fbpx
Foto: Unsplash / Ilustracija

KRAJ OMILJENE PRAKSE U ONLINE KUPNJI? Trgovci se bune, jedan popularni lanac će već testirati naplatu

Autor: Dnevno.hr

Neki trgovci u SAD-u kupcima već sada u cijelosti ili djelomično naplaćuju besplatni povrat neželjene robe kupljene putem online shoppinga.

Sve veći troškovi dostave kao i dodatnog rada potrebnog da se povrati procesuiraju, roba sortira i pripremi za ponovnu prodaju trgovcima su, tumače stručnjaci, postali problem, piše Business Insider.  Dio vraćene robe mora se i očistiti, pa i popraviti te ponovno zapakirati kako bi sljedećem kupcu djelovao kao posve nov.

Američki Nacionalni savez trgovaca tvrdi da su kupci u 2020. godini vratili robe u vrijednosti 100 milijardi dolara, a lani 218 milijardi dolara. Za svaku milijardu dolara prodane robe, prosječan trgovac ima trošak od 166 milijuna dolara za povrate.


Ne uspiju li trgovci zaustaviti rast tih troškove, vrlo će ih vjerojatno dijelom prebaciti na cijene robe, upozorava sugovornik Business Insidera.

H&M će testirati naplatu naknade za povrat

Švedski lanac H&M je nedavno najavio da planira testirati naplatu naknade za povrat robe na nekim od svojih tržišta kako bi vidjeli reakciju kupaca.

Kako je ranije pisao CNN, povrat će ostati besplatan ako online-kupac robu sam vrati robu u dućan. Zara je već uvela naplatu povrata od 3,95 dolara. JC Penny, Abercrombie&Fitch i J.Crew povrat naplaćuju povrat od 7,5 do 8 dolara.

Neki daju besplatni povrat samo najlojalnijim kupcima

Među novim trgovačkim praksama je i to da neki dopuštaju besplatni povrat samo najlojalnijim kupcima, odnosno onima koji su članovi nekih od VIP nagradnih programa unutar kojih na godišnjoj razini moraju potrošiti određeni iznos.

Naravno, vrlo je vjerojatno da trgovci povrat neće naplaćivati ako im sami u prodavaonicu vratite robu koju ste kupili u web trgovini, ali za one koji nemaju fizičke prodavaonice to nije opcija, pa isti omogućavaju da se, vrlo često besplatno, pošiljka ostavi u pošti.

Problem za trgovce je i to što im povrati općenito dodatno gomilaju zalihe robe koja se ne prodaje kao prije aktualne krize, tako da je pitanje na koje će sve načine nastojati nastaviti obeshrabrivati kupce da neželjeno vraćaju.




Autor:Dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.