
Uvrštavanje u ekskluzivnu golfersku elitu: Golf Adriatic pod okriljem PGA
Godišnji odmor na jugu Europe je za Nijemce uglavnom jeftiniji nego ljetovanje u domovini, nekad i znatno, pokazuju podaci njemačkog Saveznog zavoda za statistiku (Destatis) koji je usporedio troškove gastronomskih usluga i hotelskih smještaja u europskim zemljama.
Porast troškova energije i hrane utječe na smanjenje raspoloživog budžeta brojnih ljudi u Njemačkoj za turistička putovanja, naglašavaju njemački statističari.
„No, posebice u južnoeuropskim ili turističkim zemljama jugoistoka Europe je razina cijena gastronomskih ili hotelskih usluga znatno niža nego u Njemačkoj“, dodaje Destatis.
Razina cijena u Turskoj i Albaniji je bila najniža među državama koje je „pročešljao“ Savezni ured za statistiku. U obje te zemlje su cijene turističkih usluga bila za 56% manje nego u Njemačkoj. U Portugalu i na Malti troškovi jela u restoranima i noćenja u hotelima su za njemačke turiste bili 28% niži nego kod kuće.
U Španjolskoj, Poljskoj i Češkoj se za iste te usluge u ožujku ove godine plaćalo u prosjeku 18% manje nego u Njemačkoj.
U Hrvatskoj i na Cipru – 17% manje. U Grčkoj je ušteda iznosila čak 21%. A još povoljnije su cijene bile u Crnoj Gori i Rumunjskoj, gdje se za hotelski smještaj i odlazak u restoran moglo proći 46% jeftinije nego u Njemačkoj.
Hrvatska je, sudeći prema navodima Destatisa, skuplja zemlja za turiste od svojih južnoeuropskih konkurenata Turske, Grčke, Portugala i (minimalno) od Španjolske.
Što se tiče zemalja na jugu Europe, od svih u kojima je Destatis analizirao cijene najskuplja je bila Italija. Ali i na Apeninskom poluotoku je, tvrde njemački statističari, razina cijena u hotelima ili restoranima u istraženom razdoblju bila pet posto niža nego u Njemačkoj.
Za građane Njemačke je odmor na sjeveru Europe ili u nekim susjednim zemljama skuplji od ljetovanja u Njemačkoj. Od svih istraženih zemalja, u ožujku je najskuplja bila Švicarska gdje se za istu uslugu restorana ili noćenja u hotelu moralo platiti 61% više nego u Njemačkoj. Skuplje su i među Nijemcima popularne turističke destinacije poput Danske ili Norveške i to za više od 40%.
Finska je nešto malo manje skupa, ali i dalje znatno skuplja od Njemačke. Tamo su hotelska noćenja i gastronomske usluge u ožujku ove godine bili za 25% skuplji nego u Njemačkoj. U Irskoj su turisti morali platiti 21% više, odmor u Švedskoj je bio 17% skuplji nego u Njemačkoj, a u Austriji 15%.
U susjednoj Francuskoj, jednoj od najomiljenijih njemačkih turističkih destinacija, u ožujku se za hotelske smještaje i posjete restoranima moralo platiti osam posto više nego u Njemačkoj, objavio je Destatis.
Iako su posljednjih mjeseci troškovi života znatno porasli i u Njemačkoj, a stopa inflacije dosegla rekordnu razinu od ujedinjenja, te usprkos nesigurnostima vezanima uz daljnji tijek rata u Ukrajini, većina njemačkih turista u ovoj ljetnoj sezoni želi konačno ponovno uživati na odmoru bez puno briga. Prema podacima koji su objavljivani proteklih mjeseci, turistička branša očekuje nastavak pozitivnog trenda iz prošle godine, u kojoj je volumen turističkih aranžmana dosegao razinu iz godine prije pandemije koronavirusa, piše Deutsche Welle.
Od studenog 2021. do konca listopada 2022., udvostručeni su izdaci za putovanja (s 28,8 na 58,6 milijardi eura), potvrdilo je Udruženje njemačkih turoperatora (DRV). Posebno snažan rast u tom je razdoblju uočen u sektoru takozvanih “paušalnih aranžmana”.
U veljači ove godine je objavljena „Njemačka turistička analiza“, odnosno rezultati ankete među 3.000 osoba starijih od 18 godina – šest od deset ispitanika je reklo kako u ovoj sezoni planira turističko putovanje. „Top 5 turističkih destinacija u glavnom valu tijekom ljeta će biti Turska, Španjolska, Grčka, Egipat i Portugal“, prognoziraju predstavnici DRV-a.
No, s hrvatske strane dolaze malo optimističniji signali. Naime, ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac se sredinom svibnja u Zagrebu susrela s delegacijom Odbora za turizam njemačkog Bundestaga. Na sastanku se raspravljalo o učvršćivanju suradnje u području turizma između Hrvatske i Njemačke, razmjeni iskustava u razvoju održivog turizma te do sada ostvarenim zajedničkim aktivnostima.
”Njemačka je najvažnije emitivno tržište za Hrvatsku s kojeg je u 2022. godini ostvareno 3,4 milijuna dolazaka i 24,9 milijuna noćenja, s trendom daljnjeg rasta u prvim mjesecima 2023. godine. Ulaskom u schengenski prostor i eurozonu Hrvatska je njemačkim turistima postala još bliža i dostupnija kroz cijelu godinu, što potvrđuju i rezultati prvih pet mjeseci ove godine”, izjavila je Brnjac nadodavši kako je Hrvatska Nijemcima prema istraživanjima javnog mnijenja jedna od najomiljenijih destinacija te spada među deset vodećih destinacija za njemačke turiste.
U veljači ove godine boravila je na turističkom sajmu f.re.e. u Münchenu te na otvorenju izjavila.
“Broj njemačkih turista koji dolaze u Hrvatsku veći je već početkom ove godine kad smo već ostvarili 40 posto više noćenja nego rekordne 2019. godine. Pripremili smo se za ovaj sajam, imamo više od 27 partnera s obale i kontinenta. Kad pogledate i prioritete hrvatske Vlade, oni su ostvareni, a to je ulazak u Schengen i eurozonu, Hrvatska nikad nije bila bliža turistima. Zato možemo očekivati puno veći broj kraćih putovanja u Hrvatsku. Kroz nekoliko sati turisti dolaze u Hrvatsku, imamo istu valutu što su velike prednosti za hrvatski turistički sektor. Pred nama su i brojne investicije. Prezentira se cjelogodišnji održivi hrvatski turizam, prezentiraju se sve regije jer želimo ravnomjeran razvoj”, rekla je ministrica Brnjac.
Uvrštavanje u ekskluzivnu golfersku elitu: Golf Adriatic pod okriljem PGA
Važna vijest za Hrvate u dugovima: Stižu nova pravila za utjerivače
Objavljene nove cijene goriva: Podivljale su, ovo je možda tek početak
Važnu namirnicu Hrvati plaćaju skoro najskuplje u Europi: Jeftinija je i u Njemačkoj