Foto: Ilustracija: Adam Winger/Unsplash

Poduzetnica otkrila trik kako privući više klijenata: ‘Dvije minute su dovoljne’

Autor: Promo

Sve više izloga u ulicama većih hrvatskih gradova zjapi prazno. Nekoć su iza tih velikih stakala radili brojni obrtnici, a danas su od svega ostala samo sjećanja njihovih dugogodišnjih klijenata, članova obitelji i susjeda. S druge strane, sve je veći broj malih poduzetnika, koji u raznim oblicima, bilo da je riječ o malim, jednostavnim društvima ili obrtima, nude svoje usluge.

No, klijenti su im uglavnom malobrojni. Razlog tomu nije samo konkurencija, jer ipak je naša ekonomija orijentirana na usluge i prerađivačku industriju, već i zato jer su oni, u moru svega što se ljudima nudi, naprosto nevidljivi.

“U ovom kvartu ima još pet frizerskih salona. Svi su oni u zadnje vrijeme podigli cijene i vidim da su stalno puni. Neki su čak i renovirali svoje salone. Mi smo cijene podigli tek toliko da pokrijemo troškove i znamo da smo jeftiniji od drugih, ali osim redovitih mušterija nitko nam ne dolazi”, požalila nam se frizerka Nadica iz Zagreba.

Foto: Strategija 22

Sve ovisi o Facebooku

U današnje vrijeme gotovo da nema proizvoda ili usluge koju nije moguće pronaći online, naročito na društvenim mrežama. Mnogi brendovi, poznate tvrtke, pa čak i pojedini mali poduzetnici, ulažu sve više vremena i novca kako bi se reklamirali na Facebooku, Instagramu ili TikToku.

Društvene su mreže postale pravi poligon za oglašavanje. Gotovo da je teško pogledati bilo kakvu objavu bez oglasa u kojima se nudi pregršt toga. No,  ljudi teško da će znati za jedinog izrađivača ključeva ili za frizerski salon koji se nalazi u veži zgrade u susjednoj ulici, ako ga nisu vidjeli na društvenim mrežama. Moglo bi se reći da prisutnost na Facebooku ili Instagramu određuje koliki će biti broj klijenata, bez obzira na kvalitetu usluge ili proizvoda koje mali poduzetnici nude.

“Vidjela sam da u jednom salonu svako malo dolaze snimati nešto, a onda mi je kćer otkrila da imaju svoj profil na Instagramu. I ja bih to rado, ali nemam vremena. Uz šišanje, moram voditi papirologiju, nabavu i sve ostalo što mi treba da bi moj obrt opstao. Na Facebooku samo napišem kad sam na godišnjem odmoru ili bolovanju da ljudi ne dolaze bezveze. I čestitku za Uskrs ili Božić”, govori Nadica i dodaje kako bi rado bila angažiranija na društvenim mrežama, ako bi joj to dovelo više ljudi u salon.

SMIJEMO LI NA BOLOVANJU U DUĆAN? HZZO otkrio pravila; ‘Puno toga ovisi o liječniku…’




Teško probijanje na tržište

Mnogi mali poduzetnici i obrtnici, poput gospođe Nadice, imaju isti problem. Vjerni kupci i klijentela ključ su njihova poslovanja. Konkurencije je mnogo, a neki jednostavno imaju više novca ili smisla za oglašavanje. Tako su im i šanse da se probiju na tržištu veće. No, to se može promijeniti. Naime, jedna mala riječka tvrtka je s time na umu plasirala svoju web trgovinu na kojoj svaki mali poduzetnik ili obrtnik može izabrati paket objava na društvenim mrežama koji odgovara njegovoj djelatnosti.

“Poduzetnici obično odustanu od kontinuiranog objavljivanja kad ne vide rezultat u vidu direktne prodaje putem te društvene mreže ili jednostavno nemaju vremena, jer je toliko puno drugih poslova i briga koje nosi poduzetništvo. Smatramo kako je za većinu tvrtki upravo ta situacija velika propuštena prilika. Kao marketinška agencija, susrećemo se svakodnevno s ovim problemima kod malih poduzetnika koji nam se javljaju. Početnici nemaju dovoljan budžet da plate agenciju koja će upravljati njihovim društvenim mrežama i tako za njih generirati prodaju ili prepoznatljivost njihove tvrtke na tržištu.




