Foto: Guliver/Ilustracija

Isprobali smo aplikaciju s kojom navodno možete uštedjeti 200 eura: Evo je li to zaista tako

Autor: Milan Dalmacija

Inflacija je u proteklih nekoliko mjeseci popustila, ali cijene su i dalje ostale visoke s obzirom na životni standard većine naših građana. Najviše je rasla cijena robe široke potrošnje, naročito hrane, koja je u pojedinim mjesecima 2022. i 2023. godine bila skuplja i 20 posto. Država je nastojala intervenirati, ograničivši cijene najprije 10, a potom 30 mahom prehrambenih proizvoda. No, to se nije previše odrazilo na kupovnu moć građana.

Većina njih i dalje hodočasti po trgovinama u potrazi za akcijskim ponudama i sniženjima te pobožno skuplja kataloge svih velikih trgovačkih lanaca, ne znajući da sve može imati na jednom mjestu – na svom pametnom telefonu. Nedavno se na tržištu pojavila aplikacija 360 Promo koja objedinjuje sve popuste i akcijske ponude hrvatskih trgovina. Pritom se ne radi samo o trgovinama mješovitom robom, već i o drogerijama, trgovinama namještajem, odjećom, elektroničkim i kućanskim aparatima te ljekarnama.

Tvorac aplikacije, Josip Muller tvrdi da se korištenjem 360 Promoa mogu ostvariti popusti od 200 eura mjesečno. “Ako uzmemo zadnje podatke koji govore da je prosječna plaća oko 1200 eura, a medijalna 1000 eura, nekih 35 do 40 posto se troši na robu široke potrošnje. Testirali smo aplikaciju i ljudi su uglavnom uspjeli uštedjeti između 40 i 70 eura na tjednim kupovinama”, objasnio je Muller.

Foto: Screenshot/360 Promo

Šest modula

Odlučili smo provjeriti je li to zaista tako. Skinuli smo aplikaciju, provjerili što ona sve nudi te krenuli u pohod po trgovinama. Odmah treba reći da je aplikacija pregledna i vrlo jednostavna. Odmah po aktivaciji pojavljuje se šest različitih modula, odnosno opcija u kojima građani mogu vidjeti što je i za koliko pojeftinilo. U sredini se nalazi najvažnija opcija “Promocije i akcije”. Ona nudi pregled popusta i akcijskih cijena u devet trgovačkih lanaca široke potrošnje.

Popuste je moguće pregledavati po trgovačkom lancu, što je korisno onima koji žive u manjim urbanim ili ruralnim područjima, gdje nema puno različitih trgovina. Artikli se mogu izlistavati po visini popusta ili po nekoj od dvadesetak kategorija, poput voća i povrća, bezalkoholnih pića, osobne higijene, odjeće i drugih. Popuste je moguće provjeriti i po danima u tjednu. Moguće je pronaći i svaki pojedini proizvod upisivanjem njegova naziva u tražilicu. Tako je primjerice, dovoljno upisati “riža” i na ekranu će se pojaviti sve snižene cijene riže u svim trgovinama. Moguće je složiti i vlastitu šoping-listu sniženih proizvoda, upisivanjem naziva proizvoda u tražilicu i klikom na “Potraži promocije”.

Ovo je olakšalo potragu za artiklima, jer nismo morali gubiti vrijeme pred policama, čitajući sitno otisnute cijene i tražeći što je na akciji. Ova je opcija pogotovo korisna onima koji već napamet znaju raspored artikala u najbližoj trgovini. Ipak, treba naglasiti kako su svi navedeni popusti bili točni. Naime, aplikacija povlači podatke o cijenama s internetskih stranica trgovačkih lanaca.

Foto: Screenshot/360 Promo

Sve na jednom mjestu

Druga su opcija “Aktualne ponude”. Unutar njih je moguće naći ponude po shopping centrima te fizičkim i online trgovinama, ali i “top ponude”. Unutar ove kategorije kupci mogu pronaći akcijske ponude na određeni proizvod ili dio asortimana koje traju nekoliko dana ili tjedana. Kao i kod “Promocija i akcija”, one se odnose na sve trgovine široke potrošnje, drogerije, ljekarne i ostale trgovine. Unutar svake ove opcije nalaze se akcije u raznim trgovinama, koje je moguće filtrirati po tome što prodaju. Ista je stvar i s trgovačkim centrima u kojima ionako ima pregršt trgovina različite namjene.




