Foto: Screenshot/YouTube

Kao student je napustio grad i na selu pokrenuo svoj biznis: Odlično zarađuje od ‘kraljice voća’

Autor: Dnevno.hr/M.P.

Jedan je mladi poljoprivrednik sam sebi zadao cilj još u srednjoj školi – želio je otvoriti pogon za preradu voćnih sokova, pothvat koji nije bio nimalo jednostavan. Vojin Stojaković iz Male Drenove nije posustao ni onda kada nije imao pomoć od države, a sada u rukama drži dva zlatna pehara Novosadskog sajma za kvalitetu proizvoda.

Otišao je iz rodnog sela kako bi upisao Poljoprivredni fakultet u Zemunu, no kada je odlazio na studij, znao je da će se vratiti i ostati na imanju, a tako je i bilo. Kada je imao svega 21 godinu, na drugoj godini studija, odlučio je pokrenuti vlastiti posao pa nije gubio vrijeme čekajući da završi fakultet. Paralelno je davao ispite i uvodio HACCP sustav u pogon u koji će ubrzo stići i prvi plodovi jabuke, koju mnogi zovu kraljica voća, za preradu prirodno cijeđenih sokova.

“U lipnju 2021. godine sam odlučio krenuti u posao cijeđenja prirodnih sokova od jabuke, prvo je na red došlo uređivanje prostorija i uvođenje HACCP sistema. Beograd je živ grad, oduvijek sam imao želju tamo provesti jedan dio života. No, nakon druge godine fakulteta se mnogo toga promijenilo, imao sam želju pokrenuti nešto svoje, ali i nastaviti školovanje. Fakultet mi je pomogao odabrati ovaj put, no daljnje učenje sam nastavio na tečajevima. Imao sam dosta samopouzdanja i mislim da je to bitna stavka za svaki početak”, rekao je.

Foto: Screenshot/YouTube

Početne greške

Roditelji su mu pomogli financijski, ali plan je radio sam. Na početku je imao jaku želju da uspije i na najbolji mogući način iskoristi obiteljski voćnjak površine 2,5 hektara pod jabukama, sa sortama zlatni delišes, granny smith, gala, crveni delišes, idared i mucu. Priznaje da je dosta odvažno ući u posao u njegovim godinama jer čovjek jednostavno nema dovoljno znanja ili iskustva. S druge strane, tako se najbolje čeliči, a iz grešaka uči.

“Moja greška je bila što sam krenuo s malim budžetom. Cijela proizvodnja je koštala oko 17 tisuća eura, jako je teško precizirati koliko je u tom trenu bio budžet za marketing i promociju, no bio je dosta manji no što je trebalo. Potrebno je oko 1000 do 1500 eura za cijelu godinu marketinga, reklama i promocije po gradovima i sajmovima. Trebalo je sve to financirati bez ikakve pomoći države”, prisjeća se u priči koju prenosi Kurir. 

Vojin ističe da su po njegovom mišljenju najbolje godine za pokretanje vlastitog posla između 21. i 25. jer čovjek ima sasvim dovoljno vremena da napravi i veće greške koje mu nitko neće zamjeriti, a koje se mogu popraviti i unaprijediti proizvodnja. Iako nije imao pomoć države, to ga nije omelo da dvije godine zaredom osvoji velike zlatne medalje za kvalitetu na Novosadskom sajmu, što mu daje vjetar u leđa.

Foto: Screenshot/YouTube

Sirovine iz vlastitog nasada jabuka

Da bi sok ‘Dreni’ bio tako ukusan, važan je čitav tijek proizvodnje. Vojin organizira i sudjeluje u radovima od rezidbe voćnjaka do prerade voća, no bez podrške obitelji ne bi postigao ovakve rezultate. “Dug je put od voćnjaka do boce. Najviše vremena se potroši na obrezivanje, prorjeđivanje, zalijevanje, berbu i obradu, a zatim ide prodaja koja je jako specifična. Jabuka je već par godina jedna od najjeftinijih voćki, a opet jedna od najskupljih za proizvodnju. Ključ uspjeha je iskrenost, disciplina, ljubav i profesionalnost, ali i miks sorti jabuke. Što se tiče skladištenja sokova, važno je da temperatura u prostoriji bez svjetla ne prelazi 25 stupnjeva”, ispričao je.




U tri velike prostorije nalazi se dio za prijem robe, njezinu preradu, pakiranje i skladištenje. Sirovinu ne kupuje, već ima svoje nasade čije su količine dovoljne da pokrije proizvodnju. Jedini problem je naći radnike, pa on nerijetko velik dio posla radi sam ili s obitelji. Pogon je opremljen i strojem za mljevenje, prešom i pasterizatorom.

“Uspio sam stvoriti brend koji je prepoznatljiv po kvaliteti, dizajnu i eleganciji. Sada je vrijeme za širenje na još jedan ili dva proizvoda. Planiram postupno rasti iz godine u godinu i širiti sok po cijeloj Srbiji, ali i šire. Na društvenim mrežama ne gubim vrijeme, već ih koristim za reklamu i postupnog širenja tržišta”, rekao je Vojin.

Ovaj proizvod sadrži neodobreno bojilo, povlače ga s tržišta




Autor:Dnevno.hr/M.P.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.