S druge strane, imamo poduzetnike koji su aktivni dugi niz godina, ali su ‘zapeli’. Ne mogu doći do novih kupaca i klijenata, brine ih konkurencija, ne mogu pronaći zaposlenike itd. Kod njih uglavnom primjećujemo da su zaboravili na ono osnovno i često ključno – pričati sa svojim trenutnim i potencijalnim kupcima i klijentima, prezentirati im svoj rad, rješenja koja nude”, govori nam Iva Musić, vlasnica agencije Strategija 22, koja stoji iza web trgovine Media Bundle Box.

Foto: Strategija 22

Vidljivost i primamljivost

Kako su i sami mali poduzetnici, u agenciji su svjesni koliko im je trebalo vremena i novca da se probiju na tržište. Ovom web-trgovinom, svaka će mala firma ili obrt moći ostaviti pozitivan dojam na društvenim mrežama, kaže Musić. Njihovi poslovni profili na Facebooku i Instagramu bi ovime trebali postati vidljivi i primamljivi kupcima, odnosno klijentima.

“Za četrdesetak eura, koliko košta naš proizvod, poduzetnik preuzima stotinjak gotovih predložaka koje može istog trena početi objavljivati na svojim društvenim mrežama. Fotografija, dizajn, tekst, sve je tu. Taj sadržaj je dostatan za minimalno godinu dana profesionalnog vođenja profila. Gotovi predlošci eliminiraju potrebu za agencijom, a tvrtka dobiva profesionalan profil koji odražava njihovu stručnost i profesionalnost u radu”, objasnila je Musić.

Trenutno su u ponudi tri paketa, prilagođena različitim djelatnostima – frizerskim salonima, cvjećarnicama i servisima za čišćenje. Do kraja veljače bi, kaže Musić, u prodaji trebala biti još dva paketa, a cilj je svakog mjeseca imati dva ili tri nova paketa dok se ne obuhvate sve djelatnosti za koje ljudi pokazuju interes.

“Za sada nije dostupno puno proizvoda. Nismo ih odabrali nasumično, naše istraživanje je pokazalo da su upravo ovo djelatnosti kojima bi naši proizvodi značajno pomogli da njihov glas na društvenim mrežama dopre do potencijalnih kupaca. Nije nam cilj naštancati bezvrijednih 50 paketa predložaka koji će izgledati potpuno neprilagođeni našem tržištu, nuditi proizvode koji su jadni, osrednji. Želimo pravu stvar”, rekla je Musić.

‘NE, OVO NIJE ŠALA!’ HRVATSKI CVJEĆAR SE OGOLIO: Ovo cvijeće nikako ne smijete pokloniti ženi svog prijatelja!

Interes postoji

Pravu stvar žele i male tvrtke, odnosno obrtnici. Istraživanje koje je agencija provela pokazuje da su oni itekako zainteresirani za ovakve proizvode i povećanje svoje vidljivosti na tržištu. A kako bi bili prepoznatljivi, sve kupljene predloške moguće je besplatno personalizirati; dodavati vlastite logotipe, mijenjati fotografije, tekst i boje na objavama. Paketi su dostupni non-stop te transparentni i jednostavni za korištenje.

“Dvije minute su dovoljne da osoba odabere proizvod koji najbolje odgovara njenoj djelatnosti, upiše podatke za R1 račun i plati ga poslovnom karticom. Istog trena na e-mail zaprima proizvod i fiskalizirani račun. Svih stotinjak predložaka odmah iz maila može preuzeti na mobitel ili računalo i objaviti prvi predložak, recimo na Instagramu”, objasnila je Musić.

Na ovome je projektu, zajedno s kolegama, radila godinu dana. Tvrtka je uložila 20.000 eura, a trud im se već sad isplatio. Čim se pročulo za ovakvu mogućnost pomoći malim poduzetnicima, riječka zaklada FIPRO sufinancirala je projekt s 50.000 kuna (6.636,14 eura), označivši ga inovativnim u Hrvatskoj. Ipak, prava nagrada bit će svaki zadovoljan vlasnik tvrtke ili obrta, poput gospođe Nadice s početka naše priče, kojemu se zarada povećala zbog vidljivosti na društvenim mrežama.

ČISTAČICA APARTMANA I BUDUĆA DOKTORICA OTKRILA SVE! ‘Ma kakvih 20 eura po satu. Ovoliko plaćaju škrti vlasnici vila, a još očekuju da im i bazen očistite’

Autor:Promo
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.