fbpx
Getty Images/Wochit

IAKO ĆE SE OVE GODINE ZA BLAGDANE TROŠITI MANJE: Postoji razlog zašto bi hrvatski proizvođači trebali biti zahvalni na pandemiji

Autor: Dnevno.hr

Trgovine se pune blagdanskim artiklima, a broj oboljelih je svakog dana sve viši i viši. Čini se tako da će nam četvrti val pandemije i drugu godinu zaredom obilježiti blagdansku potrošnju. Osim pandemije, na blandansku potrošnju bi mogao utjecati poremećaj u nabavnim lancima, ali i stalna poskupljenja.

Nakon preklanjske rekordne blagdanske potrošnje u iznosu od 15,8 milijardi kuna, koja je bila za milijardu kuna više nego u prosincu 2018., lani su u Hrvatskoj gospodarskoj komori procijenili da će potrošnja u blagdanskom prosincu biti 20 posto manja nego što je bila za blagdane 2019.

Iz Hrvatske gospodarske komore predviđaju da će se i ove godine potrošiti desetak posto manje nego pretpandemijske 2019. godine, puše Glas Slavonije


Podatci Porezne uprave o fiskalizaciji od 5. do 31. prosinca 2020. govore da su građani potrošili 11,9 milijardi, što je 13,9 milijardi kuna manje nego godinu prije, a to je smanjenje od 15 posto. 

Predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata Krešimir Sever ističe kako zbog pandemije ne bi bilo prikladno raditi izračun blagdanske košarice, ali i prognozira kako bi se potrošnja u blagdanskom prosincu mogla svesti na razinu lanjske, pa biti i nešto veća, no ne zbog kupnje više artikala, nego zbog viših cijena.

Pritisak na stožer

U HGK-u ocjenjuju da je godina i pol suživota s pandemijom iz temelja izmijenila navike većine potrošača i uglavnom ograničila potrošnju, smanjila optimizam i očekivanja potrošača, iako se u prvih devet mjeseci 2021. u odnosu prema istom razdoblju 2020. bilježi rast prometa od 13,6 posto, čemu je zasigurno pridonijela i dobra turistička sezona.

Najviše poremećaje je zabilježio neprehrambeni dio maloprodaje koji je suočen s aktualnim poremećajima na globalnom tržištu. 

Iz HGK napominju da Europska komisija predviđa da će se situacija stabilizirati početkom drugog kvartala 2022. te se nadaju kako hrvatski potrošači neće biti suočeni s većim nestašicama.

Napominju kako je i to prilika za hrvatsko gospodarstvo kako bi ostvarilo porast inozemnih i domaćih investicija, posebice uzevši u obzir europska sredstva koja nam stoje na raspolaganju u sljedećem razdoblju.




“Ova situacija sjajna je prilika da se istakne domaća proizvodnja i da se domaći proizvođači bolje pozicioniraju na tržištu, kao i da pojačaju suradnju s trgovačkim lancima na tržištu Hrvatske te da cijenom i kvalitetom u ovim izazovnim vremenima pokažu da imamo kapaciteta poticati samoodrživost vlastite proizvodnje”, ističu iz Komore.

Sever napominje kako je na blagdansku potrošnju prošle godine utjecao i izostanak  (komercijalnih) adventskih sadržaja, ističući kako nas slično očekuje i ove godine kada će se ljudi zbog epidemiološke situacije manje kretati, manje putovati, manje se trošiti: “Trošit će se na trpezu, ne na širu blagdansku potrošnju”, napominje.

Ističe kako potrošnji ne ide u prilog to što Božić i Stjepanje padaju na vikend, te da će time biti i manje slobodnih dana i mogućnosti za dodatna trošenja, spajanja dana i putovanja.




“Ipak možemo očekivati da će trgovci vršiti pritisak na Stožer, a kako bi se za blagdane što više trošilo”, prognozira Sever i dodaje kako nam COVID ne može ukrasti blagdane.

Autor:Dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.