Onima koji skupljaju papirnate kataloge kojima se obično zatrpavaju poštanski sandučići, svakako će dobro doći opcija “Katalozi”. Ona nudi pregled aktualnih kataloga velikog broja trgovina razne namjene, koji se mogu pretraživati po namjeni, gdje su sortirani u devet kategorija ili abecedno, po nazivima trgovina. Pregledom kataloga pronašli smo nekoliko proizvoda na akciji, koje slučajno nismo primijetili pregledavajući “Promocije i akcije”.

U opciji “Kartice i aplikacije” moguće je objediniti sve mobilne aplikacije, ali i promotivne kartice trgovačkih centara. Potrebno je samo otići na opciju “Sve kartice” te dodati promotivnu karticu koju imate. Podaci će automatski biti povučeni na mobitel, opcijom “Skeniraj”, koji potom možete upotrijebiti pri plaćanju na blagajni. Asortiman ponuđenih kartica pokriva čak i promo karticu Croatia Airlinesa. Naravno, i ovdje je moguće suziti potragu odabirom namjene trgovina ili upisivanjem naziva trgovine u tražilicu. Ista je stvar i s aplikacijama. Moguće ih je skinuti unutar ove aplikacije, a potom i dodavati na svoju listu.

Velika promjena za električne automobile, ovaj potez mogao bi biti pun pogodak




Lakše snalaženje

Posljednje dvije opcije služe za jednostavnije snalaženja. “Radna vremena” nude popis radnih vremena svih trgovina, shopping centara, pekarnica, tržnica i dežurnih ljekarni, a moguće je pogledati i koje trgovine rade nedjeljom. Upisom u tražilicu moguće je filtrirati trgovine, a postoji i opcija odabira radijusa od 500 metara do 100 kilometara. Tada se pojavljuje interaktivna karta, na kojoj je moguće vidjeti koje sve trgovine rade i gdje se nalaze.

Naposljetku, postoji i opcija konvertiranja valuta iz kuna u eure i obratno, za sve one koji se još uvijek ne snalaze s novom valutom. Dovoljno je samo upisati iznos u jednu od dvije ponuđene rubrike, ovisno o tome radi li se o kunama ili eurima. Cijena u drugoj valuti će se pojaviti odmah.

Svi korisnici mogu izraditi i svoj profil u kojem mogu sami podesiti recimo radijus interesa u potrazi za otvorenim trgovinama, primati poruke o najnovijim sniženjima, ali i podesiti neke tehničke detalje poput jezika, veličine slova i vibracija. Uputno je pročitati pravila korištenja i pravila o privatnosti.

Foto: Screenshot/360 Promo

Može se uštedjeti

Treba reći kako aplikacija nije suviše komplicirana za korištenje, pogotovo ako kupci slože listu za kupovinu prije nego što dođu u dućan ili trgovački centar. Prebacivanje između opcija je lako, ali bi moglo biti jednostavnije, kad bi se potezom prsta sa strane pojavio izbornik s ikonama svih opcija, što bi dobro došlo prilikom plaćanja na blagajni, kad je potrebno platiti, provući promotivnu karticu i brže-bolje sve pospremiti u vrećice.

Pravo je pitanje koliko se može uštedjeti? Za kupnju najosnovnijih namirnica u jednoj trgovini moguće je već uštedjeti pet do deset eura u odnosu na iste najskuplje proizvode. Nešto će manje uštedjeti oni koji su vjerni potrošači pojedinih brendova, primjerice, mlijeka. Njima nije važno što je mlijeko nekog drugog brenda na akciji, jer ga u pravilu ne kupuju. Lovci na akcije će, pak, najviše profitirati, pogotovo ako kupnju obavljaju u nekoliko različitih trgovina. Oni mogu uštedjeti pedesetak eura u tjednoj kupovini

Ipak, treba reći da iznos uštede ovisi o kupovnim navikama svakog pojedinca, ali i o onome što mu zaista treba. Oni koji ne mare za akcije i kupuju samo pojedine robne marke profitirat će samo ako su one na akciji. Oni koji na sniženjima kupe više komada nekog proizvoda, također će teško profitirati, pogotovo ako ga ne bi kupili u tim količinama da nije na akciji. No, racionalni ljudi mogu, ponavljamo, uštedjeti desetak eura pri kupnji najosnovnijih namirnica. U vremena visokih cijena i to dobro dođe.

Uskoro bez kruha i mlijeka u kvartovskim dućanima: Mali vlasnici trgovina uputili apel Vladi

Autor:Milan Dalmacija
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.