Foto: Zeljko Hajdinjak / Cropix

Modni gigant kojeg su Hrvati obožavali na rubu propasti: Stanje je dramatično

Autor: I.G.

Poznati talijanski modni brend Benetton nedavno je zabilježio jedne od najgorih poslovnih rezultata u svojoj povijesti. Procjena pokazuje neto gubitak od ogromnih 230 milijuna eura. Usprkos lošim rezultatima prethodnih godina, gubitak od 81 milijuna eura iz 2022. godine sada se čini kao pozitivan ishod u usporedbi s aktualnim stanjem.

Upravni odbor tvrtke će raspravljati o planu restrukturiranja kako bi se pokušali nositi s ovom krizom. Prema izvorima bliskim vlasnicima tvrtke, plan uključuje smjenu izvršnog direktora Massima Renona nakon četiri godine na toj poziciji. Renon, koji je gradio svoju karijeru u industriji naočala, nije želio komentirati ovu odluku, prenosi Reuters 

Holding Edizione, koji stoji iza obitelji Benetton, planira podržati restrukturiranje s 260 milijuna eura te će ubuduće imati veći nadzor nad grupacijom. Odluka da se više kontrole prenese na obitelj Benetton označava promjenu u strategiji, s obzirom na to da su prethodno davali veću autonomiju svojim menadžerima.

U intervjuu za talijanske novine Corriere della Sera, predsjednik Luciano Benetton naglasio je kako se očekivalo da će se grupacija 2023. “pokriti” prema trogodišnjem strateškom planu, ali je financijska situacija posljednjih mjeseci ipak bila gora od očekivanja. Dodao je da je sadašnja uprava, predvođena Renonom, iznenadila upravu ovako “dramatičnim” manjkom.

Ne skriva kako za sve gubitke krivi uskoro bivšeg izvršnog direktora Massima Renona i svoj novi menadžerski tim. “Ukratko, vjerovao sam im i zbog toga sam pogriješio”, rekao je Benetton. Otkrio je da je prošlog rujna prvi put postao svjestan da se gubici skupljaju. I njegov mandat završava u lipnju, a novinaru iz Corriere della Sera je rekao kako će otići s mjesta predsjednika upravnog odbora. Benetton se, naime, 2018. godine vratio u upravu brenda odjeće, nakon što je šest godina ranije podnio ostavku s tog mjesta.

Foto: Zeljko Hajdinjak / Cropix

Povijest kompanije

Benetton je osnovan 1965. godine u Italiji, a brzo je proširio svoje poslovanje izvan granica zemlje. Njihova mreža trgovina danas broji 4000 lokacija diljem svijeta. Brend je postao poznat i po svojim kontroverznim marketinškim kampanjama koje su često izazivale rasprave i kritike, ali su istovremeno privlačile pažnju javnosti.

Naime, Benetton je 1985. godine zbog svog oglašavanja u Francuskoj dobio nagradu “Grand Prix de la Publicité”. Bilo je to samo prvo u nizu priznanja zbog reklama koje su otvarale javnu raspravu te se istovremeno suočile s kritikama i cenzurom. Devedesetih su godina razvili kampanju za kondome u boji kako bi skrenuli pažnju na to kako su oni jedina sigurna zaštita od širenja AIDS-a koje je kasnih osamdesetih bilo veliki problem. Temu AIDS-a problematizira li su u još nekoliko svojih kampanja.




Najgora prevara u hrvatskom ugostiteljstvu: ‘Nabave je za 20 centi, a prodaju za 5 eura’

U doba kada se takvi prizori nisu mogli vidjeti u reklamama, Benetton u svojoj kampanji prikazao međurasnu, homoseksualnu obitelj. Kontroverzu je izazvala i fotografija triju srca, za koje se kasnije ispostavilo da nisu bila ljudska već svinjska, na kojima je pisalo “bijelo – crno – žuto” sugerirajući da smo svi jednaki, bez obzira na rasu. Ta poruka nije spriječila javnost da 1996. fotografa Oliviera Toscanija prozovu rasistom. Ni Rimokatolička Crkva nije bila oduševljena Benettonovom fotografijom koja prikazuje poljubac svećenika i časne sestre.




Zbog svega toga je 2012. bila posljednja godina u kojoj je Benetton ostvario dobit, a procjenjuje se da je od 2013. do danas tvrtka izgubila čak milijardu eura.

Autor:I.G.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.