Američki general o Izraelu: ‘Nisu dobili sve što su tražili’
M. Stefanov: Novi kineski nosač zrakoplova znak jačanja pomorske moći
Kina se aktivno uključila u otvorenu utrku u izgradnji pomorske moći. Jačanje trgovine i kopnenih trgovačkih putova Euroazije u okviru “Kineskog novog puta svile” posljedično se prelijeva na pomorske linije komunikacije između Azije i Europe. Pomorsku trgovinu u 21. stoljeću nemoguće je potisnuti jer još ne postoji način transporta koji može prevesti toliku količinu robe po tako konkurentnim cijenama kao što to može pomorski transport. Uostalom, već i zapanjujuća činjenica da se 80 posto svjetske robne razmjene obavlja pomorskim putem govori sama za sebe. U situaciji u kojoj se, dakle, 80 posto ukupne količine robe kojom se trguje u svijetu prevozi morem uistinu je mala vjerojatnost da bi je u ovom povijesnom trenutku mogli nadmašiti bilo koji oblici kopnenoga prijevoza. Novi kineski put svile to, dakako, uvažava i postupno uz nekada primarno geostrateški projekt jačanja euroazijske kopnene moći nasuprot moći pomorskih sila također transformira svoju naraslu ekonomsku i političku moć na pomorske trgovačke putove. Može se čak zaključiti da pomorska komponenta Novog puta svile sve više preuzima prednost od kopnene sastavnice programa “One Belt, One Road”. I tu kineska geostrategija direktno dolazi u sukob s pomorskim silama svijeta predvođenima SAD-om. Kopneni put svile ih je alarmirao, ali pomorski put svile koji se brzo razvija uz jačanje ukupne kineske pomorske moći i razvoj kineske ratne mornarice otvorenog mora, uz izgradnju obrambenog pojasa uz kinesku obalu, pokrenuo ih je na snažnu reakciju. SAD i saveznici jačanje kineske pomorske moći shvaćaju kao
…
Cijeli članak pročitajte na Geopolitika.news: M. Stefanov: Novi kineski nosač zrakoplova znak jačanja pomorske moći