Foto: Boris Kovacev / CROPIX / Ilustracija

Rekli joj da popravak košta 50 eura, a onda je šokirali: ‘Nisam znala što da radim’

Autor: I.G.

Većina nas barem jednom je imala loše iskustvo sa majstorima, bilo zbog loše izvedenih popravki ili iznenadno uvećanih računa. Ako naiđete na takve majstore, važno je da znate svoja prava prema Zakonu o zaštiti potrošača. Naime, možete ih prijaviti tržišnoj inspekciji, ali da bi bili kažnjeni, morate imati račun za sve naplaćene usluge.

Jedan takav slučaj dogodio se Beograđanki J. P., koja je, da bi izbjegla neugodnosti, unaprijed raspitala za cijenu popravka bojlera. Međutim, na kraju je dobila račun skoro duplo veći od dogovorenog, piše Kurir.

“Našla sam letak za vodoinstalaterske usluge u sandučiću i pošto mi se bojler pokvario, a na letku je pisalo da majstori dolaze u roku od pola sata, pozvala sam ih. Vlasnik firme mi je rekao da cijena ovisi o tome je li pregorio termostat čija će me zamjena koštati 30 eura ili je pregorio grijač što sa dolaskom majstora ukupno košta 5o eura. Pristala sam i spremila novac”, počinje priču Beograđanka J. P.

Foto: Pixabay

Nije gledala što rade

Problem je nastao kada je na red došlo plaćanje. “Došla su dva majstora, pogledali bojler, rekli da je pregorio grijač i otišli u trgovinu da ga kupe. Vratili su se, jedan majstor je popravljao, a drugi dodavao alat. Imam malu bebu, pa nisam ni gledala što su stvarno radili”, rekla je.

“Kada su završili, spremila sam dogovorenih 50 eura, a jedan od njih kaže čekajte da obračunamo sve što smo uradili i da mi račun od 95 eura. Šokirala sam se toliko da nisam znala što da radim. Pitam za što toliko, još malo da dodam pa mogu kupiti novi bojler, a majstor kaže, zamijenio sam i cijevi i ventil jer je bio nesiguran. Na pitanje tko mu je tražio to da radi rekao je da nije smio tako da ga ostavi jer je opasno”, žali se Beograđanka J. P.




Kada je pozvala vlasnika firme da se žali na iznos računa doživjela je još jedan šok. “Gospođo, ako su sve to zamijenili što kažete vi ste čak dobili i popust, rekao mi je gazda i tada sam shvatila da imam posla s prevarantom koji očigledno od majstora traži da mijenjaju po stanovima i što treba i što ne treba.

Žalila se gazdi

Nisam imala dovoljno novaca, pa sam uzela od novaca koje je beba dobila i platila im. A što je najgore bojler od tada nesnosno bruji i strepim da će eksplodirati. Reklamirala sam i dolazili su i kažu nije to ništa opasno, to je zbog pritiska jer živite na visokom katu u neboderu”, kaže J. P.

Sličan problem s majstorima imala je i R. K. kojoj se susjeda požalila na Novu godinu da joj curi voda iz njenog kupaonice. “Pozvala sam firmu koja je radila 1. siječnja, došli su i utvrdili da voda curi iz kade. Zamijenili su sifon, stavili silikon oko kade, naplatili oko 85 eura i otišli. Sutradan mi je susjeda opet zvala i rekla da voda i dalje curi.




Reklamirala sam radove, došao je isti majstor i rekao da je s kadom sve u redu, da je on sve dobro napravio. Na moju sugestiju da je očigledno radio nešto što nije trebalo, rekao je da je to svakako trebalo popraviti i otišao. Zvala sam ponovo vlasnika firme, poslao je drugog majstora koji je rekao da voda vjerojatno curi iz sudopera i rekao cijenu za koju bi to popravio. Poludjela sam i zaprijetila vlasniku firme tužbom, na što je on odgovorio, slobodno tužite”, jada se R. K. koja je morala pozvati drugu firmu da riješi problem koji je postojao u kuhinji, a ne u kupaonici.

Propao poznati modni brend koji obožavaju Hrvatice: Tisuće ljudi ostaje bez posla

‘To treba prijaviti tržišnoj inspekciji’

Zoran Nikolić, potpredsjednik Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača Srbije, kaže za Kurir da Zakon o zaštiti potrošača jasno definira da za sve radove koji prelaze 43 eura majstor mora napraviti ponudu sa specifikacijom usluge.

“Prije početka radova majstor mora dobiti suglasnost potrošača na ponudu koju potrošač mora pismeno odobriti. Samim tim potrošač je upoznat sa svim radovima. Postoji varijanta da kod tih radova može nešto nedostajati i da postoje dodatni troškovi, ali to ne smije biti više od 15 posto u odnosu na ponudu koju je potrošač odobrio”, objašnjava Nikolić.

On dodaje da ukoliko majstor nije dao ponudu, a želi naplatiti više od 43 eura, to treba prijaviti tržišnoj inspekciji. “Tržišni inspektor ima ovlasti izreći novčanu kaznu od 256 eura za poduzetnika. Ljudi prijavljuju i vidite da postoji način da se potrošači zaštite”, kaže Nikolić.

Autor:I.G.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.