
Počela otpuštanja u Hrvatskoj, 18 tisuća radnika u strahu: Čekaju proljeće i nadaju se najboljem
Francuski proizvođač superautomobila Bugatti čija se vozila prodaju i za tri milijuna dolara, star je više od 100 godina. U svojoj povijesti susreo se s mnogo prepreka, ali nikad s nečim tako teškim kao što je električna budućnost auto industrije.
Vodstvo Bugattija sada preuzima 33-godišnje inženjersko čudo rođeno u Bosni, piše CNN o Mati Rimcu.
Poznat po nekim od najvećih i najsnažnijih benzinskih motora u svijetu, Bugatti je 2003. preuzela Volkswagen grupa, koja osim VW-a proizvodi Audi, Porsche, Lamborghini i Bentley.
Bugatti je tako postao tehnološki izlog za tvrtku, pomičući granice onoga što su kupci i inženjeri do tada mislili mogućim. Automobil koji može prijeći 300 milja na sat? Nema, problema, sve dok imate 5 milijuna dolara koliko on košta.
No, vrijeme ogromnih motora na gorivo su stvar prošlosti, a Bugatti 2021. godine treba ići u svijet elektroničkih vozila.
I tu na scenu dolazi Mate Rimac, čovjek koji je 2009. godine osnovao tvrtku Rimac Automobili, hrvatski start up koji proizvodi električni superautomobil Rimac Nevera.
Genije koji je još u srednjoj školi na sebe okrenuo pažnju struke, kada je utrkujući se BMW-om njegov benzinski motor eksplodirao. Umjesto da ga jednostavno popravi, on je BMW odlučio pretvoriti u električni trkaći automobil. Bilo je to i prije nego što je Tesla uopće počeo prodavati svoje automobile.
U međuvremenu je obitelj Mate Rimca iz BiH otišla u Njemačku, da bi se nakon desetak godina vratili u Hrvatsku.
“Nakon povratka u Hrvatsku puno sam čitao o Nikoli Tesli, geniju koji je rođen u Hrvatskoj. Nije bi bilo jasno zašto elektromotor koji je Tesla izmislio prije 160 godina ne koristimo kako bismo automobile učinili zabavnim i uzbudljivim”, govori Rimac.
Iako je njegov električni BMW nastavio postavljati rekorde i privlačiti pažnju medija, Rimac je ubrzo shvatio kako postavljanje elektromotora u stare automobile nije dugoročno održiv posao te je odlučio od samog početka konstruirati vlastiti električni automobil visokih performansi. U to vrijeme je tek završio srednju školu. Upisao se na veleučilište VERN, ali nikad nije diplomirao.
“Sve sam morao naučiti od nule, što je u Hrvatskoj bilo jako teško bez mentora i prateće industrije”, napominje Rimac.
Kako uz sebe nije imao velike investitore, dok je sa zaposlenicima radio na električnom superautomobilu, preuzimao je i projekte etabliranih tvrtki kojima je Rimčevo jasno poznavanje tehnologije bilo dragocjeno.
“Taj dio poslovanja – prodaja EV tehnologija drugim tvrtkama – postao je najveći izvor stvarnog prihoda tvrtke i razlog zašto su Rimac Automobili bili profitabilni gotovo od samog početka”, kaže Rimac.
Rimac je tu djelatnost izdvojio u zasebnu tvrtku “Rimac Tehnology”, koja će nastaviti razvijati nove tehnologije električnih vozila za druge proizvođače automobila.
Rimac napominje kako smo trenutačno u sumraku automobilske ere, ali on želi napraviti sve moguće kako bi zalazak sunca bio spektakularan.
Ekipa CNN-a je s Rimcem razgovarala na sajmu automobila u Kaliforniji gdje su bogati auto-entuzijasti provjeravali prekrasne klasične automobile parkirane na uredno podšišanoj travi.
Između brojnih modela Lamborghinija, Lotusa, Bentleya našla se i Rimčeva Nevera.
Za automobile poput Nevere, Rimac kaže kako će već za 10 godina biti nebitni, jer automobile više neće voziti ljudi.
Rimac će svoje električne superautomobile proizvoditi u Hrvatskoj, dok će Bugatti nastaviti sastavljati skupe superautomobile na benzin u svom sadašnjem sjedištu u Molsheimu u Francuskoj, gdje je ta marka izvorno osnovana 1909. godine. Svaki ima svoje kupce.
“Bilo bi najlakše uzeti Neveru, promijeniti dizajn i nazvati je Bugatti, ali to nije ono što smo htjeli napraviti”, ističe Rimac.
Bugatti trenutno izrađuje posljednjih nekoliko desetaka primjeraka Chirona, svog trenutnog osnovnog modela.
Rimac nakon toga najavljuje novi superautomobil Bugatti koji će vjerojatno biti plug-in hibrid.
Počela otpuštanja u Hrvatskoj, 18 tisuća radnika u strahu: Čekaju proljeće i nadaju se najboljem
Mnogi misle da je nemoguće kupiti nekretninu u ova teška vremena: Umjetna inteligencija otkrila način
Radnici ove tvrtke su se izborili za povišicu od 32 posto: Pogledajte što su morali napraviti za to
Mogli bismo plakati za kunom, Hrvati upozorili na veliki problem: ‘Primijetio sam nešto opasno’