fbpx
HHFP plakat

HAPIH ODGOVARA NA NAVODE PREDSJEDNIKA UDRUGE BABY BEEF: ‘Nije istina da se ne brinemo o interesu hrvatskih kupaca, oznaku hrvatskog mesa ima 287 proizvoda’

Autor: Dnevno.hr

Nakon što je predsjednik Udruge Baby Beef Zvonimir Širjan u tekstu objavljenom 27. siječnja na portalu Dnevno rekao kako Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH) nije posvetila dovoljnu pažnju označavanju hrvatskog mesa u trgovinama, kako bi ga se razlikovalo od mesa iz uvoza, donosimo odgovor spomenute agencije.

“Na svakom komadu svježeg mesa u Republici Hrvatskoj porijeklo mora biti označeno nedvojbeno. Ako govorimo o neobaveznom sustavu označavanja, a čiji je cilj pomoći potrošaču da dođe do informacije brže i jednostavnije, HAPIH je nositelj sustava Hrana s hrvatskih farmi i polja. U ovaj sustav, uz mlijeko i jaja hrvatskih farmi, med hrvatskih pčelinjaka, brašno hrvatskih polja, ulazi i oznaka meso hrvatskih farmi. Osnovna premisa ovog sustava je dodatno privući pozornost kupca na meso koje potječe od životinja koje su podrijetlom iz Hrvatske postavljanjem crvenog znaka (rođeno, uzgojeno i zaklano u RH) ili plavog znaka za životinje koje su provele najveći dio tova u Hrvatskoj. Oznake se, dakle, ne mogu koristiti na mesu koje je iz uvoza. Smatrali smo iznimno važnim uvesti i plavi znak, a kako potrošače ne bismo doveli u zabludu te smo željeli napraviti jasnu distinkciju između životinja rođenih i onih samo tovljenih u Hrvatskoj. Znak je besplatan, a jedini HAPIH-ov cilj je nedvosmisleno informiranje i nismo vođeni nikakvim komercijalnim interesima”, piše u odgovoru Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu.

Navode kako Udruga Baby beef, koja je najveći proizvođači goveđeg mesa, te okuplja tovljače koji čine 90 posto sektora tovnog govedarstva, a na čijem je čelu gospodin Širjan, ima svoj vlastiti znak (Hrvatska junetina) koji je postigao tržišnu prepoznatljivost i vjerojatno zbog toga nažalost ne koristi znak Meso hrvatskih farmi. Upravo iz tog razloga je pokrivenost HAPIH-ovog znaka na goveđem mesu nerazmjerno mala u odnosu na ostale vrste mesa.


Oznaku sada mogu dobiti i pršut i kobasice

“U 2020. oznaku Meso hrvatskih farmi je imalo 67 korisnika, a krajem prošle godine 152 korisnika, te se ta oznaka danas može naći na 287 proizvoda. Među korisnicima znaka su, primjerice, PIK Vrbovec Plus d.o.o., Valipile d.o.o., Bastalec promet d.o.o., Perutnina Ptuj Pipo d.o.o., Koka d.d., Mesna Industrija Ravlić d.o.o., kao i desetine manjih pogona za proizvodnju mesa. Nakon mnogobrojnih zahtjeva prerađivača mesa, posebice svinjetine, od ove godine otvorili smo mogućnost označavanja i mesnih proizvoda znakom Meso hrvatskih farmi, koji sada može biti zatražen i za pršut, kobasice i sl. . Oznake su široko prihvaćene kod proizvođača mesa peradi, mlijeka, jaja. Samo letimičnim pregledom u trgovačkim centrima ili njihovim katalozima lako je vidjeti zastupljenost znaka”, objašnjavaju iz HAPIH-a.

Uz oznaku Meso hrvatskih farmi 535 proizvođača meda nosi oznaku Med hrvatskih pčelinjaka. Također korisnici znaka Mlijeko hrvatskih farmi su Dukat d.d., Vindija d.d., Belje plus d.o.o. kao velike industrije, ali i manje mljekare kao Prehrambeno industrijski kombinat Rijeka d.d., Farma Muznih Krava Mala Branjevina d.o.o., Farma Muznih Krava Orlovnjak d.o.o. Agrolaguna d.d. Sirana Gligora d.o.o., EURO-MILK d.o.o MIH Sirana Kolan, Zdenka Mliječni proizvodi d.o.o. Znak Jaja hrvatskih farmi danas nose: Gala Bjelovar d.o.o., Perfa-bio d.o.o., Agrokoka – Pula d.o.o. Vrana d.o.o., Piko d.o.o., Žito d.o.o. Agro-klaster d.o.o., Marijančanka d.o.o. a Brašno hrvatskih polja imaju: Podravka d.d., Žito d.o.o. Osijek, Žitoproizvod d.d. Karlovac, Slavonije Županja d.d., Granolio d.d.
“Promociju ovog, za proizvođače besplatnog znaka, HAPIH radi strukturirano, usmjereno ciljanim skupinama te je intenzivna kampanja u planu rada za 2022. godinu. Od 20. prosinca 2021. do 20. siječnja 2022. smo imali promidžbenu kampanju u suradnji s Hrvatskim šumama u kojoj je, na ukupno 30 reklamnih panoa diljem Hrvatske promoviran znak Hrana s hrvatskih farmi i polja”, objašnjavaju.
Ističu kako HAPIH ne naplaćuje nikakve naknade sudionicima sustava označavanja znakom, a prijava je vrlo jednostavna i brza. Zainteresirani korisnici podnose Zahtjev za korištenje znaka, koji je, kao i sve dodatne informacije o uvjetima, dostupan u podizborniku Hrana s hrvatskih farmi i polja i na njihovoj mrežnoj stranici (ovdje). Nakon zaprimanja i kompletiranja zahtjeva s pripadajućom dokumentacijom te njihove provjere, donosi se odluka o dodjeli prava na korištenje znaka i potpisuje ugovor koji korisnika obvezuje na poštivanje propisanih uvjeta u svim fazama proizvodnje. Sustavom provjere kroz Jedinstveni registar domaćih životinja osigurana je kontrola korištenja znaka.

“Umjesto zaključka možemo reći kako svi neobvezni sustavi imaju za krajnji cilj zaštitu i jačanje domaće poljoprivredne proizvodnje nudeći siguran i kvalitetan proizvod u svrhu održanja nacionalne poljoprivredne i prehrambene industrije”, objašnjavaju iz HAPIH-a.

Autor:Dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.