AP Photo/Gillian Flaccus/Guliver

Stranac primijetio nešto neobično u hrvatskim trgovačkim lancima: ‘Postoji li razlog zašto se ovo radi’

Autor: Dnevno.hr/I.J.

Jedan stranac koji privremeno živi u Zadru otišao je na Reddit i postavio pitanje kako Hrvati gledaju na svoje trgovačke lance.

“Zanima me kako Hrvati gledaju na te različite trgovine mješovitom robom. Kakva je njihova reputacija, koji su njihovi ‘specijaliteti’, koja je opća percepcija Hrvata o tim trgovinama. Kao introvertiranom strancu (vjerojatno pretjerano opsjednutom hranom) teško mi je sam odrediti neke stvari. Ako je ikako od pomoći, u Zadru sam.

Guliver

Zasad mi se čini da veće lokacije Plodina imaju više raznolikosti, naravno (nisam još bio u Konzumu, ali pretpostavljam da je i tamo tako), ali čini se da sve imaju određene artikle skuplje ili jeftinije od ostalih i tako je svugdje. Tako je u jednom dućanu skuplja kava, ali su jeftinije zobene pahuljice. U jednom dućanu ima manje mesa, ali više piva.

Pročitao sam negdje na drugoj temi da Lidl ne mijenja cijene na temelju lokacije, ali Plodine to čine… Postoje li politički ili društveni razlozi zašto bi Hrvati radije išli u jedan umjesto u drugi dućan”, stoji u njegovom pitanju.

Uvijek bez dovoljno osoblja

Brojni korisnici su mu se javili sa svojim iskustvima iz raznih trgovačkih lanaca širom Hrvatske.

“U mojim lokalnim Plodinama obično nema dovoljno osoblja, prljave su i pune proizvoda kojima je istekao rok trajanja, pa nisam taj koji će ih rangirati.

Lidl i Eurospin su “budget” opcije iako Lidl ima neke dobre premium robne marke i povremeno druge stvari koje ne možete pronaći drugdje.




AP Photo/Steve Helber/Guliver

Konzum je najveći trgovac u Hrvatskoj, koji je nekada bio u domaćem vlasništvu. Nihove manje trgovine obično su skuplje, dok su supermarketi srednjeg ranga s pristojnom ponudom i cijenama. Oni su također najbliži “premium” trgovcu u Hrvatskoj s nekoliko svojih vodećih trgovina.

Spar mi se čini najbolji, dobar omjer cijene i kvalitete – osim njihovog dijela s pekarnicama – opet, njihovi supermarketi (InterSpar) su bolji od manjih trgovina”.

“Plodine – najprljavije, Konzum – najluđe cijene, Interspar – uglavnom razumno, Kaufland i Lidl – neke stvari ne možete naći drugdje. Nemamo specijalizirane supermarkete ili etničke supermarkete ili luksuzne supermarkete”.




Loši radni uvjeti

Jedan Hrvat mu je odgovorio temeljitom analizom trgovačkih centara u Hrvatskoj.

“Konzum – najveći trgovački lanac u Hrvatskoj, nudi trgovine različitih veličina (od malih kvartovskih preko srednjih kao što je Konzum Maxi do velikih poznatih kao Super Konzum). Često su kritizirani zbog loših uvjeta rada i nezakonitih poslova bivšeg vlasnika

Plodine – upravljaju lancem manjih i većih supermarketa s jednom do nekoliko poslovnica u gotovo svakom mjestu. Često kritizirani zbog loših radnih uvjeta.

Ovoliko prosječni Hrvat ima na štednji: Većina za tu svotu mora raditi godinu dana

Lidl – jako hvaljen i obožavan. Jedina trgovina koja će Hrvate natjerati da čekaju u redu prije otvaranja kao da su opet nestašice iz 1980-ih (obično se čeka zbog ograničene ponude neprehrambenih proizvoda). Imaju dobre plaće, ali je osoblje preopterećeno. Obično je nemoguće pronaći prodavača u trgovini. Ako vam nešto treba jer su obično ili u blagajni gdje je uvijek red ili peku proizvode za pekaru. Ili oboje. Domaći proizvodi koji se nazivaju Okusi Zavičaja vrlo su dobri.

Eurospin – najnoviji otvoren i jako dobar. Nekoliko pristupačnih proizvoda zadovoljavajuće kvalitete. Također, kao što sam čuo, pristojan izbor proizvoda bez glutena.

Spar – pomalo kontroverzni kakvi su bili na sudovima po svemu, od mobbinga do seksualnih napada na zaposlenike. Posebno sporan u Hrvatskoj bio je slučaj kada su zaposleniku dali otkaz zbog pojedene šnite šunke. Ne sviđaju mi se, ali povremeno posjećujem Interspar (velike) trgovine jer se nalaze unutar nekih od najvećih trgovačkih centara u Hrvatskoj. Njihova zasluga je da imaju širok izbor proizvoda, neke lijepe ponude za kupce (skupljaju naljepnice za kupnju kvalitetnih stvari kao što je Samsonite prtljaga po sniženoj cijeni) i Spar premium proizvode po pristupačnoj cijeni.

Kupci se šokirali kada su vidjeli novu cijenu toaletnog papira: ‘Oni nisu normalni’

Kaufland – velike trgovine, općenito ok. Širok izbor robnih marki i proizvoda bez imena. Imali su i štand s roštiljem ispred određenih lokacija na kojem su se prodavali neki dobri, a neki lošiji proizvodi.

Lokalni lanci kao što su Studenac, Tommy, Ribola se šire se poput raka. Ništa dobro za reći. Skupo, loši uvjeti rada. Jedina prednost je što su posvuda pa dođu kao nužno zlo”.

“U Plodine ideš ako tražiš voće i povrće najniže moguće veleprodajne kvalitete koju nitko drugi ne bi kupio, barem ne u zapadnoj Europi. Dok ste tamo možete zadovoljiti i želju za mesnim proizvodima kojima je istekao rok trajanja.

Konzum nije ništa bolji, ali je barem njihova blagajna postavljena tako da vam neće dopustiti kupnju proizvoda kojima je istekao rok trajanja”, bio je jedan komentar.

 

 

 

Autor:Dnevno.hr/I.J.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.