati ljude da vam daju novac preko interneta

Autor: Marko

Ako mislite da imate što je potrebno da vam ljudi daju svoj svoj novac, Kickstarter je pravo mjesto za vas. Za razliku od stvarnih prosjaka, oni na Kickstarteru znaju točno na što troše svoj novac i kako će nagraditi svoje dobročinitelje. Možete li to i vi?

Jedna od najvećih čari interneta je da ljudi preko mreže doslovno dijele svoj novac, a oni najlukaviji među nama itekako dobro znaju unovčiti tu naviku. Zato i postoje servisi kao što je Kickstarter, viritualno mjesto gdje ljudi zapravo legalno prose od cijelog svijeta. Jedina razlika između između vašeg kvartovskog beskućnika i onih na Kickstarteru je što vam viritualni prosjeci kažu točno na što će novac potrošiti.

Stvar je zapravo vrlo jednostavna. Kickstarter je svojevrsno okupljalište inovatora i sitnih poduzetnika koji imaju ideju, poslovni plan ili projekt, a da bi ga ostvarili treba im kapital koji jednostavno nemaju. Zato preko Kickstarter platforme traže ljude diljem svijeta i mole ih da investiraju u njihove projekte. Štoviše, Kickstarter je nedavno uveo novi pravilnik po kojem nikad nije bilo jednostavnije objaviti ideju i skupiti novac. Broj zahtjeva koji su administratori stranice imali je u zadnjih nekoliko dana pao na jednu trećinu. Uplate se u prosjeku kreću od jednog do tisuću dolara koje ljudi onda daju “viritualnim prosjecima” jer vjeruju u njihov projekt.

Na Kickstarteru ćete naći zbilja svakojakih projekata koji su tek u osnutku. Od otvaranja modne linije, minipivovare, računalne igre pa sve do skupljanja sredstava za strip, dugometražni film ili seriju. Sve što trebate napraviti je imati ideju koja će se ljudima svidjeti, definirati koliko vam minimalno novca treba i dobro opisati ljudima o kakvom projektu je riječ. Sve ostalo je na drugima. Naravno, poduzetnici koji ostvare svoj zadani iznos obično nagrade svoje sitne investitore. Primjerice, oni koji su investirali u minipivovaru dobili su nekoliko prvih boca piva koje je pivovara proizvela. Oni koji su uložili u strip su dobili prvo izdanje ili životno jamstvo da će ih svaki tjedan taj strip dočekati u pošti (ovisi samo koliko novca ste spremni dati).

Na Kickstarteru se ponekad pojavljuju i poduzetnici iz Hrvatske. Iako Hrvatska ima dugu povijest onih koji su molili novac od drugih da ostvare svoje planove, možemo slobodno reći da je Kickstarter na jednoj potpuno novoj razini. Zato je teško reći jesu li “prosjaci” iz Hrvatske dorasli zadatku. Prema posljednjim podacima s Kickstartera, svega četiri projekta su se nedavno natjecala za donacije. Pohvalno je ipak da su sva četiri projekta prešla svoj zadani prag i skupili i više nego dovoljno novca. Riječ je o jednoj slikovnici za djecu, jednoj mladoj slikarici koja je odlučila napraviti svoju seriju razglednica koristeći vodene boje, jednom bendu koji je skupio novce za izdavanje albuma i jednoj računalnoj igri.

Kao što vidite, riječ je o običnim ljudima s idejom. Ako mislite da imate što je potrebno da vam ljudi daju svoj svoj novac, Kickstarter je pravo mjesto za vas. Za razliku od stvarnih prosjaka, oni na Kickstarteru znaju točno na što troše svoj novac i kako će nagraditi svoje dobročinitelje. Možete li to i vi?

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.