fbpx
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL

NE JENJAVANJU NAPADI NA ADEMIJA: ‘Nije istina da smo se kukavički skrivali. Da je u rujnu 1991. godine nešto predstavljao u Zapovjedništvu obrane grada, ovo bi znao!’

Autor: Daniel Radman

Ne jenjavaju reakcije na lani objavljenu knjigu “Samo istina” Rahima Ademija. Izazvala je ona brojne rekacije, mnogi se ne slažu s Ademijem prikazom zbivanja, a među glasnijima bili su – a očito i ostali – pripadnici Udruge specijalne policije iz Domovinskog rata “Jastrebovi” Šibenik.

“Činimo to zato što ne možemo i ne smijemo dozvoliti da knjiga generala Rahima Ademija ‘Samo istina’ koja sadrži laži, krivotvorine, podvale i objede, u kojoj se omalovažava šibenske branitelje, organizatore obrane Šibenika i akcije šibenske garde i policije, a kojom general Ademi pokušava prisvojiti zasluge koje mu ne pripadaju, bude izvor istine o Domovinskom ratu i temelj za pisanje povijesti Domovinskog rata i borbe Hrvatske za slobodu i neovisnost. Pri tomu ni na koji način ne želimo ni umanjiti ni omalovažiti stvarne i neosporne zasluge te važnost ulogu koju je general Ademi imao u obrani Šibenika”, napisali su u priopćenju koje potpisuje predsjednik udruge Mihovil Čubrić.

“Satnija Specijalne policije ‘Jastrebovi’ Šibenik zahtijeva od generala Ademija javnu ispriku i neodložni ispravak svih netočnosti i laži koje je o toj postrojbi napisao u svojoj knjizi ‘Samo istina’. General Ademi je najgrublji način teško uvrijedio i ponizio pripadnike šibenske Specijalne policije netočno i neistinito prikazujući njenu ulogu u bitci za Šibenik te insinuirajući da se u obrani Šibenika kukavički skrivala u sportskoj dvorani na Baldekinu te da je bila nesposobna zauzeti vojarnu Jamnjak”, napominju.


“Satnija specijalne policije PU Šibenik nikada nije bila smještena u sportskoj dvorani na Baldekinu”

Posebno ih smeta citat sa 110. stranice knjige, na kojoj Ademi iznosi sljedeću rečenicu: “Ni danas mi nije jasno zašto se za tu akciju (osvajanje vojarne Jamnjak op.a.) nije koristila satnija Specijalne policije koja je cijelo vrijeme bila u sportskoj dvorani na Baldekinu.”

“U nizu neistina koje je u svojoj knjizi ‘Samo istina’ napisao gospodin general Rahim Ademi, jedna od najgnusnijih objeda je njegova tvrdnja da je satnija Specijalne policije, citiram cijelo vrijeme bila u sportskoj dvorani na Baldekinu. General Ademi je svjesno i namjerno iznoseći notornu laž bacio ljagu i obezvrijedio šibensku Specijalnu policiju i njene pripadnike, postrojbu koja je do bitke za Šibenik u kojoj je pokazala iznimnu hrabrost, već godinu dana sudjelovala u izravnim borbama s neprijateljem. U borbama do bitke za Šibenik tijekom nje Specijalne policije je imala gubitke. Satnija specijalne policije PU Šibenik nikada nije bila smještena u sportskoj dvorani na Baldekinu kao što neistinito u svojoj knjizi ‘Samo istina’ tvrdi general Ademi. Naprotiv sudjelovala je u svim važnim akcijama, a u trenutku napada JNA na Šibenik bila je relativno dobro naoružana braniteljska postrojba s bojnim ratnim iskustvom.

U bitci za Šibenik sudjelovalo je 115 pripadnika satnije Specijalne policije PU Šibenik. Satnija je u bitku ušla s tri voda i 4 borbene skupine. Zapovjednici vodova bili su Marinko Kardum, Mario Baršić i Milenko Erceg. Borbene skupine Specijalne policije koje su sudjelovale u bitci za Šibenik bile su; oklopna skupina s 2 oklopna transportera, protuoklopna skupina koja je imala tri grupe od kojih je jedna grupa imala bestrzajni top (ostavljen je vodičkoj satniji 113. brigade na bojišnici u Velikoj Glavi pri razmještaju snaga na prvoj bojnoj crti), a dvije ručne raketne bacače Zolja i Osa, protuzrakoplovna skupina je imala četiri grupe naoružane s dva trocijevna topa 20mm, ručnim lanserom raketa Strela 2M i jedan top Bofors od 40mm koji je bio učvršćen na civilni kamion, minobacačka skupina imala je dvije grupe: grupu ‘Pero’ koja je bila naoružana minobacačem 82mm bez ciljničke sprave, a djelovala je s brda Smričnjak i odatle navodila vatru šibenskog topništva na vojarne JNA, Šibenski most, brodove u Šibenskoj luci i kanalu sv. Ante i grupu MB 120mm s dva minobacača od 120 mm od kojih je samo jedan bio upotrebljiv. Posada bitnice MB 120mm bila je sastavljena od pripadnika pričuvne policije PU Šibenik te pripadnika 113. brigade ZNG-a, a njen je zapovjednik bio Joso Martinović iz 113. brigade ZNG-a, a djelovala je pri satniji Specijalne policije na minobacačima koji su tada bili pri policiji odnosno PU Šibenik.

Specijalna policija u čijem sastavu su bili djelatni policajci, pričuvna policija i 113. brigada ZNG-a djelovali su u u bitci za Šibenik jedinstveno, složno i koordinirano. Nije bilo nikakvih podjela među braniteljima i postrojbama. Svi su obavljali povjerene im zadaće međusobno se dopunjujući. Obrana Šibenika i pobjeda nad neprijateljem u bitci za Šibenik zajedničko je djelo svih branitelja Šibenika uključujući i satniju Specijalne policije koja nikada ni u jednom trenutku, a kamo li cijelo vrijeme bitke za Šibenik, nije bila u sportskoj dvorani na Baldekinu niti se tamo, što insinuira general Ademi, kukavički skrivala. General Ademi je u svojoj knjizi ‘Samo istina’ grubim lažima i objedama na najgrublji način teško uvrijedio i ponizio pripadnike šibenske Specijalne policije te od njega ne očekujemo, nego zahtijevamo ispriku i objavljivanje ispravke svih netočnosti i svih neistina koje je objavio u knjizi ‘Samo istina’.

“Red bi bio da Ademiju odgovore zapovjednici obrane Šibenik”

Smeta im još jedan citat sa iste stranice: “Drugi još lošiji primjer je neuspjeli pokušaj osvajanja skladišta municije na Jamnjaku gdje su naše snage bile u taktički boljem položaju jer su sve visove Jamnjaka držali naši policajci i mogli su ih kamenjem natjerati na predaju.”

Nikola Buković, ratni načelnik Policijske uprave Šibenik pak tvrdI: “General Ademi izmišlja i laže. Da je u ruju 1991. godine u trenutku kada je JNA krenula u napad na Šibenik nešto predstavljao u Zapovjedništvu obrane grada znao bi da visove i ključne kote oko vojarne JNA Jamnjak nije drža policajci i da ta vojarna prema planu nije bila u nadležnosti policije. Znam tko je i kada je bio upućen na osvajanje te vojarne, ali red bi bio da o tome Ademiju odgovore zapovjednici obrane Šibenik odnosno netko od viših zapovjednika 113 brigade ZNG-a te ih ovom prilikom javno pozivam da to učine”, poručio mu je.




Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.