STARI NAČIN KUPOVANJA IDE U POVIJEST: Pripremite se, u trgovinu ćemo ići s praznim bocama za deterdžente i sokove

Autor: Ivana Jurišić

Klimatske promjene su tu, na našem pragu, i vrijeme je da čak i oni najveći nevjernici započnu s koracima za bolju budućnost naše djece. U tome im izgleda namjeravaju pomoći veliki supermarketi.

Naime, britanski lanac trgovina Tesco u deset svojih trgovina započinje s pilot projektom kupovanja bez otpada. Kupci će tako u njihovim trgovinama moći kupiti uobičajenu robu za kućanstvo u ambalaži za višekratnu uporabu koja se može vratiti u trgovinu za ponovnu uporabu. Cilj pilot projekta je smanjiti potrošnju plastične ambalaže za jednokratnu uporabu.

Iz Tesca za BBC kažu da ako kupci u trgovinama u pilot projektu samo tri puta tjedno iskoriste staru ambalažu proizvoda poput kečapa, soka ili deterdženta za pranje posuđa, ta ambalaža bi se ponovno iskoristila čak dva i pol milijuna puta u godini.

Kupci će se moći odlučiti za kupnju 88 popularnih proizvoda s višekratnim i izdržljivim pakiranjem, uključujući i Persil prašak za pranje odjeće koji je iznimno popularan i među hrvatskim proizvođačima.

Kate Hardcastle, stručnjak za ponašanje potrošača, je u izjavi za BBC rekla da je pandemija snažno utjecala na način na koji ljudi razmišljaju o jednokratnoj plastici:

“Već dugi niz godina neovisna mala poduzeća vode borbu protiv plastične ambalaže za jednokratnu uporabu, ali znamo da veći trgovci mogu donijeti ekonomiju razmjera potrošačima, što će pomoći u pristupačnijim cijenama i većem pristupu.”

Možda je vrijeme i da se neki hrvatski trgovci pridruže ovom projektu, sve u cilju boljeg života za buduće generacije.




Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.