Foto: Marko Todorov / CROPIX

Hrvat se ne može načuditi onim što viđa po cesti: ‘Ima ih sve više i više, kako je to moguće?’

Autor: Z.S.

Kako izgledaju financije ljudi koji voze malo bolje aute? Pitanje je to koje je postavio jedan korisnik hrvatskog Reddita. Malo je to potom i obrazložio.

“Zadnjih godina stalno viđam sve više i više novih, lijepih, skupljih auta na cesti, pa me stvarno zanima kako to izgleda s financijske strane. Uzmimo za primjer novi BMW 320d. Cijena auta s PDV-om i posebnim porezom je 50.785,33 EUR. Naravno, rijetko tko će samo toliko potrošiti, treba ga malo opremit, ali računajmo sad s tom brojkom svejedno.

Recimo da ga uzmeš na leasing, 20% učešća, ispadne 10.157,00 EUR. Ljudi koji su u malo boljoj financijskoj situaciji će vjerojatno imati toliko sa strane. Oke, i nakon učešća ti ostane još 40 soma za otplatit. Recimo da ideš na 6 godina, ipak je novi auto pa zašto ne, što nas ostavlja s debelih 685 EUR mjesečno??? Ovo mi je apsolutno nevjerojatno. 6 godina svaki mjesec davati ratu od 700 eura samo za auto, a kamoli još popravci, gume, gorivo, itd?? I sad recimo da neki financijski spretniji čovjek ne želi trošiti više od ~10% neto plaće na ratu auta, to bi nas ostavilo s neto mjesečnim primanjima od 6850 EUR. Je*ote pas.

‘Jel stvarno imate takve prihode?’

Pa pitanje za ljude koji voze takve, malo skuplje aute, jel stvarno imate takve prihode ili se opraštate s otprilike pola plaće svaki mjesec samo da se vozi malo bolji auto? Volio bih čuti konkretne primjere”, napisao je, a ono što je tražio brzo je dobio.

Na probnoj vožnji izgorio skupocjeni automobil, nestao u par minuta

“Ajmo ovako.




1. Vjerojatno si vidio polovne auto stare od 2 do 4 godine koji koštaju pola te cifre a uvezeni su iz DE.

2. Dosta ljudi imaju naslijeđene stanove ili žive kod staraca, a te aute kupe na kredit pa nemaju za gorivo.

3. Ljudi u ZGu i na obali nisu toliko siromašni koliko se priča po novinama ili na hredditu.”




“+ leasing na firme pa mijenjaju vozila svakih 18 mjeseci, znam ih par takvih.”

Love na bacanje

“Točno to što su napisali gore. Iako ima ekipe koja stvarno ima love na bacanje većina je zapravo ovo što su ove dvije osobe napisale. Btw. ‘love na bacanje’ da jer kupiti novi BMW znači da si bacio lovu i da ćeš još bacati na popravke svako malo.”

Foto: Damir Krajac / CROPIX

“Sve točno…dobro opažanje.. Znaju biti i stariji od 4 god. Pogledaj model auta.. Izgleda izglancano ali je ustvari puno stariji…Ima dosta ekipe koja nema financijske obaveze (familija, rata kredita za stan i sl.) pa mogu većinu love upucat u auto… ima priličan broj samaca, čini mi se više nego prije 20 god. Istina. Politika je centralizirala lovu u Zagrebu, a na moru ljudi vrte turizam. Sljedeći put kad staneš uz neki super auto na semaforu…pogledaj mu diskove kroz felgu… znaju biti tanki ko papir… to su sve automobili iz DE sa gazzilion kilometara, star 5 godina ali ima 380.000km….te vlasnike čeka drama s popravcima…no, nije im valjda bitno jer auto izgleda dobro i svi se u selu okreću za njim kad prolazi…”

Odakle pare?

“Da, veli mi kojega , kupio sam A5… ja mislim pa odakle pare, i veli auto 2015g i 380.000km.”


Foto: Goran Mehkek / CROPIX

“Imaš jednu krivu pretpostavku, ne troši se na takve aute 10ak% primanja. Troši se barem 20-30%. U nekim (vrlo lošim) slučajevima i puno vise. Ako gledaš uzet auto koji te neće financijski zaboljet i na kojeg ćeš trošit 10% primanja, onda to neće bit ganc nova njemačka limuzina. Pogotovo u HR. Drugo, u Zagrebu je (od oka procjena) barem 80% takvih auta službenih. Treće, ako već uzimaš auto na leasing, jedini trošak ti je gorivo, sve drugo je pokriveno. I četvrto, ljudi imaju para. Većini nije na čast kako su došli do para, al imaju.”

Stvarnost je drukčija

“Financije takvih ljudi na papiru izgledaju loše na papiru, stvarnost je naravno drukčija. I ja sam odavno primijetio da auta na cesti ne podržavaju službenu mantru da su svi Hrvati ekstremno siromašni. Hrvati naravno moraju pričati da su siromašni. Već ima komentara tipa “ma to je na kredit/leasing kupljeno” jer stav hrpe ljudi je da je kredit besplatna lova iako je to skup način kupovine auta. Ljudi imaju para i točka.”

Očajni vapaj djevojke koja ne može naći stan: ‘Stanodavci su potpuno poludjeli’

“Većina tih auta koje vidiš su ti kupljeni na firme, operativni leasing i mijenjaš auto svake 3-4 godine. Samo neki od njih si stvarno to mogu priuštiti jer imaju riješeno stambeno pitanje i onda pucaju ogromne novce u auto. Najteže je kupit prvi auto, kasnije ćeš uvijek imat love nakon prodaje otplaćenog auta da daš za učesće za novi.”

Četiri stavke

“Točno to, meni će biti 800€ rata kredita za stan, kamoli tako nešto da kupujem. A da imam riješeno stambeno pitanje i nešto što me čeka u nasljeđu, već bi razmišljao o nekom skupljam autu.”

“Konkretno odgovor na tvoje pitanje je da se većina ljudi oprašta sa vise od 10% primanja za automobil. Onaj tko ima krov nad glavom ‘besplatno’ može se oprostit sa onime sto ti daješ na rentu/kredit.


Foto: Ronald Gorsic / CROPIX

Druga bitna stavka je da se vozi dosta polovnjaka (auto 2020-2021 godište) koji se mogu uvest izvana i na njih također možeš dobit financijski leasing. Dakle gledaš isti auto, ali 2 godine star, a cijena za 20-30% niza od ovog sto si naveo.

Treća stavka je da gledaš primanja 1 osobe, kada bi trebao gledati primanja kućanstva (muž i žena recimo), te njihovih zajedničkih 10%.

Četvrta stavka je da dosta ljudi živi jako lijepe živote sa lijepim primanjima u Hrvatskoj, nije svima sve sivo. Pogledaj samo na r/CroIT koliko ima Hrvata koji zarađuju brutalne strane place, a žive hrvatski standard i troškove. A može se i u lokalnim firmama lijepi zarađivati, pogotovo ako gledaš kućanstvo kako sam već naveo, a ne indiviudalne osobe.”

Autor:Z.S.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.