fbpx
Foto: Marin Tironi/PIXSELL

SCENARIJ KAKAV SE VIĐA JEDNOM U 20 GODINA: Tri moćne svjetske kompanije već najavile dizanje cijena, ali to nije kraj

Autor: Dnevno.hr

Nakon rasta cijena prijevoza i sirovina, najveći svjetski proizvođači hrane i robe široke potrošnje više ne mogu izdržati pritisak viših troškova proizvodnje pa dižu cijene. Tako je Unilever, kompanija koja ima brendove poput Knorra, Rexone, Dovea, Hellmansa, Domestosa, Cifa, Axea, Luxa…, u trećem kvartalu podigla cijene čak 4,1 posto, piše Jutarnji list.

Osim što se radi o velikom dizanju cijena u jednom kvartalu, još je veći problem što iz Unilevera poručuju kako u prvoj polovini sljedeće godine očekuju nastavke inflatornih pritisaka.

Njihov glavni izvršni direktor, Alan Jope, je rekao kako upravo prolazimo kroz scenarij koji se viđa jednom u dvadeset godina. Na ulazne troškove Unilevera vrlo značajan utjecaj imale su cijene sirovina koje dobavlja s tržišta u razvoju, s time što je ova tvrtka uspjela amortizirati rast ulaznih troškova kroz podizanje učinkovitosti.

Procjenjuju kako su na razne načine ove godine uštedjeli oko 2 milijarde dolara, što znači da su se do sada jako suzdržavali od prebacivanja ulaznih troškova na potrošače.

Slično se ponašaju i drugi veliki igrači koji prodaju prehrambene proizvode ili robu široke potrošnje.

Nestle koji prodaje Nescafe, Purinu, KitKat, Maggi i Nespresso je tijekom trećeg kvartala podigao cijene za 2,1 posto, a predviđaju povećanje inflacijskih pritisaka.

Poskupljenja je najavio i Procter & Gamble iz kojeg ističu kako su zastoji u lancima opskrbe, kao i rast ulaznih troškova, veći problem nego su predviđali u prvom dijelu godine.




Autor:Dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.