fbpx
Mirna

HRVATSKA PAMET I ISKUSTVO U SLUŽBI TURIZMA Obnova od potresa u režiji domaćih tvrtki pomaže ekonomiji i demografiji

Autor: Sanja Plješa

Predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović u utorak je posjetio samoborsku tvrtku Nord Produkt koja je u 30 godina poslovanja iz obiteljske tvrtke izrasla u jednog od najvećih regionalnih proizvođača namještaja za kuhinje i kupaonice. Prije osam godina kroz izdvojenu tvrtku Nord Mobil počeli su proizvoditi mobilne kućice koje se danas koriste u turizmu te za smještaj stanovništva koje je ostalo bez krova nad glavom na potresom pogođenom području.

Burilović je rekao kako je lijepo vidjeti tvrtke koje “u doba krize dobro posluju i svojim inovacijama i ulaganjima u istraživanje, razvoj i u svoje ljude uspijevaju sačuvati visoku razinu proizvodnje pa danas možemo reći da je ovo jedna tvrtka koja je uistinu jaka sa svojim brendovima u Hrvatskoj, ali i u inozemstvu”. Tvrtka je rasla pametno i strateški, išla korak po korak i dogurala do impozantne razine.

Prilikom posjete tvrtki te nakon razgledavanja proizvodnje, ali i gotovih mobilnih kućica, Burilović je istaknuo kako ga “uvijek raduje poduzetnički uspjeh na krilima domaće pameti i rada, a posebno cijeni kad ga ostvare proizvodne tvrtke, s obiteljskim korijenima”.

Izvor: HGK

Govoreći o proizvodnji mobilnih kućica, slavina i ostalog kupaonskog namještaja, Burilović je rekao kako je to “velik posao i nosi veliku odgovornost, ali poslovodstvo Nord Produkta to zna i s tim se može nositi”.

Nema straha za budućnost hrvatskog gospodarstva

“To ste dokazali u ovih 30 godina. Uvijek ste ulagali u najmoderniju tehnologiju, držali se najviših profesionalnih standarda, ali i investirali u ono najvažnije – ljude. Zato je pred vama svijetla budućnost, a s ovakvim tvrtkama, ne bojim se ni za budućnost Hrvatske. Put Nord Produkta može biti primjer svima kako treba razvijati poslovanje i kako ulaganje u beskompromisnu kvalitetu uvijek donese rezultate. Modernim mobilnim kućicama, u koje ugrađujete svoje proizvode – namještaj i opremu, zaokružili ste proizvodnu priču. Te mobilne kućice već su našle svoje mjesto u brojnim kampovima, ali što je još važnije, one mogu u samo par dana vratiti krov nad glavom obiteljima čiji su domovi stradali u potresu. Nema boljeg recepta da se što prije oporavimo od te katastrofe od toga da domaće gospodarstvo pomogne zadržati naše ljude na Banovini. Time liječimo naša dva najveća problema – ekonomski i demografski“, istaknuo je predsjednik HGK na predstavljanju mobilnih kućica.

Izvor: HGK

Dodao je kako s takvim tvrtkama kao što je Nord Produkt nema straha za budućnost hrvatskog gospodarstva.

Direktor Nord Produkta Krešimir Hazler je rekao kako Nord kuhinje, slavine i mobilne kućice uživaju povjerenje domaćih potrošača, a prisutni su i u Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Njemačkoj i Švedskoj. Za daljnji rast proizvodnje potreban im je veći izvoz pa su radi toga kupili i slovenski Armal kojeg razvijaju kao brend za cijelu kupaonicu.

Izvor: HGK

“Smatramo da bi se  po uzoru na njemačke i austrijske tvrtke, hrvatski proizvođači trebali više povezivati i podržavati u nastupu na stranim tržištima. Tu vidimo ključnu ulogu HGK s kojom imamo dobra iskustva oko podrške pri izlasku na međunarodni sajam ISH”, naglasio je Hazler.




Pojasnio je kako je upravo povezivanje hrvatskih proizvođača bila ključna tema sastanka s predsjednikom HGK, a pričali su i o obnovi potresom pogođenih područja kao i o trendovima odmora u mobilnim kućicama.

