fbpx
Foto: Davorin Visnjic/PIXSELL

‘Ma kakav HDZ, kakav SDP, nama su potrebni ljudi poput Mate!’ KRAJ JEDNE ERE: Udruživanjem s Rimcem, Bugatti postaje maneken na tržištu

Autor: Ivana Jurišić

Udruživanje Rimac automobila s ikonom automobilskih brandova, Bugatti Automobiles, jedan je od najvažnijih gospodarskih događaja u hrvatskoj povijesti. Priča o Mati Rimcu, čovjeku koji je u nešto više od desetak godina napredovao od startupa i tvrtke koja je imala samo jednog zaposlenika do suradnje s Porscheom i Volkswagen Grupom prava je hrvatska poduzetnička bajka.

“Nažalost, to je samo jedna priča, a Hrvatskoj nije potreban jedan poduzetnik poput Rimca, potrebno joj je tisuće Rimaca”, rekao nam je ekonomski analitičar Andrej Grubišić. “Sve dok se to ne dogodi, nećemo vidjeti utjecaj na BDP i na blagostanje države i njezinih građana u cjelini”, rekao nam je Grubišić. “Ovako je to jedna usamljena priča od koje će koristi imati ulagači, kupci, Matini zaposlenici. “

Pokretači su poduzetnici, a ne političari

Grubišić je istaknuo kako je Rimac još jednom pokazao kako su poduzetnici sa svježim poduzetničkim idejama ti koji pokreću državu i tjeraju je naprijed, a ne političari.

“Ma kakav HDZ, kakav SDP, nama su potrebni ljudi poput Mate. Oni su jedini koji državu mogu odvesti u neku bolju budućnost”.

Mate Rimac je u nevjerojatno kratkom vremenu pokazao ne samo da može držati korak s najvećim svjetskim proizvođačima, već i da može drugima nametnuti standarde performansi i tehnologije. Udruživanje tehničkih znanja i učinkovitog poslovanja Rimca sa 110 godina tradicije dizajna i snažnog brenda Bugattija vodi ka nastanku najznačajnije kompanije na tržištu hiperautomobila.

Prestiž na svjetskoj razini

Rimac Grupa bit će najveći dioničar nove komapnije Bugatti Rimac d.o.o. s udjelom od 55%. Mate Rimac zadržat će svoj postojeći udjel u Rimac Grupi od 37%, Porsche ostaje na 24%, Hyundai Motor Group na 12%, a ostali investitori na 27%. Razvoj, proizvodnja i isporuka baterijskih sustava, pogonskih sklopova i ostalih EV komponenti po kojima je Rimac poznat i s kojima je stekao povjerenje brojnih proizvođača automobila bit će odvojeni u novi poslovni subjekt – Rimac Technology – koji će biti u stopostotnom vlasništvu Rimac Grupe. Rimac Technology ostaje neovisna tvrtka koja surađuje s brojnim svjetskim proizvođačima automobila.

“Udruživanjem Rimac automobila s Bugatti Automobiles dobili su svi – Rimac prestiž na svjetskoj razini, dok će Bugatti, Porsche i cijela Volkswagen grupa  imati koristi od Matinog znanja kako bi cijeli taj segment automobila doveli u budućnost”, rekao je za Dnevno.hr dr. Željko Marušić s Fakulteta prometnih znanosti.

“Ali bojim se da super automobili kao što je Porsche nemaju mjesto u ovoj novoj priči. Kao što svaki ljubitelj tih automobila zna, Porsche na struju nije Porsche, Bugatti na struju više nije Bugatti. Udruživanjem s Rimcem, Bugatti postaje maneken na tržištu. Dok prije nekoliko godina nije bilo cijene na tržištu koju automobil poput Ferrarija nije mogao postići, to više nije slučaj. Ono na čemu su oni temeljili svoj uspjeh je nestalo. Možemo ih usporediti s Nokiom koja je prije dolaska i phonea na tržište bila glavni igrač na tržištu mobilnih telefona, ali je dolaskom nove tehnologija postala višak”, istaknuo je Marušić.




“Najveći pobjednik u cijeloj toj priči je Tesla koji je svojim električnim automobilima pokosio tržište. Ali Mate sa svojim inovacijama i novim tehnologijama je definitivno postao jaki igrač u svjetskim okvirima kojega pažljivo prate najveće svjetske automobilske tvrtke dok ste u svijetu vodi rasprava hoće či budućnost biti električni automobili ili vozila na vodik”.

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.