fbpx
Foto: Pixabay/Ilustracija

TAJNI KUPCI KREĆU U AKCIJU: Kontrolirat će uvođenje eura, ‘Ima razloga za brigu’

Autor: Dnevno.hr / M.P.

U utorak su na teren trebali izaći tajni kupci kako bi u trgovinama različitih proizvoda i usluga provjerili kako ide preračunavanje cijena iz kuna u eure te kako bi zaštitili potrošače od zlouporabe i mogućeg zaokruživanja na više iznose.

No, Ministarstvo gospodarstva još nije pripremilo aplikaciju koja je tajnim kupcima neophodna za rad.

U međuvremenu N1 doznaje da će aplikacija biti spremna od srijede za obuku, a u punoj primjeni od 5. rujna.


Što će raditi tajni kupci?

“Obilazit će se određene trgovine, određeni artikli će se također promatrati u periodu u više od godine dana, s tim da će se kontrolirati konverzija u eure. Kad uđem u dućan, trebam doći do artikala, određenog broja artikala gdje kod svakog posebno treba snimiti cijenu i onda nakon drugog razdoblja od mjesec dana opet doći i opet pregledati tu cijenu”, otkriva  jedna gospođa koja je angažirana za tajnu kupnju.

Potom će podatke unijeti u aplikaciju za čiju je pripremu zaduženo Ministarstvo gospodarstva. Građani se boje, posebno jer mnogi zbog inflacije već sada teško zadovoljavaju osnovne životne potrebe.

‘Razloga za brigu ima, na ovo pripazite’

Iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača kažu da razloga za brigu ima i da strah nije neopravdan.

Predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača Ana Knežević kaže da se od Nove godine do 14. siječnja plaća u eurima i u kunama, ali trgovci moraju vraćati i u eurima i u centima.

“I tu mislimo da će biti najviše problema jer ljudi si trebaju u glavi skontati koliko treba dobiti nazad. Znači, plati kunama, a dobit će nazad eure. Očekujemo da će tu biti problema i evo, sve upozoravamo da prekontroliraju. Dakle, ne moraju oni onaj čas, nego da se maknu od blagajne i trebaju reagirati dok su tamo. Dakle, ako ustanove da je nepravilno obračunato trebaju odmah to prijaviti i reagirati taj čas.”

Najviše problema moglo bi, upozorava Knežević, biti kod pružatelja različitih usluga, primjerice u ugostiteljstvu ili kod frizera.




“Mi smo računali, evo, frizura od 100 kuna ispast će 10 eura i 27 centi. Dakle, mislimo da neće reći frizeri – dajte mi 10 eura i 27 centi nego možda 10,50 ili 11 ili možda čak i 15 neki. Dakle, tu je važno da potrošači obrate pozornost, mora biti cjenik, mora biti iskazana cijena i u jednom i u drugom. Ako oni hoće dobrovoljno dati sami više, njihova volja, ali imaju pravo znati koja je cijena i tu cijenu platiti”, ističe Knežević.

Autor:Dnevno.hr / M.P.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.