Sanaciju od potresa mogu obavljati domaće tvrtke

I Burilović i Hazler su se složili kako je “sanacija štete od potresa idealna prilika za snažniji angažman domaćih tvrtki koje se bave montažnom gradnjom”.

Stoga je, u organizaciji HGK, Nord Produkt zajedno s drugim tvrtkama već predstavio svoj asortiman projektantima i upoznao ih sa svim prednostima i specifičnostima montažne gradnje. Njihovi se proizvodi mogu pronaći i u Katalogu hrvatskih proizvoda HGK koji je izrađen s namjerom predstavljanja domaće proizvodnje naručiteljima roba i usluga s detaljnim informacijama o proizvodima, posebno prilikom pripreme natječajne dokumentacije. U katalogu je, u sklopu akcije Ugradimo hrvatsko, izrađena posebna kategorija proizvoda i tvrtki za obnovu od potresa u kojoj je upisano oko 1500 proizvoda.

Izvor: HGK

Inače, u tri desetljeća poslovanja iz samoborskih pogona Nord Produkta, odnosno Nord Mobila, izašlo je više od milijun slavina, deseci tisuća komada kupaonskog namještaja i više od 2200 mobilnih kućica. Zapošljavaju više od 100 radnika, a prihodi su im u prošloj godini, unatoč pandemiji, premašili 70 milijuna kuna. Uz vlastite robne marke Nord i Schmidler, prije četiri godine su akvirirali i poznati slovenski brend Armal. Danas imaju oko 300 prodajnih mjesta u Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji, a izvoze oko 10 posto proizvodnje.




Izvor: HGK

Burilović je još jednom naglasio kako će Komora pomoći Nord Produktu u izvozu i pokušaju da tvrtka poveća svoj dosadašnji izvoz. “Tvrtka je već sada na tržištu Europske unije, a oni to mogu jer zaslužuju jer imaju kvalitetu koja je prepoznata svugdje u svijetu. Imamo projekt Hrvatska kupaonica gdje ta tvrtka također sudjeluje. Želimo nametnuti proizvode koji imaju kvalitetu”, istaknuo je Burilović.

Ljetni i zimski tip mobilnih kućica

Na predstavljanju mobilnih kućica rečeno je kako je potražnja za mobilnim kućicama ove godine definitivno manja nego do sada jer smo, prije svega oslonjeni na turizam.

Osim toga, smanjeni su i proizvodni kapaciteti, ali i dalje upiti postoje. Traže se male količine kućica, ali ipak jedna po jedna pa se popune proizvodni kapaciteti. Izvoz je i dalje dobar i stabilan i donosi 15 posto ukupnih prihoda. Austrija, Švedska, Mađarska, Slovenija su zemlje u koje se izvoze mobilne kućice. “Osjetili smo u veljači i u ožujku kad su bili jači lockdowni da su kupci iz inozemstva malo stopirali narudžbe, ali nadamo se da će se uskoro ponovno aktivirati te očekujemo da će sljedeća godina biti bolja od ove”, istaknula je Iva Jurković, direktorica tvrtke Nord Mobile na predstavljanju mobilnih kućica.

Izvor: HGK

Nord Produkt uključio se u obnovu Banovine, ali na način da država uzima u najam ili kupuje mobilne kućice koje će dati stanovnicima koji su u potresu ostali bez svojih domova. U ponudi Nord Produkta je više od 30 modela mobilnih kućica. Prije svega su usmjereni na ljetne modele koji su dobri za hrvatsko podneblje, ali su napravili i kućicu za zimska područja koja može trpjeti temperaturu od minus 25 stupnjeva Celzijusa te više od 600 kilograma opterećenja na krovu, primjerice snijega.

“Pionir smo u izradi mobilnih kućica koje se koriste u zimskim krajevima i stoga nam izvoz raste prema svim zemljama koje su zainteresirane za toj tip kućica. Cijene ljetnih kućica su oko 30 tisuća eura, a zimske kućice oko 40 tisuća eura zbog grijanja i dodatnih izolacija. Kvadrature se kreću od 18 do 40 kvadrata, a najviše je od 80 kvadrata gdje smo sklopili tri kućice u jednu. Za smještaj u kamp mobilne kućice nije potrebna nikakva posebna dozvola dok su za smještaj na privatnim parcelama potrebne dozvole za priključke”, zaključila je Iva Jurković.

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.