fbpx
Foto: Pixabay

INFLACIJA JE TU I KAKO SE ČINI, NEĆE TAKO BRZO OTIĆI: Pa kad je već tako, zašto ne biste i malo zaradili na tome?

Autor: Dnevno.hr

Nitko normalan ne želi plaćati više cijene ako već može platiti niže. Ali ako i inače ulažete novac ili ako tek razmišljate o tome, možda je vrijeme da počnete razmišljati o inflaciji i kako biste je mogli iskoristiti u svoju korist.

Velike tvrtke poput Pepsija i Coca Cole, piše CNN, mogu imati velike koristi od rasta cijena, ako dio rastućih troškova prebace na kupce. Upravo je to ono što neke tvrtke rade.

Proizvođač maslaca od kikirikija Jif i Folgers kave je digao cijenu svojih proizvoda, ali čini se kako to nije naškodilo potražnji za njegovim proizvodima ili njegovim dionicama. Naprotiv, dionice te tvrtke su nakon što je tvrtka u utorak izvijestila o dobroj prodaji, narasle čak 5 posto.

Glavni financijski direktor Smuckera Tucker Marshall istaknuo je tijekom konferencijskog poziva da je tvrtka uspjela nadoknaditi povećane troškove kave i prijevoza višim cijenama.

Sada čak i neki trgovci otkrivaju kako mogu podići cijene i ne izgubiti kupce u tom procesu, a sve kako bi nadoknadili veće troškove.

Zaštita od rastućih troškova

Poznati modni brend Guess, koji je u utorak objavio dobre rezultate o prodaji, je rekao da su problem rastućih cijena pamuka u svojim trgovinama riješili smanjenjem popusta, nakon čega su im dionice narasle 15 posto.

Izvršni direktor Guessa Carlos Alberini je tijekom konferencijskog poziva s analitičarima rekao kao su napravili mnogo toga da smanje promotivne aktivnosti:

“Također smo povećali cijene, i to smo učinili vrlo strateški.”




Viša razina inflacije – i dugoročne rastuće kamatne stope i rast cijena robe – također jačaju banke, tvrtke za sirovine i dionice energetskih kompanija.

Uglavnom, ako pažljivo pratite kretanja na tržištu, možete dobro zaraditi od rasta dionica, ali to nije jedini način zarade.

Analitičari Instituta za ulaganja Wells Fargo su u ovotjednom izvješću istaknuli da je roba poput zlata, nafte i poljoprivrednih proizvoda – koji se smatraju stvarnom imovinom ili oni koje možete vidjeti, dodirnuti i okusiti – znatno nadmašili šire tržište tijekom razdoblja visoke inflacije 1970-ih, kasnih 1980-ih i početkom 2000-ih, a to bi se moglo opet ponoviti.

Analitičari vjeruju kako upravo ulaganje u tu imovinu može biti prirodna zaštita od rastućih troškova u našem svakodnevnom životu.




Autor:Dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.