Guliver/TikTok

Preselio u Njemačku i sad zove Hrvate da mu se pridruže: ‘Na ovom poslu zaradim do 3500 eura’

Autor: Z.S.

Među traženijim zanimanjima u Njemačkoj je vozač autobusa. Prema nekim procjenama navodno će u toj državi do 2030. godine nedostajati 87.000 vozača D kategorije. A jedan vozač s ovih prostora na TikToku je podijelio svoju priču. Obraćajući se, kako se vidi po hashtagovima, Hrvatima, Srbima, Bosancima, Makedoncima i Crnogorcima, istaknuo je kako vozači brže dobivaju vizu za ulazak u zemlju, jer spadaju u kvalificiranu radnu snagu.

“Puno naših ljudi s Balkana već vozi ovdje. Preko prijatelja doznajem za privatnu firmu koja vodi gradski prijevoz i počeo sam raditi bez obuke. Međutim, puno se radi, točnije šest dana radiš, dva odmaraš. Nakon godinu dana saznam da državna firma ima Dan otvorenih vrata. Malo sam popričao sa njima i već sljedeći dan pozvali su me na razgovor za posao i primili su me”, počeo je i nastavio.


@berlininsajder

Da li je istina da sreća prati hrabre? U mom slučaju jeste… Malo opširnije o uslovima za ovaj posao. Pre svega za vozače autobusa uvek ima posla, jer ih nema dovoljno. Tako da je to olakšavajuća okolnost. Proceno je da će u Nemačkoj do 2030 faliti 87000 vozača autobusa. Za prvu firmu sam imao jedan razgovor i odmah sam primljen na posao. Radi se oko 200 sati mesečno. Plata je dobra. Medjutim ja sam zeleo bolje uslove pa sam okušao sreću u drugoj, drzavnoj firmi. I uz malo sreće pozvan sam na razgovor za posao. U ovom slučaju procedura je malo duza, imate par razgovora. Morate na lekarski, obuku, školu za prodaju karata koja traje nedelju dana, zatim polažete test. Kada položite test možete početi sa praktičnom obukom sa kolegom koja traje dve nedelje. Sve je naravno plaćeno. Radite do 160 sati mesečno. S’ tim da mozete uvek da radite dodatno. Birate da li će vam platiti odmah ili uz platu, a mozete da izaberete slobodan dan. Radi se nekoliko varijanti. Npr. radite 4 dana, 2 odmarate. Tako 3 puta, pa 5 radite, a 1 odmarate. Pa u krug😁. Uglavnom uslovi su stvarno ok. 28 radnih dana je god odmor. Pišite mi koji vas posao interesuje? Da li ste imali problem sa kodom 95? I ako sam nesto propustio pišite😉! #berlininsajder #posaounjemackoj #posaouinostranstvu #posaounemackoj #zivotunemackoj #zivotunjemackoj #balkanci #Srbija #hrvatska #bosna #crnagora #makedonija #balkantiktok #posao #balkan #vozacautobusa

♬ Jazz songs that seem to float(1438921) – orino

Drugačije za državnu firmu

“S druge strane, za državnu firmu procedura je malo drugačija. Potrebno je proći par razgovora, napraviti liječnički pregled, proći i obuku, školu za prodaju karata, koja traje tjedan dana, a zatim polažete i test. Nakon što ste položili, možete početi s praktičnom obukom s nekim od kolega, u trajanju od dva tjedna. Sve je plaćeno i radi se do 160 sati mjesečno, s napomenom da uvijek možete raditi prekovremeno”, rekao je i nastavio.

“Također, birate hoće li vam prekovremeni rad biti isplaćen odmah ili uz plaću, a možete birati i slobodan dan. Postoji nekoliko opcija. Recimo, možete raditi četiri dana, a dva odmaraati. Tako tri puta, a zatim pet radite, a jedan odmarate, pa u krug. Godišnji odmor je u trajanju od 28 radnih dana”, zaključio je ovaj vozač autobusa, koji je u drugom videu otkio kako može zaraditi i do 3000 do 3500 eura kao vozač autobusa u Berlinu.

@berlininsajder

Želiš posao u Nemačkoj firmi? Imas D kategoriju i kod 95. Ovo je odlična prilika. Znam iz ličnog iskustva jer sam i sam radio u ovoj firmi. Radi se dosta i dosta se zaradi. Pisi ako te zanima kako da se zaposliš rado ću pomoći #berlininsajder #posaounemackoj #posaounjemackoj #posaouinostranstvu #balkan #balkanci #srbija #crnagora #makedonija #hrvatska #bosna #vozacautobusa #zivotunemackoj #berlin #balkantiktok #auslenderi #auslender #balkanciunemackoj #balkanciunjemackoj #berlin #zivotunjemackoj




♬ original sound – berlininsajder

Mnogi mu ne vjeruju

Međutim, sudeći po komentarima bilo je puno onih koji mu nisu povjerovali. “3000 Netto za 155 sati, daj molim te ne pričaj budalastine. Živim u Berlinu nitko od vozača autobusa nema 3000€. Možda bruto”, “Imam sve što je potrebno, ali plaća je sumnjiva.. Teško da će biti oko 3000 netto”, glasili su komentari, a uskoro su dobili odgovor od ovog tiktokera. “Sve zavisi od klase i koliko radiš. Ja sam u 3ci imao do 3500€ netto”, odgovorio je, no i dalje su ga brojni korisnici prozivali da ne govori istinu.

@berlininsajder

Jedan od najtraženijih poslova u Nemačkoj je upravo ovaj. Začudili bi se koliko žena Nemica voze buseve po Berlinu. Da li se razlikuje posao vozača ovde i kod nas. Meni se čini da da. Ako te zanima posao piši mi u komentaru? #berlininsajder #zivotunemackoj #posaounemackoj #zivotunjemackoj #posaounjemačkoj #zivotuinostranstvu #balkan #balkanci #srbija #nemacka #bosna #crnagora #hrvatska #makedonija #berlin #mojeiskustvo #posaovozacaautobusaunemackoj #balkantiktok #posaoautobus #vozacbusa #berlin #zivotunjemackoj

♬ Slowdown (girl what’s up) – YellowStraps




“De ne laži narod”, “220 sati trebaš voziti da bi dobio 3000 neto, s 155 sati teško majstore”, glaisli su okmentari na koje se opet oglasio. “Da, moraš voziti prekovremeno. Ali kad se sve zbroji toliko izađe, manje više. Meni je bila u 3ci do 3500. Ali nisam napisao plaća je 3500€”, napisao je tiktoker.

Hrvatska tvrtka traži 13 radnika: Prosječna plaća je 3850 eura, mogu se javiti i oni sa srednjom

Oglas za posao

Zbog svega ovoga provjerili smo situaciju na oglasima i naletjeli na jedan gdje se traže vozači autobusa za javni prijevoz. “Rad se obavlja u Njemačkoj. Potrebna je vozačka dozvola D kategorije + kod 95, EU dokumenti te razina njemačkog jezika – A1/A2. Mjesečna plaća je između 2 671 i 3 078 eura bruto. Plaćen je godišnji odmor te je osiguran smještaj”, stoji u oglasu, u  kojem je jaons naglašen iznos bruto plaće.

 

 

 

 

 

 

Autor:Z.S.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.